Chevrolet plánuje srazit hřebínek novince Ford F-150 Lightning pomocí svého zbrusu nového výtvoru s názvem Silverado EV. Pracovní bestie nabídne, na rozdíl od svého konkurenta, platformu přímo vytvořenou pro elektrický pohon a velmi zajímavé specifikace za více než zajímavou cenu. Bude to ale na „stopadesátku“ stačit?
O velký rozruch na veletrhu CES 2022 se postarala automobilka Chevrolet, která představila přímou konkurenci hojně diskutované novinky Ford F-150 Lightning. Jaký jiný model by se mohl této role ujmout lépe, než doposud nejprodávanější model automobilky Chevrolet Silverado, který bude nově nosit označení EV. Ačkoliv se nejedná o první plně elektrický pickup rodiny GM, dost pravděpodobně bude tím nejzásadnějším.
Jak se ukázalo, plně elektrické Work Trucky (WT) Američany prostě táhnou, vždyť zmíněný Lightning má již zakázky na 200 tisíc kusů a to se ani nezačal vyrábět. To bude pro automobilku se zlatým křížem na kapotě těžké, skoro až nemožné překonat. Díky několika faktorům by však mohla alespoň část zákazníků přitáhnout.
První velkou zbraní je již zmiňovaná platforma Ultium, která je na rozdíl od pickupu Fordu stavěná od základu přímo pro elektrický pohon. S tou přichází i baterie, která by měla být schopná na jedno nabití zvládnout až 400 mil, tedy přibližně 640 kilometrů.
Dva motory umožní pohon všech kol, přičemž výkonu nabídne také dostatek. Spolehnout se budeme moci až na 664 koní a točivý moment 1 063 Nm, což jsou více než příjemné hodnoty.
Zmíněné specifikace však nepatří základnímu modelu, nýbrž verzi s větší baterií a označením RST, která přijde na trh pár měsíců po levnějším modelu. Základní verze nabídne „pouze“ 510 koní a 836 Nm točivého momentu. Dojezd sice neznáme, ale odhaduje se, že bychom mohli počítat přibližně s 450 km. Ačkoliv nám nebyla sdělena velikost baterie, víme alespoň cenu nejlevnější verze, která je stanovena na 39 900 dolarů (asi 870 tisíc korun bez DPH).
Čtěte také: Konečně elektromobil za lidovou cenu! General Motors představil Chevrolet Equinox EV
Ti zámožnější si jistě budou chtít počkat do podzimu příštího roku, kdy nám bylo slíbeno představení vrcholné varianty s názvem Silverado EV RST First Edition, jehož cena by se měla vyšplhat až na 105 tisíc dolarů (skoro 2,3 milionu korun).
Za takovou částku dostane uživatel vychytávky, jako je adaptivní vzduchové odpružení, natáčení zadní nápravy a mnoho dalšího. Samozřejmostí je větší ze dvou představených baterií a stejný výkon, jako verze RST.
Všechny z představených verzí by potom měly disponovat možností rychlého nabíjení výkonem až 350 kW. To znamená, že za 10 minut nabíjení bychom byli schopni ujet až 161 kilometrů. Prvních kusů EV WT bychom se mohli dočkat během jara roku 2023, verze EV RST je naplánována až na podzim stejného roku.
Chevrolet plánuje srazit hřebínek novince Ford F-150 Lightning pomocí svého zbrusu nového výtvoru s názvem Silverado EV. Pracovní bestie nabídne, na rozdíl od svého konkurenta, platformu přímo vytvořenou pro elektrický pohon a velmi zajímavé specifikace za více než zajímavou cenu. Bude to ale na „stopadesátku“ stačit?
O velký rozruch na veletrhu CES 2022 se postarala automobilka Chevrolet, která představila přímou konkurenci hojně diskutované novinky Ford F-150 Lightning. Jaký jiný model by se mohl této role ujmout lépe, než doposud nejprodávanější model automobilky Chevrolet Silverado, který bude nově nosit označení EV. Ačkoliv se nejedná o první plně elektrický pickup rodiny GM, dost pravděpodobně bude tím nejzásadnějším.
Jak se ukázalo, plně elektrické Work Trucky (WT) Američany prostě táhnou, vždyť zmíněný Lightning má již zakázky na 200 tisíc kusů a to se ani nezačal vyrábět. To bude pro automobilku se zlatým křížem na kapotě těžké, skoro až nemožné překonat. Díky několika faktorům by však mohla alespoň část zákazníků přitáhnout.
První velkou zbraní je již zmiňovaná platforma Ultium, která je na rozdíl od pickupu Fordu stavěná od základu přímo pro elektrický pohon. S tou přichází i baterie, která by měla být schopná na jedno nabití zvládnout až 400 mil, tedy přibližně 640 kilometrů.
Dva motory umožní pohon všech kol, přičemž výkonu nabídne také dostatek. Spolehnout se budeme moci až na 664 koní a točivý moment 1 063 Nm, což jsou více než příjemné hodnoty.
Zmíněné specifikace však nepatří základnímu modelu, nýbrž verzi s větší baterií a označením RST, která přijde na trh pár měsíců po levnějším modelu. Základní verze nabídne „pouze“ 510 koní a 836 Nm točivého momentu. Dojezd sice neznáme, ale odhaduje se, že bychom mohli počítat přibližně s 450 km. Ačkoliv nám nebyla sdělena velikost baterie, víme alespoň cenu nejlevnější verze, která je stanovena na 39 900 dolarů (asi 870 tisíc korun bez DPH).
Čtěte také: Konečně elektromobil za lidovou cenu! General Motors představil Chevrolet Equinox EV
Ti zámožnější si jistě budou chtít počkat do podzimu příštího roku, kdy nám bylo slíbeno představení vrcholné varianty s názvem Silverado EV RST First Edition, jehož cena by se měla vyšplhat až na 105 tisíc dolarů (skoro 2,3 milionu korun).
Za takovou částku dostane uživatel vychytávky, jako je adaptivní vzduchové odpružení, natáčení zadní nápravy a mnoho dalšího. Samozřejmostí je větší ze dvou představených baterií a stejný výkon, jako verze RST.
Všechny z představených verzí by potom měly disponovat možností rychlého nabíjení výkonem až 350 kW. To znamená, že za 10 minut nabíjení bychom byli schopni ujet až 161 kilometrů. Prvních kusů EV WT bychom se mohli dočkat během jara roku 2023, verze EV RST je naplánována až na podzim stejného roku.