Elektrická kola podléhají po celém světě různým rychlostním limitům. V Evropě nebo Austrálii jsou občas skutečně frustrující, zvlášť pro ty uživatele, kteří hledají u svého kola trochu svižnější svezení. Nová vychytávka ale umožňuje snadno zvýšit maximální rychlost elektrokola, aniž by došlo k zásadním úpravám systému pohonu.
Řada kol používá k měření rychlosti jízdy magnetický snímač rychlosti. Ten může být umístěn na různých místech, například na zadním kole. Ve chvíli, kdy dojde k dosažení povoleného rychlostního limitu (například zmíněných 25 km/h), přestane motor jezdci pomáhat. V takovém okamžiku je možné zvýšit rychlost jízdy jen vlastními silami nebo s pomocí gravitace.
Zařízení Speedi upravuje rychlost snímače rychlosti, čímž dojde ke zvýšení rychlostního limitu elektrokola přibližně o 50%. Ke zpomalení senzoru se používá převod poměru 1:1,5. Taková úprava umožní kolu s běžným limitem 25 km/h pomáhat jezdci až do rychlosti přibližně 38 km/h. Je pozitivní, že úprava neovlivňuje jiná data, registrovaná pohonným systémem, například výkon, teplotu nebo točivý moment. Uživatel také nemusí zasahovat do nastavení motoru nebo pohonného systému.
Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokolo
Výrobci pravděpodobně s podobným zásahem nebudou souhlasit. Speedi proto doporučuje, poradit se ještě před úpravou s prodejcem nebo výrobcem a zjistit, zda má takový zásah vliv na záruční podmínky. Firma Speedi již vyvinula zařízení, která jsou kompatibilní se značkami Trek, Specialized, Giant a Santa Cruz. V nabídce jsou také speciální kusy, kompatibilní s jinými značkami. Cena je přibližně 114 dolarů, tedy asi 2440 korun.
Víme, že jde o poněkud kontroverzní doporučení, na druhé straně chápeme, že řada uživatelů chce jezdit rychleji, než je oficiální limit EU. Skončit na rychlostním limitu 25 km/h je frustrující obzvlášť, kdy na běžných kolech lze bez problémů jezdit mnohem rychleji.
Otázkou je, zda je v Evropě vůbec možné takové zařízení, umožňující jet rychlostí až 45 km/h, legálně obhájit. V řadě zemí by se po takové úpravě elektrokolo dostalo do zcela jiné kategorie silničních vozidel, nebo by s ním uživatel nesměl pozemní komunikace vůbec používat. Podstatné je také, zda aktuálně prodávané motory elektrokol vůbec disponují reálným výkonem pro dosažení vyšších rychlostí.
Výrobce by pravděpodobně z důvodu vyššího opotřebení motoru a jeho součástí zrušil nárok na uplatnění záruky. S tím nelze než souhlasit, jelikož elektrokolo by bylo používáno v rozporu se záručními podmínkami. I z tohoto důvodu je třeba důkladně si promyslet, zda se do podobných úprav pouštět a zvážit veškerá rizika. A nezapomínejte, že s takovým elektrokolem lze jezdit pouze po soukromé vozovce!
Elektrická kola podléhají po celém světě různým rychlostním limitům. V Evropě nebo Austrálii jsou občas skutečně frustrující, zvlášť pro ty uživatele, kteří hledají u svého kola trochu svižnější svezení. Nová vychytávka ale umožňuje snadno zvýšit maximální rychlost elektrokola, aniž by došlo k zásadním úpravám systému pohonu.
Řada kol používá k měření rychlosti jízdy magnetický snímač rychlosti. Ten může být umístěn na různých místech, například na zadním kole. Ve chvíli, kdy dojde k dosažení povoleného rychlostního limitu (například zmíněných 25 km/h), přestane motor jezdci pomáhat. V takovém okamžiku je možné zvýšit rychlost jízdy jen vlastními silami nebo s pomocí gravitace.
Zařízení Speedi upravuje rychlost snímače rychlosti, čímž dojde ke zvýšení rychlostního limitu elektrokola přibližně o 50%. Ke zpomalení senzoru se používá převod poměru 1:1,5. Taková úprava umožní kolu s běžným limitem 25 km/h pomáhat jezdci až do rychlosti přibližně 38 km/h. Je pozitivní, že úprava neovlivňuje jiná data, registrovaná pohonným systémem, například výkon, teplotu nebo točivý moment. Uživatel také nemusí zasahovat do nastavení motoru nebo pohonného systému.
Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokolo
Výrobci pravděpodobně s podobným zásahem nebudou souhlasit. Speedi proto doporučuje, poradit se ještě před úpravou s prodejcem nebo výrobcem a zjistit, zda má takový zásah vliv na záruční podmínky. Firma Speedi již vyvinula zařízení, která jsou kompatibilní se značkami Trek, Specialized, Giant a Santa Cruz. V nabídce jsou také speciální kusy, kompatibilní s jinými značkami. Cena je přibližně 114 dolarů, tedy asi 2440 korun.
Víme, že jde o poněkud kontroverzní doporučení, na druhé straně chápeme, že řada uživatelů chce jezdit rychleji, než je oficiální limit EU. Skončit na rychlostním limitu 25 km/h je frustrující obzvlášť, kdy na běžných kolech lze bez problémů jezdit mnohem rychleji.
Otázkou je, zda je v Evropě vůbec možné takové zařízení, umožňující jet rychlostí až 45 km/h, legálně obhájit. V řadě zemí by se po takové úpravě elektrokolo dostalo do zcela jiné kategorie silničních vozidel, nebo by s ním uživatel nesměl pozemní komunikace vůbec používat. Podstatné je také, zda aktuálně prodávané motory elektrokol vůbec disponují reálným výkonem pro dosažení vyšších rychlostí.
Výrobce by pravděpodobně z důvodu vyššího opotřebení motoru a jeho součástí zrušil nárok na uplatnění záruky. S tím nelze než souhlasit, jelikož elektrokolo by bylo používáno v rozporu se záručními podmínkami. I z tohoto důvodu je třeba důkladně si promyslet, zda se do podobných úprav pouštět a zvážit veškerá rizika. A nezapomínejte, že s takovým elektrokolem lze jezdit pouze po soukromé vozovce!