Na hierarchii a označení tříd u BMW jsme zvyklí dlouho řadu let. Číselná označení řad od nejmenšího hatchbacku až po velká SUV byla vždy jasná a poskytla okamžitou představu o velikosti a zaměření vozu. S elektrickou dobou ale BMW lehce vystupuje ze zajetých kolejí. Nová elektrická třída se totiž bude jmenovat „Nová“.
„Neue Klasse“, neboli Nová třída bude zaštiťovat řadu elektrických modelů po střechu napěchovaných tou nejmodernější a nejpokročilejší technikou. První vozy se dostanou na trh v roce 2025. Ředitel společnosti Oliver Zipse označuje tento rok tím správným časem, kdy se elektrická mobilita dostane na zcela novou úroveň.
Tato třída se má navíc významným způsobem podílet na rozšíření vlivu elektrických vozů v celém průmyslu. Cílem automobilky je, aby na konci desetiletí vozy Nové třídy tvořily více než o 50 % celosvětových prodejů společnosti. Zajímavou poznámkou z úst ředitele ale je, že zmínil i možnou vodíkovou cestu. Jen tím dokazuje, že se BMW ve vizi své budoucnosti na elektrické modely velmi spoléhá.
Čtěte také: BMW i4 dostane svoji levnější variantu. Do Evropy zavítá ještě letos
Nová třída má být jakýmsi resetováním vnímání osobních vozidel a jejich významu v individuální přepravě. Modely se budou vyrábět v novém závodě v maďarském Debrecenu. Továrna bude první, ve které bude BMW montovat vozy na nové platformě, s novou architekturou a zcela novými pohonnými jednotkami. O rok později se má výroba rozšířit i do nejstaršího závodu v domácím Mnichově.
Na Mezinárodní automobilové show konané v září 2023 právě v Mnichově bychom se měli dozvědět mnohem více o chystané řadě a jejím přelomovém digitálním prožitku z jízdy. I když na informace o chystaných modelech si ještě musíme počkat, víme, že BMW chce na nové platformě stavět jak masově vyráběná mainstreamová auta, tak se chce zaměřit i na luxusní a jedinečné zážitky z luxusních a přepychově vybavených výkonných vozů. Mezi prvními modely takzvané Neue Klasse budou kompaktní sedan a sportovní SUV.
Na hierarchii a označení tříd u BMW jsme zvyklí dlouho řadu let. Číselná označení řad od nejmenšího hatchbacku až po velká SUV byla vždy jasná a poskytla okamžitou představu o velikosti a zaměření vozu. S elektrickou dobou ale BMW lehce vystupuje ze zajetých kolejí. Nová elektrická třída se totiž bude jmenovat „Nová“.
„Neue Klasse“, neboli Nová třída bude zaštiťovat řadu elektrických modelů po střechu napěchovaných tou nejmodernější a nejpokročilejší technikou. První vozy se dostanou na trh v roce 2025. Ředitel společnosti Oliver Zipse označuje tento rok tím správným časem, kdy se elektrická mobilita dostane na zcela novou úroveň.
Tato třída se má navíc významným způsobem podílet na rozšíření vlivu elektrických vozů v celém průmyslu. Cílem automobilky je, aby na konci desetiletí vozy Nové třídy tvořily více než o 50 % celosvětových prodejů společnosti. Zajímavou poznámkou z úst ředitele ale je, že zmínil i možnou vodíkovou cestu. Jen tím dokazuje, že se BMW ve vizi své budoucnosti na elektrické modely velmi spoléhá.
Čtěte také: BMW i4 dostane svoji levnější variantu. Do Evropy zavítá ještě letos
Nová třída má být jakýmsi resetováním vnímání osobních vozidel a jejich významu v individuální přepravě. Modely se budou vyrábět v novém závodě v maďarském Debrecenu. Továrna bude první, ve které bude BMW montovat vozy na nové platformě, s novou architekturou a zcela novými pohonnými jednotkami. O rok později se má výroba rozšířit i do nejstaršího závodu v domácím Mnichově.
Na Mezinárodní automobilové show konané v září 2023 právě v Mnichově bychom se měli dozvědět mnohem více o chystané řadě a jejím přelomovém digitálním prožitku z jízdy. I když na informace o chystaných modelech si ještě musíme počkat, víme, že BMW chce na nové platformě stavět jak masově vyráběná mainstreamová auta, tak se chce zaměřit i na luxusní a jedinečné zážitky z luxusních a přepychově vybavených výkonných vozů. Mezi prvními modely takzvané Neue Klasse budou kompaktní sedan a sportovní SUV.