Není žádným tajemstvím, že BMW se plně věnuje plánování své obchodní i výrobní strategie pro zbytek aktuální dekády. Vždyť i nedávno oznámené ukončení výroby spalovací verze modelu X4 to vše potvrzuje. První modely „Nové třídy“ se mají na trh dostat do tří let. Ty menší a zároveň levnější budou následovat až později. Aktuálně BMW míří na roky 2027 a 2028.
To je ještě vcelku dlouhá doba, ale jen z pohledu spotřebitele. Automobilky musí takhle dopředu plánovat a mnohdy i ještě více dále. Na webu BMW Blog se objevily nové zprávy o chystaném složení elektrických modelech značky. Překvapivé ale je, že „Nová třída“ nebude osamocena. Spousta modelů se plánuje vyrábět souběžně dále ve spalovací podobě. BMW tedy nad svojí dosavadní technikou není připraveno zlomit hůl.
Takové domněnky nyní kolují okolo modelů třídy 1 a 2. Jejich elektrické varianty se očekávání na trhu v letech 2027, respektive o rok později. Model řady i1 má dostat typové označení NB0, větší sourozenec pak NB1. Pokud si říkáte, proč by to mělo být důležité vědět, v těchto označeních se ukrývá i označení nápravy, která bude vůz pohánět. U modelů s označením NB to má být náprava přední, u modelů NA ta zadní.
Čtěte také: Zamáčkněte slzu! Konvenční BMW X4 nahradí plně elektrická verze iX4
Kódem NA7 má být označeno například BMW iX4, které nahradí svůj spalovací protějšek X4. Standardně by se tak mělo toto elektrické SUV nabízet s pohonem zadních kol. Jeho uvedení do prodeje se očekává v roce 2026, rok po spuštění prodejů iX3. To by se tak mělo stát jedním z prvních modelů „Nové třídy“.
BMW Group tyto detaily o chystaných menších modelech zatím oficiálně nepotvrdilo. Z dosavadních informací o prvních příchozích modelech se to ale jeví jako logický krok. Co však již oficiálně potvrzené máme, je nový typ válcových baterií, které se mají pro vozy „Nové třídy“ používat. Pro automobilku je bude vyrábět CATL spolu s Eve Energy a jedním dalším zatím nepotvrzeným partnerem. Ročně mají tři partneři vyrobit v každém ze šesti závodů až 20 GWh kapacity.
Není žádným tajemstvím, že BMW se plně věnuje plánování své obchodní i výrobní strategie pro zbytek aktuální dekády. Vždyť i nedávno oznámené ukončení výroby spalovací verze modelu X4 to vše potvrzuje. První modely „Nové třídy“ se mají na trh dostat do tří let. Ty menší a zároveň levnější budou následovat až později. Aktuálně BMW míří na roky 2027 a 2028.
To je ještě vcelku dlouhá doba, ale jen z pohledu spotřebitele. Automobilky musí takhle dopředu plánovat a mnohdy i ještě více dále. Na webu BMW Blog se objevily nové zprávy o chystaném složení elektrických modelech značky. Překvapivé ale je, že „Nová třída“ nebude osamocena. Spousta modelů se plánuje vyrábět souběžně dále ve spalovací podobě. BMW tedy nad svojí dosavadní technikou není připraveno zlomit hůl.
Takové domněnky nyní kolují okolo modelů třídy 1 a 2. Jejich elektrické varianty se očekávání na trhu v letech 2027, respektive o rok později. Model řady i1 má dostat typové označení NB0, větší sourozenec pak NB1. Pokud si říkáte, proč by to mělo být důležité vědět, v těchto označeních se ukrývá i označení nápravy, která bude vůz pohánět. U modelů s označením NB to má být náprava přední, u modelů NA ta zadní.
Čtěte také: Zamáčkněte slzu! Konvenční BMW X4 nahradí plně elektrická verze iX4
Kódem NA7 má být označeno například BMW iX4, které nahradí svůj spalovací protějšek X4. Standardně by se tak mělo toto elektrické SUV nabízet s pohonem zadních kol. Jeho uvedení do prodeje se očekává v roce 2026, rok po spuštění prodejů iX3. To by se tak mělo stát jedním z prvních modelů „Nové třídy“.
BMW Group tyto detaily o chystaných menších modelech zatím oficiálně nepotvrdilo. Z dosavadních informací o prvních příchozích modelech se to ale jeví jako logický krok. Co však již oficiálně potvrzené máme, je nový typ válcových baterií, které se mají pro vozy „Nové třídy“ používat. Pro automobilku je bude vyrábět CATL spolu s Eve Energy a jedním dalším zatím nepotvrzeným partnerem. Ročně mají tři partneři vyrobit v každém ze šesti závodů až 20 GWh kapacity.