Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

10 nejočekávanějších elektromobilů, které dorazí v roce 2019

  |  Luboš Srb  |  22 komentářů

Nejen parametry jako je výkon či dojezd, ale také celková nabídka elektromobilů je každým rokem o mnoho zajímavější. Ale co všechno přijde již v příštím roce, se s předchozími roky snad ani nedá srovnávat. Vytvořili jsme proto přehled 10 nejočekávanějších elektromobilů, které by měly na trh dorazit v roce 2019 a celý elektromobilový trh opět posunout mílovými kroky vpřed.

Názor: 4 elektrické vozy, které změní svět jednou provždy

Co tedy lze v následujícím roce očekávat? Rok 2019 bude především rokem elektrických SUV, což nezní jako úplně logická (a praktická) kombinace, ale mánie nafouknutých mastodontů už zkrátka zasáhla i segment EV, jak lze vidět na již představených elektromobilech Tesla Model X, Jaguar I-Pace, Hyundai Kona Electric a dalších. Co tedy nyní přichází na trh a z čeho bude možné nejpozději koncem příštího roku vybírat?

Audi e-tron

První plně elektrické Audi e-tron láká na prémiový design skloubený s brutálním výkonem až 300 kW a točivým momentem až 664 Nm, což poslouží například pro zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhých 5,5 vteřin. Potěší také větší 95kWh baterie slibující dojezd přes 400 km dle měření WLTP. Nebo možnost rychlonabíjení s výkonem až 150 kW, což by mělo stačit pro dobití z 0 na 80 % za 30 minut. V prodeji se objeví za cenu překračující hranici dvou milionů korun.

Jaguar XJ Electric

S prvním modelem I-Pace to začalo, ale vlajkový model na poli plně elektrických vozů přijde pod taktovkou britské automobilky až v příštím roce. Jaguar XJ Electric má jít přímo proti konkurenční Tesle a jejím luxusním vozům. Specifikací zatím příliš mnoho neznáme, resp. odhaduje se zatím jen dojezd téměř 500 km na jedno nabití. Na další informace si budeme muset počkat, stejně jako na pořizovací cenu.

Kia Niro EV (2019)

Jihokorejská značka bude nabízet SUV elektromobil Kia Niro EV (2019) s celkovým výkonem 201 koní a dvěma bateriovými provedeními, které jsou 39,2 kWh a 64 kWh. V případě základní varianty má dojezd dosahovat téměř 300 km na jedno nabití, u vyšší verze pak necelých 500 km. A v případě městského provozu pak dokonce i přes 600 km na jedno nabití, nicméně o tom se budeme muset sami při testech přesvědčit. Se 100kW rychlonabíječkou postačí jen 1 hodina nabíjení, abyste nabili většinu kapacity.

Mercedes-Benz EQC

První elektromobil této značky, Mercedes-Benz EQC disponuje celkovým výkonem 300 kW a točivým momentem až 765 Nm. Díky tomu dokáže EQC od Mercedesu zrychlit z 0 na 100 km/hod za 5,1 vteřin. O dojezd se postará 80kWh baterie, a to až 450 km na jedno nabití. Nicméně zde automobilka počítá se spotřebou 22,2 kWh na 100 km, reálně se bude dojezd blížit spíše k 350 km. Následné rychlonabíjení s výkonem až 110 kW znamená, že auto nabijete z 10 na 80 % za zhruba 40 minut. Cenu zatím výrobce neprozradil.

Mini Cooper E

Už v roce 2008 firma postavila elektrický prototyp modelu Mini, který později posloužil jako výchozí bod projektu BMW i. Šlo však jen o prototyp, který nebyl nikdy prodáván, ale pouze ukazován. Doba ale pokročila a tak se můžeme těšit i na první sériově vyráběný a běžně dostupný elektromobil Mini Cooper E, který bude vycházet z legendárního designu a bude jedním z nejstylovějších vozů zejména do města. Na většinu parametrů si však ještě musíme počkat, stejně tak i na cenu.

Nissan Leaf e-Plus

Vylepšený elektromobil Nissan Leaf e-Plus přinese zejména baterii s vyšší kapacitou (60 kWh oproti dosavadním 40 kWh), se kterou se opět můžeme těšit na delší dojezd. Z dalších vylepšení je to výkonnější elektromotor (149 kW oproti 110 kWh, tedy nárůst ze 150 na 200 koní), nebo rychlejší nabíjení (stále využívající standard CHAdeMO, nyní s výkonem až 100kW). Představení teprve proběhne, prodej očekáváme během příštího roku. Cena zatím není známa.

