BMW si zajistilo baterie pro „Novou třídu“ elektromobilů. Na co se můžeme těšit?

Jakub Ondráček
  • BMW si vsadí na cylindrické baterie
  • Podobat by se měli bateriím americké Tesly
  • Do prvních vozů se dostanou v roce 2025
Logo BMW
Logo BMW

BMW bude v nových vozech pravděpodobně používat baterie válcového typu. Ty by se měly podobat bateriím americké automobilky Tesla.

Cylindrické baterie od CATL se dostanou do BMW

BMW bude napájet svou „Neue Klass“ (Novou třídu) elektrických vozidel, která se na trh dostane v roce 2025, válcovými bateriemi. Ty by měly být vyrobeny v šesti různých továrnách ve spolupráci se společností CATL a EVE. Německá automobilka se tak rozhodla z důvodu snahy o rychlejší nabíjení a prodloužení dojezdu elektromobilů.

Německý výrobce automobilů již uzavřel multi-miliardovou smlouvu s čínskými technologickými společnostmi CATL a EVE. Ty pro německou značku budou vyrábět baterie ve čtyřech továrnách v Číně a Evropě. BMW také uvedlo, že ještě hledá partnera, který by byl schopen postavit dvě nebo více továren ve Spojených státech a Mexiku. Každá z těchto továren pak ročně vyrobí baterie o celkové kapacitě kolem 20 GWh.

Motorizace eDrive35
Motorizace eDrive35

Čtěte také: BMW se snad dočista zblázilo! Vyvíjí supervýkonný elektromobil se čtyřmi motory


Co nového tyto baterie přinesou?

Při výrobě nové generace baterií bude použito více niklu a křemíku, za to však o dost méně kobaltu, což by podle BMW mělo vést ke 20% zvýšení hustoty energie, nabíjení se zrychlí o 30 % a dojezd by se měl prodloužit také o 30 %.

Přechod BMW tak podtrhává současný trend přechodu na cylindrické baterie. Doposud totiž byly v automobilovém průmyslu nejvíce používány prizmatické neboli hranolové baterie. Nové cylindrické baterie se však díky vyšší hustotě energie v baterii stávají cenově výhodnějšími.


Komentáře


Nejnovější články