Pininfarina rozšířil své zájmy daleko za původní hranici designu osobních automobilů. Italský designový dům již vytvořil traktor, simulátor jízdy, a dokonce i logo serveru Motor1.com. Jeho nejnovější návrh, který pochází z čínského studia Pininfarina Shanghai, vypadá, že by mohl celou flotilu výtvorů Pininfarina naložit a najednou odvézt. Studie se jmenuje se DeepWay Xingtu a je to elegantní náklaďák, nabitý nejnovějšími technologiemi autonomního řízení a vybavený úžasně futuristickou kabinou.
Plně autonomní vozidla jsou stále spíše snem než realitou a několik let jím ještě asi zůstanou. Cestu do budoucnosti bude lemovat částečně využívaná technologie, například právě v nákladní dopravě.
DeepWay Xingtu demonstruje, co je k dosažení autonomního řízení nezbytné a navrhuje truck s 11 palubními kamerami, infračerveným detektorem, radary a 3D senzorem LiDAR. Podle společnosti může návěs dosáhnout ultra dlouhého dosahu detekce, který je údajně vyšší než 1 kilometr. Design inspirovaný Tesla Semi Truck snad ani netřeba dál komentovat.
Čtěte také: Tesla Semi si vyzkoušela chystaný Megacharger, pilotní výroba začne ještě letos
DeepWay, dceřiná společnost firmy Baidu, využívá technologii autonomního řízení Baidu pro svůj Highway Intelligence System (HIS), který pomáhá dosahovat „autonomního řízení end-to-end“.
Elegantní tahač je poháněn výhradně elektrickým pohonem s na míru vyvinutou 450kWh baterií, která mu umožňuje ujet až 300 kilometrů na jedno nabití, a to když je plně naložen 49 tunami nákladu.
S dojezdem pomáhá velmi nízký koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,35. Dobíjení velkých baterií elegantně řeší systém rychlé výměny, který dokáže vyměnit celou sadu během šesti minut.
Čtěte také: Půjde příkladem? IKEA nakoupila flotilu elektrických tahačů pro přepravu zboží
V současnosti není jasné, zda vůbec Xingtu vstoupí do běžné výroby. DeepWay ale plánuje ve výzkumu, vývoji a výrobě návěsů s autonomní technologií a elektrifikovanými pohonnými jednotkami pokračovat i v budoucnu.
V příštích letech chce firma v Číně „propagovat komercializaci technologie autonomního řízení úrovně L4“. Zaměření na oblast nákladní dopravy je skvělý způsob, jak prozkoumat technologii autonomního řízení dříve, než budou auta bez řidiče vozit do školy naše děti.
Pininfarina rozšířil své zájmy daleko za původní hranici designu osobních automobilů. Italský designový dům již vytvořil traktor, simulátor jízdy, a dokonce i logo serveru Motor1.com. Jeho nejnovější návrh, který pochází z čínského studia Pininfarina Shanghai, vypadá, že by mohl celou flotilu výtvorů Pininfarina naložit a najednou odvézt. Studie se jmenuje se DeepWay Xingtu a je to elegantní náklaďák, nabitý nejnovějšími technologiemi autonomního řízení a vybavený úžasně futuristickou kabinou.
Plně autonomní vozidla jsou stále spíše snem než realitou a několik let jím ještě asi zůstanou. Cestu do budoucnosti bude lemovat částečně využívaná technologie, například právě v nákladní dopravě.
DeepWay Xingtu demonstruje, co je k dosažení autonomního řízení nezbytné a navrhuje truck s 11 palubními kamerami, infračerveným detektorem, radary a 3D senzorem LiDAR. Podle společnosti může návěs dosáhnout ultra dlouhého dosahu detekce, který je údajně vyšší než 1 kilometr. Design inspirovaný Tesla Semi Truck snad ani netřeba dál komentovat.
Čtěte také: Tesla Semi si vyzkoušela chystaný Megacharger, pilotní výroba začne ještě letos
DeepWay, dceřiná společnost firmy Baidu, využívá technologii autonomního řízení Baidu pro svůj Highway Intelligence System (HIS), který pomáhá dosahovat „autonomního řízení end-to-end“.
Elegantní tahač je poháněn výhradně elektrickým pohonem s na míru vyvinutou 450kWh baterií, která mu umožňuje ujet až 300 kilometrů na jedno nabití, a to když je plně naložen 49 tunami nákladu.
S dojezdem pomáhá velmi nízký koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,35. Dobíjení velkých baterií elegantně řeší systém rychlé výměny, který dokáže vyměnit celou sadu během šesti minut.
Čtěte také: Půjde příkladem? IKEA nakoupila flotilu elektrických tahačů pro přepravu zboží
V současnosti není jasné, zda vůbec Xingtu vstoupí do běžné výroby. DeepWay ale plánuje ve výzkumu, vývoji a výrobě návěsů s autonomní technologií a elektrifikovanými pohonnými jednotkami pokračovat i v budoucnu.
V příštích letech chce firma v Číně „propagovat komercializaci technologie autonomního řízení úrovně L4“. Zaměření na oblast nákladní dopravy je skvělý způsob, jak prozkoumat technologii autonomního řízení dříve, než budou auta bez řidiče vozit do školy naše děti.