Česká automobilka chrlí elektromobily ve velkém. Už není cesty zpět

  • Škoda Auto rozjela výrobu svého elektromobilu naplno
  • Každý den sjíždí z linky 600 Enyaqů
  • V příštích letech se dočkáme plejády elektrických aut této značky
Škoda Enyaq L&K

Škoda Enyaq L&K je nejprémiovější auto mladoboleslavské automobilky

Z výrobní linky mladoboleslavské Škodovky opět sjíždí den co den na 600 elektrických Enyaqů. Automobilka musela v posledních měsících výrobu svého jediného elektromobilu výrazně omezovat, protože ji stejně jako ostatní koncernové značky brzdil výpadek v dodávkách elektromotorů, jak informoval server E15.

Nešlo jen o Škodu, ale i o další značky

Automobilový průmysl se v posledních několika letech potýkal se silným narušením dodavatelských řetězců. Ať už se jednalo o dopady pandemie Covid-19 nebo nedávnou čipovou krizí. Některé automobilky mají problémy ještě dnes. To je případ i Volkswagenu, který řešil nepříjemný výpadek výroby elektromotorů v německém Kasselu, které se montují do modelů na platformě MEB. Sem přitom nepatří pouze Škoda Enyaq, ale i modelová řada Volkswagen ID, Audi Q5 e-tron nebo Cupra Born.

Konkrétně pro Škodovku to znamenalo, že zaostala za svým původním plánem o tisíce Enyaqů. Podle dat zveřejněných škodováckými odbory se v nejhorším období na začátku roku vyrábělo pouze přibližně 160 elektromotorů denně, a až nyní se to podařilo zvýšit na 600. „To je současné výrobní maximum, kterého chceme dosahovat,“ uvedla pro E15 mluvčí Škody Auto Kateřina Boukalová.

Jak dlouho chce aktuální tempo výroby udržet, automobilka nesdělila. Podle zákulisních informací, které se podařilo získat, s ním Škoda nicméně počítá minimálně v následujících měsících. A to přesto, že momentálně celý trh naráží na nečekané silné ochlazení zájmu po elektromobilech.

Interiér Škody Enyaq RS iV

Interiér Škody Enyaq RS iV


Čtěte také: Kdo nestihl levný Cybertruck, musí teď vypláznout o 900 tisíc navíc


Letos se Enyaqů prodalo zatím méně

Zatímco na konci loňského roku hlásila Škoda meziroční nárůst prodejů Enyaqu o 52 procent na 82 tisíc kusů, letos se ji zas až tak nedaří. Od ledna do června klesl počet prodaných Enyaqů o šest procent. V samotné Evropě se podle dat společnosti JATO Dynamics prodalo 25 tisíc Enyaqů, což je sice meziročně o 2 procenta méně, ale stále to stačilo na sedmou příčku mezi nejprodávanějšími elektromobily v Evropě. Pokles sice zaznamenaly i další značky, ale v případě Škody je otázkou, nakolik za to může obecné ochlazení poptávky a jak se v tom projevil letošní propad výroby.

Na příští rok chystá Škoda facelift Enyaqu, který v nabídce doplní hatchback Elroq, jehož představení se očekává už příští měsíc. Dalším je pak malý městský model Epiq. Celkem chce automobilka v příštích letech nabídnout hned šestici nových elektrických modelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Česká automobilka chrlí elektromobily ve velkém. Už není cesty zpět

  • Škoda Auto rozjela výrobu svého elektromobilu naplno
  • Každý den sjíždí z linky 600 Enyaqů
  • V příštích letech se dočkáme plejády elektrických aut této značky
Škoda Enyaq L&K

Škoda Enyaq L&K je nejprémiovější auto mladoboleslavské automobilky

Z výrobní linky mladoboleslavské Škodovky opět sjíždí den co den na 600 elektrických Enyaqů. Automobilka musela v posledních měsících výrobu svého jediného elektromobilu výrazně omezovat, protože ji stejně jako ostatní koncernové značky brzdil výpadek v dodávkách elektromotorů, jak informoval server E15.

Nešlo jen o Škodu, ale i o další značky

Automobilový průmysl se v posledních několika letech potýkal se silným narušením dodavatelských řetězců. Ať už se jednalo o dopady pandemie Covid-19 nebo nedávnou čipovou krizí. Některé automobilky mají problémy ještě dnes. To je případ i Volkswagenu, který řešil nepříjemný výpadek výroby elektromotorů v německém Kasselu, které se montují do modelů na platformě MEB. Sem přitom nepatří pouze Škoda Enyaq, ale i modelová řada Volkswagen ID, Audi Q5 e-tron nebo Cupra Born.

Konkrétně pro Škodovku to znamenalo, že zaostala za svým původním plánem o tisíce Enyaqů. Podle dat zveřejněných škodováckými odbory se v nejhorším období na začátku roku vyrábělo pouze přibližně 160 elektromotorů denně, a až nyní se to podařilo zvýšit na 600. „To je současné výrobní maximum, kterého chceme dosahovat,“ uvedla pro E15 mluvčí Škody Auto Kateřina Boukalová.

Jak dlouho chce aktuální tempo výroby udržet, automobilka nesdělila. Podle zákulisních informací, které se podařilo získat, s ním Škoda nicméně počítá minimálně v následujících měsících. A to přesto, že momentálně celý trh naráží na nečekané silné ochlazení zájmu po elektromobilech.

Interiér Škody Enyaq RS iV

Interiér Škody Enyaq RS iV


Čtěte také: Kdo nestihl levný Cybertruck, musí teď vypláznout o 900 tisíc navíc


Letos se Enyaqů prodalo zatím méně

Zatímco na konci loňského roku hlásila Škoda meziroční nárůst prodejů Enyaqu o 52 procent na 82 tisíc kusů, letos se ji zas až tak nedaří. Od ledna do června klesl počet prodaných Enyaqů o šest procent. V samotné Evropě se podle dat společnosti JATO Dynamics prodalo 25 tisíc Enyaqů, což je sice meziročně o 2 procenta méně, ale stále to stačilo na sedmou příčku mezi nejprodávanějšími elektromobily v Evropě. Pokles sice zaznamenaly i další značky, ale v případě Škody je otázkou, nakolik za to může obecné ochlazení poptávky a jak se v tom projevil letošní propad výroby.

Na příští rok chystá Škoda facelift Enyaqu, který v nabídce doplní hatchback Elroq, jehož představení se očekává už příští měsíc. Dalším je pak malý městský model Epiq. Celkem chce automobilka v příštích letech nabídnout hned šestici nových elektrických modelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."