Cesta BMW k elektrifikaci je klikatá a trnitá. Ačkoliv firma překvapila výkonným supersportem i8 a praktickým modelem do města i3, obě auta jsou pro bavorského výrobce jen testem budoucnosti.
V současné době jezdí po cestách světa dohromady okolo 300 tisíc BMW i3 a i8, což zní jako velké číslo, ale přirovnáme-li to k celkovému objemu výroby BMW, jde o pouhý zlomek.
BMW však v tomto směru cílí mnohem výš. Jedním z největších kroků k výrobě většího množství plug-in hybridů a plně elektrických vozidel do budoucna je architektura BMW CLAR. To je modulární architektura, na které má stát celá řada produktů od série 3 po sérii 7. Na CLAR je navíc možné stavět benzínové, dieselové, hybridní i čistě elektrické pohonné jednotky. Výkonný ředitel BMW Harald Kruger pak potvrdil, že na stejné architektuře CLAR uvede výrobce v nejbližších letech hned několik plně elektrických vozidel.
V roce 2019 přijde na řadu MINI Electric, následované o rok později modelem BMW iX3. Na rok 2021 se chystají modely BMW iNEXT a i4.
Důležitější než škála produktů je ovšem jejich dojezd, a v tomto směru vedení automobilky hovoří o více než 600 kilometrech na jedno nabití. Konkrétně se to týká modelu i4, který má být přímou konkurencí Tesly Model S. Přes 400 km má zvládnout dojet i model iX3.
Zdroj: InsideEVs
Cesta BMW k elektrifikaci je klikatá a trnitá. Ačkoliv firma překvapila výkonným supersportem i8 a praktickým modelem do města i3, obě auta jsou pro bavorského výrobce jen testem budoucnosti.
Tip: BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?
V současné době jezdí po cestách světa dohromady okolo 300 tisíc BMW i3 a i8, což zní jako velké číslo, ale přirovnáme-li to k celkovému objemu výroby BMW, jde o pouhý zlomek.
BMW však v tomto směru cílí mnohem výš. Jedním z největších kroků k výrobě většího množství plug-in hybridů a plně elektrických vozidel do budoucna je architektura BMW CLAR. To je modulární architektura, na které má stát celá řada produktů od série 3 po sérii 7. Na CLAR je navíc možné stavět benzínové, dieselové, hybridní i čistě elektrické pohonné jednotky. Výkonný ředitel BMW Harald Kruger pak potvrdil, že na stejné architektuře CLAR uvede výrobce v nejbližších letech hned několik plně elektrických vozidel.
V roce 2019 přijde na řadu MINI Electric, následované o rok později modelem BMW iX3. Na rok 2021 se chystají modely BMW iNEXT a i4.
Důležitější než škála produktů je ovšem jejich dojezd, a v tomto směru vedení automobilky hovoří o více než 600 kilometrech na jedno nabití. Konkrétně se to týká modelu i4, který má být přímou konkurencí Tesly Model S. Přes 400 km má zvládnout dojet i model iX3.
Zdroj: InsideEVs