Společnost BYD plánuje uvedení druhé generace své baterie typu Blade na srpen letošního roku. Ve srovnání se současnou verzí by baterie měla nabídnout nejen vyšší hustotu energie, ale také menší velikost a nižší hmotnost.
O inovaci informují čínská média s odvoláním na prohlášení šéfa BYDu. Wang Chuanfu sdělil, že energetická hustota nově vyvinuté baterie se má zvýšit na 190 Wh/kg. První generace měla při svém uvedení v roce 2020 hustotu 140 Wh/kg. Díky předchozím aktualizacím je současná hustota této baterie 150 Wh/kg. Druhá generace by zároveň měla být kompaktnější a vést k nižší spotřebě.
Baterie typu Blade je vlastním produktem společnosti BYD. Název je odvozen od velmi dlouhých článků připomínajících čepel meče. Články, které využívají chemii LFP, jsou v bateriových sadách instalovány v pravém úhlu ke směru jízdy. Existují ale různé varianty: samotná značka BYD používá ve svých elektromobilech bateriové sady typu cell-to-pack nebo cell-to-body. Jejich společným jmenovatelem je chemie na bázi fosforečnanu lithného.
Čtěte také: CATL vyvinul novou baterii, se kterou lze ujet 1,5 milionu kilometrů
Pokud se prvotní informace o nové generaci baterie potvrdí, mohl by čínský výrobce nabídnout levnější a prostornější elektromobily. V této souvislosti je příhodné připomenout, že BYD současně pracuje na nových generacích architektur svých elektromobilů. Podle zpráv čínských médií z poloviny března by platforma 3.0, kterou společnost široce využívá v současnosti, mohla být ještě letos upgradována na verzi 4.0.
Současná generace elektromobilů a plug-in hybridů značky BYD je velmi úspěšná zejména na domácím trhu. V roce 2023 překonala společnost hranici 3 miliony prodaných vozů, kterou si sama stanovila: automobilka prodala 1 574 822 BEV a 1 438 084 PHEV. To je v součtu roční prodej 3 012 906 vozidel vybavených nabíjecími konektory.
Společnost BYD plánuje uvedení druhé generace své baterie typu Blade na srpen letošního roku. Ve srovnání se současnou verzí by baterie měla nabídnout nejen vyšší hustotu energie, ale také menší velikost a nižší hmotnost.
O inovaci informují čínská média s odvoláním na prohlášení šéfa BYDu. Wang Chuanfu sdělil, že energetická hustota nově vyvinuté baterie se má zvýšit na 190 Wh/kg. První generace měla při svém uvedení v roce 2020 hustotu 140 Wh/kg. Díky předchozím aktualizacím je současná hustota této baterie 150 Wh/kg. Druhá generace by zároveň měla být kompaktnější a vést k nižší spotřebě.
Baterie typu Blade je vlastním produktem společnosti BYD. Název je odvozen od velmi dlouhých článků připomínajících čepel meče. Články, které využívají chemii LFP, jsou v bateriových sadách instalovány v pravém úhlu ke směru jízdy. Existují ale různé varianty: samotná značka BYD používá ve svých elektromobilech bateriové sady typu cell-to-pack nebo cell-to-body. Jejich společným jmenovatelem je chemie na bázi fosforečnanu lithného.
Čtěte také: CATL vyvinul novou baterii, se kterou lze ujet 1,5 milionu kilometrů
Pokud se prvotní informace o nové generaci baterie potvrdí, mohl by čínský výrobce nabídnout levnější a prostornější elektromobily. V této souvislosti je příhodné připomenout, že BYD současně pracuje na nových generacích architektur svých elektromobilů. Podle zpráv čínských médií z poloviny března by platforma 3.0, kterou společnost široce využívá v současnosti, mohla být ještě letos upgradována na verzi 4.0.
Současná generace elektromobilů a plug-in hybridů značky BYD je velmi úspěšná zejména na domácím trhu. V roce 2023 překonala společnost hranici 3 miliony prodaných vozů, kterou si sama stanovila: automobilka prodala 1 574 822 BEV a 1 438 084 PHEV. To je v součtu roční prodej 3 012 906 vozidel vybavených nabíjecími konektory.