Český trh s elektromobily meziročně stagnuje. Čeká se na Teslu?

Podle nejnovějších čísel Centrálního registru vozidel byl sice v prvních pěti měsících roku 2019 zaznamenán rekordní počet elektromobilů, ovšem pokud se podíváme na meziroční srovnání, trh nyní víceméně stagnuje, zaznamenal jen nepatrný 3 % růst. Pokud se podíváme na statistiky, možná víme proč.

Tip: 10 nejočekávanějších elektromobilů, které dorazí v roce 2019

Pokud jde o celkové registrace, v období od ledna až května 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 106 596 osobních automobilů, což představovalo meziročně o 11 256 registrací méně, tj. -9,6 %. Z pohledu jednotlivých druhů paliv je letošní bilance značně rozdílná. Největší propad (-55,7 %) byl z pohledu paliv evidován u osobních automobilů na stlačený zemní plyn (CNG), propad byl však evidován také u LPG (-40,2 %), naftových (-21,7 %) a benzínových vozidel (-2,9 %). Téměř dvakrát více (97 %) než ve stejném období loňského roku bylo evidováno vozidel s hybridním pohonem.

„V úvodních pěti měsících byl evidován rekordní počet osobních elektromobilů (277), meziročně byl zaznamenán jen 3% růst,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Propad však zaznamenaly plug-in hybridní vozidla, kterých bylo registrováno 106, o 29 méně než ve stejném období loňského roku. Celkem tak bylo v letošním roce registrováno 383 osobních vozidel „do zásuvky“, meziročně o 21 méně (-5,2 %).“

Lídrem na trhu elektromobilů byla se 69 registracemi japonská automobilka Nissan, podíl elektromobilů na celkových registracích u ní činil 6,1 %, prakticky každý 16. registrovaný Nissan byl do zásuvky. Volkswagen si připsal 48 registrací, BMW 44, Hyundai 34 a Tesla 31. Nejvíce plug-in hybridů (26) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (24) a Hyundai (17).

Tip: V roce 2018 přibylo na českých silnicích téměř 1 000 elektromobilů

Každé 278. registrované osobní vozidlo v roce 2019 bylo tzv. dobíjecí (pozn. elektromobily + plug-in hybridní vozidla), podíl na všech registracích představoval 0,36 %. Pomineme-li automobilku Tesla, která produkuje výhradně elektromobily, byly relativně významné podíly dobíjecích vozidel na všech registrovaných vozidlech evidovány u Jaguáru (15,57 %), Smartu (15,38 %) a Mini (9,58 %).

Čím by tedy mohla být způsobená stagnace trhu s elektromobily v České republice? Napadá nás hned několik důvodů, nicméně jedním z největších je dost možná čekání zákazníků na slibovaný příchod Tesly a oficiálního prodeje do ČR, což by jednak výrazně zjednodušilo možnost zakoupení nové Tesly, ale také by se dostali na řadu čekatelé na nový Model 3, kteří již čekají v pořadníku automobilky i pěkných pár let. Podle nás je to tedy jen otázkou času, kdy trh s elektromobily opět významně poroste. A co myslíte vy?

zdroj: cdv

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Český trh s elektromobily meziročně stagnuje. Čeká se na Teslu?

Podle nejnovějších čísel Centrálního registru vozidel byl sice v prvních pěti měsících roku 2019 zaznamenán rekordní počet elektromobilů, ovšem pokud se podíváme na meziroční srovnání, trh nyní víceméně stagnuje, zaznamenal jen nepatrný 3 % růst. Pokud se podíváme na statistiky, možná víme proč.

Tip: 10 nejočekávanějších elektromobilů, které dorazí v roce 2019

Pokud jde o celkové registrace, v období od ledna až května 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 106 596 osobních automobilů, což představovalo meziročně o 11 256 registrací méně, tj. -9,6 %. Z pohledu jednotlivých druhů paliv je letošní bilance značně rozdílná. Největší propad (-55,7 %) byl z pohledu paliv evidován u osobních automobilů na stlačený zemní plyn (CNG), propad byl však evidován také u LPG (-40,2 %), naftových (-21,7 %) a benzínových vozidel (-2,9 %). Téměř dvakrát více (97 %) než ve stejném období loňského roku bylo evidováno vozidel s hybridním pohonem.

„V úvodních pěti měsících byl evidován rekordní počet osobních elektromobilů (277), meziročně byl zaznamenán jen 3% růst,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Propad však zaznamenaly plug-in hybridní vozidla, kterých bylo registrováno 106, o 29 méně než ve stejném období loňského roku. Celkem tak bylo v letošním roce registrováno 383 osobních vozidel „do zásuvky“, meziročně o 21 méně (-5,2 %).“

Lídrem na trhu elektromobilů byla se 69 registracemi japonská automobilka Nissan, podíl elektromobilů na celkových registracích u ní činil 6,1 %, prakticky každý 16. registrovaný Nissan byl do zásuvky. Volkswagen si připsal 48 registrací, BMW 44, Hyundai 34 a Tesla 31. Nejvíce plug-in hybridů (26) zaregistrovalo Mitsubishi, Volvo (24) a Hyundai (17).

Tip: V roce 2018 přibylo na českých silnicích téměř 1 000 elektromobilů

Každé 278. registrované osobní vozidlo v roce 2019 bylo tzv. dobíjecí (pozn. elektromobily + plug-in hybridní vozidla), podíl na všech registracích představoval 0,36 %. Pomineme-li automobilku Tesla, která produkuje výhradně elektromobily, byly relativně významné podíly dobíjecích vozidel na všech registrovaných vozidlech evidovány u Jaguáru (15,57 %), Smartu (15,38 %) a Mini (9,58 %).

Čím by tedy mohla být způsobená stagnace trhu s elektromobily v České republice? Napadá nás hned několik důvodů, nicméně jedním z největších je dost možná čekání zákazníků na slibovaný příchod Tesly a oficiálního prodeje do ČR, což by jednak výrazně zjednodušilo možnost zakoupení nové Tesly, ale také by se dostali na řadu čekatelé na nový Model 3, kteří již čekají v pořadníku automobilky i pěkných pár let. Podle nás je to tedy jen otázkou času, kdy trh s elektromobily opět významně poroste. A co myslíte vy?

zdroj: cdv

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."