Centrum dopravního výzkumu si pro nás připravilo poměrně zajímavou statistiku, která se věnuje počtu dobíjecích bodů v návaznosti na počet registrovaných vozidel s elektrickým pohonem. Podobný graf jsme mohli vidět již v březnu tohoto roku, kdy čísla vycházela mnohem lépe ve prospěch elektromobility v Česku. Posuneme se jen o pár měsíců dál a situace je zcela odlišná.
V březnovém reportu jsme na základě dat CDV uvedli, že v Česku je již 734 nabíjecích stanic, resp. 1516 dobíjecích bodů. Tento stav dále nahrával tvrzení, že na jednu stanici je méně než 5 elektromobilů. Nová data z 30.9. 2021 tvrdí, že je u nás momentálně 799 nabíjecích stanic, resp. 1525 dobíjecích bodů. Co to ve výsledku znamená?
V první řadě to, že nárůst prodejů elektrických vozů nekoresponduje s rychlostí výstavby nových nabíjecích stanic. V současnou chvíli připadá na jeden dobíjecí bod až 9 elektrifikovaných aut, což je rapidní zhoršení oproti stavu z 31. prosince 2020 (data CDV uvedla až v březnu – pozn. redakce). Jako druhý problém lze vnímat nedostatečnou rychlost výstavby rychlonabíjecích stanic o výkonu alespoň 100 až 150 kW, který již drtivá většina moderních elektromobilů podporuje.
Čtěte také: Skryté nebezpečí elektromobilů, o kterém se nemluví. Nabíjení vás může i zabít
“Podle aktuálních dat z evidence dobíjecích stanic (stav k 30.9.2021) bylo v České republice na 799 dobíjecích stanicích evidováno 1 525 dobíjecích bodů (z toho 510 DC a 1 015 AC bodů). Celkový nominální výkon dobíjecích stanic činil 51 MW, 1 dobíjecí stanice tak v průměru disponuje nominálním výkonem 64 kW (teoretická hodnota),” tvrdí poslední tisková zpráva CDV.
„V Centrálním registru vozidel bylo evidováno 13 691 elektrických vozidel kategorie M1, z toho 9 129 BEV a 4 562 PHEV (pozn. zjištěno na základě registrační značky “ELxxxx”). Na jeden dobíjecí bod tak připadalo 9 elektrických vozidel,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu.
Centrum dopravního výzkumu si pro nás připravilo poměrně zajímavou statistiku, která se věnuje počtu dobíjecích bodů v návaznosti na počet registrovaných vozidel s elektrickým pohonem. Podobný graf jsme mohli vidět již v březnu tohoto roku, kdy čísla vycházela mnohem lépe ve prospěch elektromobility v Česku. Posuneme se jen o pár měsíců dál a situace je zcela odlišná.
V březnovém reportu jsme na základě dat CDV uvedli, že v Česku je již 734 nabíjecích stanic, resp. 1516 dobíjecích bodů. Tento stav dále nahrával tvrzení, že na jednu stanici je méně než 5 elektromobilů. Nová data z 30.9. 2021 tvrdí, že je u nás momentálně 799 nabíjecích stanic, resp. 1525 dobíjecích bodů. Co to ve výsledku znamená?
V první řadě to, že nárůst prodejů elektrických vozů nekoresponduje s rychlostí výstavby nových nabíjecích stanic. V současnou chvíli připadá na jeden dobíjecí bod až 9 elektrifikovaných aut, což je rapidní zhoršení oproti stavu z 31. prosince 2020 (data CDV uvedla až v březnu – pozn. redakce). Jako druhý problém lze vnímat nedostatečnou rychlost výstavby rychlonabíjecích stanic o výkonu alespoň 100 až 150 kW, který již drtivá většina moderních elektromobilů podporuje.
Čtěte také: Skryté nebezpečí elektromobilů, o kterém se nemluví. Nabíjení vás může i zabít
“Podle aktuálních dat z evidence dobíjecích stanic (stav k 30.9.2021) bylo v České republice na 799 dobíjecích stanicích evidováno 1 525 dobíjecích bodů (z toho 510 DC a 1 015 AC bodů). Celkový nominální výkon dobíjecích stanic činil 51 MW, 1 dobíjecí stanice tak v průměru disponuje nominálním výkonem 64 kW (teoretická hodnota),” tvrdí poslední tisková zpráva CDV.
„V Centrálním registru vozidel bylo evidováno 13 691 elektrických vozidel kategorie M1, z toho 9 129 BEV a 4 562 PHEV (pozn. zjištěno na základě registrační značky “ELxxxx”). Na jeden dobíjecí bod tak připadalo 9 elektrických vozidel,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu.