Číňané kopírují ikonický Hummer, burácející motor nahradí naprostým opakem

  • Čínský Dongfeng začne vyrábět svojí verzi elektrického Hummeru
  • Jeho dieselová verze je v Číně velmi populární
  • Elektrická verze má mít nižší hmotnost než ta spalovací
Dongfeng Warrior M50

Čínský “Hummer” Dongfeng Warrior M50

Čínské město Wu-chan se v posledních letech dostalo do povědomí lidstva jako počáteční místo šíření až příliš “populární” nemoci. Ve stejném městě má sídlo i automobilka Dongfeng, která by si jistě chtěla více pozornosti stáhnout na sebe. Jejich posledního výtvoru se ale není důvod obávat.

I když americký výrobce proslulého armádního vozidla Hummer se bude na model Dongfeng Warrior M50 dívat skrze prsty. Tento čínský elektrický “Hummer” totiž originální model připomíná až příliš. Vzal si jej totiž jako předlohu.

Elektrický válečník s tisícem koní

Dongfeng se vyrábí jak v armádní, tak v civilní verzi. Zatím jej čínská automobilka nabízí s dvousetkoňovým čtyřlitrovým dieselem, má ale velké plány z něj udělat i čistý elektromobil. Podle serveru CarNewsChina vybaví Dongfeng model Warrior elektromotory s kombinovaným výkonem 800 kW, tedy 1 070 koňských sil. Baterie má mít kapacitu 140 kWh. Maximální dojezd by měl dosahovat hodnoty 500 kilometrů. Server uvádí, že výrobce cílí na spotřebu 26 kWh/100 km.

Čínský Hummer má být schopný zrychlení z nuly na sto pod 5 sekund a elektrická verze má mít dokonce nižší hmotnost než jeho dieselový sourozenec. Může se to zdát neuvěřitelné. Elektrická verze má vážit 3 100 kilogramů, ta spalovací ještě o 380 kg více. Na realitu si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat. Pokud by to tak skutečně bylo, jednalo by se o první elektromobil vůbec, který by vážil méně než jeho spalovací verze.

Dongfeng Warrior M50 v továrně

Dongfeng Warrior M50 na výrobní lince


Čtěte také: Seznamte se, přijíždí Hummer EV SUV: výkon 830 koní, dojezd až 500 kilometrů


Továrna a testovací trať jen pro odolné modely

Vůz se bude produkovat v nově postavené továrně, kterou Dongfeng navrhl přímo pro výrobu velkých a odolných vozidel. V okolí továrny se pak bude nacházet i testovací a kontrolní okruh. V porovnání s americkými předlohami by se cena měla pohybovat ve prospěch čínského modelu.

Automobilka příliš nepočítá s tím, že by se vůz měl prodávat i mimo Čínu. Místní trh již dokázal, že se tento vůz v dieselové variantě prodává skvěle, elektrická verze by tak měla jít již v pěkně projetých kolejích. Na cizí trhy se tak bude Warrior M50 nejspíš dostávat pouze jako individuální dovoz. Rozhodně by bylo zajímavé mít možnost srovnání s originálním elektrickým Hummerem. Dongfeng si totiž údajně vede skvěle v terénu, díky parádní prostupnosti a vysokým nájezdním úhlům.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané kopírují ikonický Hummer, burácející motor nahradí naprostým opakem

  • Čínský Dongfeng začne vyrábět svojí verzi elektrického Hummeru
  • Jeho dieselová verze je v Číně velmi populární
  • Elektrická verze má mít nižší hmotnost než ta spalovací
Dongfeng Warrior M50

Čínský “Hummer” Dongfeng Warrior M50

Čínské město Wu-chan se v posledních letech dostalo do povědomí lidstva jako počáteční místo šíření až příliš “populární” nemoci. Ve stejném městě má sídlo i automobilka Dongfeng, která by si jistě chtěla více pozornosti stáhnout na sebe. Jejich posledního výtvoru se ale není důvod obávat.

I když americký výrobce proslulého armádního vozidla Hummer se bude na model Dongfeng Warrior M50 dívat skrze prsty. Tento čínský elektrický “Hummer” totiž originální model připomíná až příliš. Vzal si jej totiž jako předlohu.

Elektrický válečník s tisícem koní

Dongfeng se vyrábí jak v armádní, tak v civilní verzi. Zatím jej čínská automobilka nabízí s dvousetkoňovým čtyřlitrovým dieselem, má ale velké plány z něj udělat i čistý elektromobil. Podle serveru CarNewsChina vybaví Dongfeng model Warrior elektromotory s kombinovaným výkonem 800 kW, tedy 1 070 koňských sil. Baterie má mít kapacitu 140 kWh. Maximální dojezd by měl dosahovat hodnoty 500 kilometrů. Server uvádí, že výrobce cílí na spotřebu 26 kWh/100 km.

Čínský Hummer má být schopný zrychlení z nuly na sto pod 5 sekund a elektrická verze má mít dokonce nižší hmotnost než jeho dieselový sourozenec. Může se to zdát neuvěřitelné. Elektrická verze má vážit 3 100 kilogramů, ta spalovací ještě o 380 kg více. Na realitu si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat. Pokud by to tak skutečně bylo, jednalo by se o první elektromobil vůbec, který by vážil méně než jeho spalovací verze.

Dongfeng Warrior M50 v továrně

Dongfeng Warrior M50 na výrobní lince


Čtěte také: Seznamte se, přijíždí Hummer EV SUV: výkon 830 koní, dojezd až 500 kilometrů


Továrna a testovací trať jen pro odolné modely

Vůz se bude produkovat v nově postavené továrně, kterou Dongfeng navrhl přímo pro výrobu velkých a odolných vozidel. V okolí továrny se pak bude nacházet i testovací a kontrolní okruh. V porovnání s americkými předlohami by se cena měla pohybovat ve prospěch čínského modelu.

Automobilka příliš nepočítá s tím, že by se vůz měl prodávat i mimo Čínu. Místní trh již dokázal, že se tento vůz v dieselové variantě prodává skvěle, elektrická verze by tak měla jít již v pěkně projetých kolejích. Na cizí trhy se tak bude Warrior M50 nejspíš dostávat pouze jako individuální dovoz. Rozhodně by bylo zajímavé mít možnost srovnání s originálním elektrickým Hummerem. Dongfeng si totiž údajně vede skvěle v terénu, díky parádní prostupnosti a vysokým nájezdním úhlům.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."