Britská společnost Trojan Energy se v Londýně účastní speciálního testu. V chodníku je umístěno 150 nabíjecích míst pro elektromobily. Čím jsou tak unikátní?
Bezproblémový každodenní život s elektromobilem si mohou v současné době užívat zejména majitelé domů, kteří si do garáže nebo pod přístřešek nainstalovali wallbox. Běžný obyvatel sídliště, který večer zaparkuje auto na ulici, je závislý na veřejné dobíjecí infrastruktuře.
Obvykle se jedná o veřejné dobíjecí stanice poblíž supermarketů, u benzínových stanic nebo o rychlé nabíječky podél frekventovaných silnic či dálnic. To by se ale mohlo v budoucnu změnit. Nabíjení je totiž možné provádět na okraji silnice, aniž by velké nabíjecí stanice rušily panorama města. Tak to alespoň je v plánech společnosti Trojan Energy.
Čtěte také: Jaká je cena nabíjení na Ionity a kdy se vyplatí pořídit měsíční tarif?
Britská firma vyvinula speciální sloty, které nevyčnívají z povrchu chodníku. Elektrické kabely jsou vedeny pod povrchem a nabíjecí port se vysune ze země jen v případě potřeby nabíjení. Uvedený test nabíjení probíhá již od konce roku 2021 v londýnských čtvrtích Brent a Camden. V závislosti na technickém vybavení vozidla je možné využívat nabíjení výkonem až 22 kW.
Speciálního testu se účastní uzavřená skupina předem registrovaných zákazníků, kteří mají k dispozici 150 dobíjecích míst. Při využití nabíjecího výkonu 7 kW je cena přibližně 30 centů (cca 7,50 korun) za kWh. Nabíjení výkonem 22 kW je o něco dražší a stojí 36 centů (asi 9 korun). Celkové náklady testu, zahrnující stavební úpravy a cenu dalšího vybavení, nebyly zveřejněny.
Britská společnost Trojan Energy se v Londýně účastní speciálního testu. V chodníku je umístěno 150 nabíjecích míst pro elektromobily. Čím jsou tak unikátní?
Bezproblémový každodenní život s elektromobilem si mohou v současné době užívat zejména majitelé domů, kteří si do garáže nebo pod přístřešek nainstalovali wallbox. Běžný obyvatel sídliště, který večer zaparkuje auto na ulici, je závislý na veřejné dobíjecí infrastruktuře.
Obvykle se jedná o veřejné dobíjecí stanice poblíž supermarketů, u benzínových stanic nebo o rychlé nabíječky podél frekventovaných silnic či dálnic. To by se ale mohlo v budoucnu změnit. Nabíjení je totiž možné provádět na okraji silnice, aniž by velké nabíjecí stanice rušily panorama města. Tak to alespoň je v plánech společnosti Trojan Energy.
Čtěte také: Jaká je cena nabíjení na Ionity a kdy se vyplatí pořídit měsíční tarif?
Britská firma vyvinula speciální sloty, které nevyčnívají z povrchu chodníku. Elektrické kabely jsou vedeny pod povrchem a nabíjecí port se vysune ze země jen v případě potřeby nabíjení. Uvedený test nabíjení probíhá již od konce roku 2021 v londýnských čtvrtích Brent a Camden. V závislosti na technickém vybavení vozidla je možné využívat nabíjení výkonem až 22 kW.
Speciálního testu se účastní uzavřená skupina předem registrovaných zákazníků, kteří mají k dispozici 150 dobíjecích míst. Při využití nabíjecího výkonu 7 kW je cena přibližně 30 centů (cca 7,50 korun) za kWh. Nabíjení výkonem 22 kW je o něco dražší a stojí 36 centů (asi 9 korun). Celkové náklady testu, zahrnující stavební úpravy a cenu dalšího vybavení, nebyly zveřejněny.