Porsche Taycan

Očekávaný sportovní elektromobil Porsche Taycan slibuje celkový výkon 600 koní (400 kW), o který se postará dvojice elektromotorů a zajistí samozřejmě i pohon všech kol. Zrychlení z nuly na stovku bude za 3,5 vteřiny, max. rychlost 250 km/hod a dojezd pak až 500 km na jedno nabití. Pokud jde o nabíjení, postačí jen 15 minut na speciální ultrarychlé nabíječce pro nabití dalších až 400 km dojezdu. Porsche Taycan dorazí na trh v roce 2019, a to za cenu 80 tisíc dolarů (1,8 milionů korun).

Rivian R1T

V Americe je všechno možné a novinka Rivian R1T je toho jasným důkazem. Jde o plně elektrický pickup, který by svými vlastnostmi mohl směle konkurovat kterémukoliv „trucku“ se spalovacím motorem. Celkový výkon může být nakonfigurován v různých úrovních mezi 300 a 562 kW. Různé úrovně výkonu odpovídají různým možnostem battery packů, které mají největší kapacitu ze všech dnes prodávaných osobních elektromobilů: 105, 135 a 180 kWh. S tím největším činí dojezd až 643 km. Cenu však zatím neznáme.

Volkswagen I.D. Neo

Volkswagen I.D. Neo je konečně první VW, který je od podlahy postavený čistě jako elektromobil, tedy se všemi možnými výhodami MEB platformy. Díky tomu se například dočkáme velmi lákavého dojezdu přes 500 km na jedno nabití. O výkon by nemělo být nouze, koneckonců jako u žádného z novodobých elektromobilů. S rychlonabíječkou dobijete baterii na stokilometrový dojezd za pouhých pár minut. Předpokládaná cena 30 tisíc dolarů (680 tisíc korun) naznačuje, že by mohlo jít o velký prodejní hit.

Volvo XC40 Electric

Volvo skončilo s dieslovými motory a místo toho chce jít cestou elektromobility. První ukázkou je Volvo XC40 Electric, které chce být cenově dostupnější konkurencí výrazně dražším modelům Jaguar I-Pace a Tesla Model X. Nicméně zatím nevíme, nakolik nabídne srovnatelnou výbavu za předpokládanou pořizovací částku zhruba 1,1 milionu korun.

Souhlasíte s výběrem elektromobilů, které budou coby novinky v příštím roce nejzajímavější? Nebo byste výběr rozšířili o další kousky? Podělte se s ostatními v naší diskuzi pod článkem.

ŠTÍTKY:, , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
10 Comment threads
12 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
19 Comment authors
PatrikmarekKubanekPetrrock Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Připadá to jenom mě, že je to všechno pro obyčejné lidi úplně mimo mísu? Mám trochu obavu, že jim všem těžce natrhnou pr*el soudruzi z PRC (People Pepublic of China, neboli Čínská lidová republika) se svými o polovinu levnějšími StarUpy, a my si můžem ten drahej luxus dál dokola jen ukazovat na autosalonech. Tam není jediný evropský prodejný auto. Nejblíž je tomu (a světe div se) VW Neo, ale pokud vím, slibovaná cena měla být někde těsně pod půl míče. A ejhle ono je to 200 víc. Hmmm děkuji, nechci.

Robin
Robin

Nejste v tom sám, kdo má podobný pocit, když si přečte předpokládané ceny. Jediné co mi přijde v tomto směru nadějné je “Volkswagen I.D. Neo”, kde by cena měla být cca 680 000 Kč, což si myslím, že v oznámené kombinaci s dojezdem 500 km nezní špatně – snad nebude realita příliš vzdálena. U ostatních aut, kde není zatím oznámena cena, těžko soudit. Ale modely od Mercedesu, Porsche nebo Jaguáru jsou obecně cenově dost vzdáleny většině lidí, takže tady půjde spíše o auta pro boháče, kteří na ně budou mít. Jak to bude u Číny, nevím, bude záležet také na… Číst vice »

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

??? Je přeci zcela normální, že principiálně nové technologie přichází nejdříve do dražších segmentů trhu a do levných modelů postupně prolínají leta. Výrobní kapacity baterií jsou nedostatečné. Než se postaví všechny továrny, než nasytí trh a ceny baterek půjdou dolů, uplyne mnoho let. Elektromobily dostupné pro průměrné zákazníky nebudou dříve než ve druhé polovině nadcházejícího desetiletí. Nesmíte hned skočit na PR automobilek, jejichž hlavním cílem dnes je, přesvědčit lidi, aby vyčkali s nákupem elektromobilů až na jejich modely.

