S nadcházející dovolenkovou sezónou bude řada elektromobilistů řešit nabíjení v zahraničí. Pokud nechcete pro každý stát řešit různé aplikace a trávit čas plánováním cesty, jako nejjednodušší volba se jeví nabíjení na nabíječkách evropské sítě Ionity.
Bez jakékoliv zvýhodňující karty či předplatného zaplatíte 21 Kč za kWh. To je extrémní cenovka v porovnání s běžnými cenami na veřejných nabíječkách, a to i těch ultrarychlých, tam se ceny pohybují kolem 10 korun. Je to tedy jako tankovat benzin za 120 korun za litr. V zahraničí se cena pohybuje okolo 0,79 eur za kWh, záleží tedy na kurzu vaší banky, ale podle středového kurzu se současně pohybujeme mezi 19 až 20 korunami za kWh.
Jde to i levněji, ale budete nuceni platit měsíční poplatek, abyste na lepší cenu dosáhli. Při pořízení nabíjecí karty od výrobce vašeho elektromobilu se paušální poplatek pohybuje v rozmezí 300 až 500 korun měsíčně. Předplatné u samotného Ionity s názvem Passport vychází na rovných 500 korun za měsíc. Ovšem následně už nabíjíte za rozumných 9 Kč/kWh, v zahraničí za 0,35 eur/kWh.
Čtěte také: Pozor na pokuty ze zahraničí! Zaplaťte co nejdřív, jinak se nedoplatíte
Jednoduchým výpočtem lze zjistit, že na “bod zlomu”, od kdy se vám vyplatí předplatné služby Ionity Passport, je hodnota 41,66 kWh. Pokud měsíčně nabijete v této celoevropské sítí více, je výhodnější zvolit formu měsíčního paušálu. Jen musíte pamatovat na podmínku, že uzavíráte smlouvu platnou 12 měsíců!
Potřebujete-li řešit nabíjení jen dvakrát do roka, je ve výsledku cenově výhodnější nabíjet i za velmi vysokých 21 korun, případně řešit nabíjení u jiných nabíječek. S tím vám pomůže náš seriál “Elektromobilem do …”. Podívejte se, jak například nabíjet v Rakousku nebo Německu.
S nadcházející dovolenkovou sezónou bude řada elektromobilistů řešit nabíjení v zahraničí. Pokud nechcete pro každý stát řešit různé aplikace a trávit čas plánováním cesty, jako nejjednodušší volba se jeví nabíjení na nabíječkách evropské sítě Ionity.
Bez jakékoliv zvýhodňující karty či předplatného zaplatíte 21 Kč za kWh. To je extrémní cenovka v porovnání s běžnými cenami na veřejných nabíječkách, a to i těch ultrarychlých, tam se ceny pohybují kolem 10 korun. Je to tedy jako tankovat benzin za 120 korun za litr. V zahraničí se cena pohybuje okolo 0,79 eur za kWh, záleží tedy na kurzu vaší banky, ale podle středového kurzu se současně pohybujeme mezi 19 až 20 korunami za kWh.
Jde to i levněji, ale budete nuceni platit měsíční poplatek, abyste na lepší cenu dosáhli. Při pořízení nabíjecí karty od výrobce vašeho elektromobilu se paušální poplatek pohybuje v rozmezí 300 až 500 korun měsíčně. Předplatné u samotného Ionity s názvem Passport vychází na rovných 500 korun za měsíc. Ovšem následně už nabíjíte za rozumných 9 Kč/kWh, v zahraničí za 0,35 eur/kWh.
Čtěte také: Pozor na pokuty ze zahraničí! Zaplaťte co nejdřív, jinak se nedoplatíte
Jednoduchým výpočtem lze zjistit, že na “bod zlomu”, od kdy se vám vyplatí předplatné služby Ionity Passport, je hodnota 41,66 kWh. Pokud měsíčně nabijete v této celoevropské sítí více, je výhodnější zvolit formu měsíčního paušálu. Jen musíte pamatovat na podmínku, že uzavíráte smlouvu platnou 12 měsíců!
Potřebujete-li řešit nabíjení jen dvakrát do roka, je ve výsledku cenově výhodnější nabíjet i za velmi vysokých 21 korun, případně řešit nabíjení u jiných nabíječek. S tím vám pomůže náš seriál “Elektromobilem do …”. Podívejte se, jak například nabíjet v Rakousku nebo Německu.