Kubanek
Kubanek

To snad není možný stále se mluví o Elektro odkut se ta elektrika vezme když bude všechno na elektriku už tet je elektřiny málo aporat se zdražuje atom nikdo nechce až to jednou zajiskri tak to bude v rdeli a vrátíme se do jeskyni a k svickam potom můžeme poděkovat pár kretenum

marek
marek

90 % kapacit bude nabijeno z nocnich prebytku ktere dnes vyhazujeme. Navic nabeh bude postupny 4 +- 15 let. Soucasny nedostatek el je zpusobem hlavne nahlym odklonem Nemecka od atomu a uhli. To je ovsem postupne nahrazovamo ostrovnimi systemy coz je budoucnost vyroby energie

Harrison4ever
Harrison4ever

Máte pravdu, celá elektromobilita je mimo mísu a slepou uličkou lidstva. Bůh ochraňuj abych nikdy nebyl donucen si tento výplod lobby Muska apod. koupit!!!

Kerosin
Kerosin

Taky hodláte už jezdit jen na kole nebo MHD? Vřele doporučuji. Já na to přešel před cca čtyřmi lety. První půl rok bez auta byl těžký, zvyk byl zvyk – ale dnes si to pohodlí absence starostí o auta (povinné ručení, opravy, nové pneu, parkování atd…) nemohu vynachválit.

petrolhead
petrolhead

Zní to velice lákavě, ale musíte si uvědomit, že MHD je těžce dotovaná. Například Praha ke každé miliardě vybrané na jízdném doplatí 7 miliard “ze svého”, rozuměj z poplatků a daní aut. Pokud by přestala všechna auta jezdit, musíte si jízdné vynásobit 7mi (minimálně) a to už najednou vypadá dost černě, že ano?

rock
rock

Vy jste musel mít složitý život, když pro vás takové banality, jako je jeden platební příkaz v roce (povinné ručení) a jedenkrát v roce jeden nebo dva dny v servisu (výměna oleje + nějaké spotřební drobnosti, naskytnou-li se) pro vás znamenají znatelný problém. Pneumatiky musíte řešit i na tom kole (já se třeba na horským kole s jedním pláštěm pod tisícovku nedostanu ani náhodou a životnost odhaduji na cca 3000-5000 km, takže stejně musím měnit každou chvilku) a parkování? Něco za něco, s autem se zase nemusím trápit, jak se dostanu třeba v dešti na místo určení od zastávky HD… Číst vice »

marek
marek

No do 15 let si nekoupite zadny diesel. Benzin vam nechaji dalsi max 5 let. Chce se na to psychicky pripravit protoze to tak proste bude.Ale jestli vam je vic jak 40 (na coz vase nazory vypadaji) tak to doklepete jeste se spalovakem kdyz si za dvacet let koupite naky posledni kus kdyz uz vsichni budou na elektrice. I kdyz zas tou dobou bude na benzince 10 e stojanu a jeden na benzin.

Petr
Petr

V prvé řadě je potřeba uvědomit si,že nikdo nebude dělat cenu pro ČR kde jsou těžce podhodnocené platy lidí.Automobilky se řídí výší platu v západní Evropě.To,že tady v ČR dělá většina lidí za necelých 20 čistého nikoho nezajímá.Díky vysokým cenám se el. auta budou jen těžce prosazovat tady v ČR kde je hodně lidí rádo,že našetří na Dacii.Mě třeba překvapilo,že v Indii se prodává auto velikosti D.Matiz na elektřinu v přepočtu za 60000 kč.Pokud by to bylo možné koupit tady v ČR za ty prachy tady,tak ho beru.Na dojezd do města,které mám 5 km od domu a poskakování po městě… Číst vice »

graycrow
graycrow

Jeste bude novy e-Up/Citigo

Carlos
Carlos

nebude :)

EVfan
EVfan

Bude :)

Martin
Martin

Něco lidovějšího je např ELEKTROMOBIL OSO 4H

ted
ted

staci napsat, ze pro tebe je to mimo misu. a ne porad skatulkovat uplakanky.
V seznamu mi chybi fiat 500 a zejmena Honda, ktera slibuje funkci domaciho uloziste energie.

Tomáš M
Tomáš M

Jak je vidět tak se s výrobou pro většinu lidí zatím nepočítá a je to celkem pochopitelný.

Mobilní zobrazení