Tesla sdílí 48V architekturu s ostatními, aby se odvětví hnulo vpřed!

Pavel Škopek
  • Tesla Cybertruck je jako první vůz postavený na 48V architektuře
  • Automobilka sdílela kompletní dokumentaci s dalšími výrobci
  • Slibuje si od toho posun celého odvětví
Výroba Cybertrucku v Tesla Gigafactory
Výroba Cybertrucku v Tesla Gigafactory

Čtěte také: Další podvod od Muska? Za první Cybertrucky si musíte pořádně připlatit


Přechod brzdí dodavatelé komponentů

Každá zásadní změna je složitá. To se netýká ani tak automobilek samotných, ale potřeby rozhýbat celý dodavatelský řetězec. Pokud nemůžete převést všechny systémy vozidla na 48V architekturu, výhody použití takové architektury se začnou velmi rychle zmenšovat ve formě zavádění nových složitostí (tj. hybridní 48V/12V architektura vozidla).

Dodavatelé však nejsou motivováni k tomu, aby takové příslušenství vyráběli bez dostatečné poptávky. Zatímco výrobci automobilů, jako je Ford, mají dostatek možností a financí, aby si 48V díly objednali nezávisle. Jednotkové náklady u těchto komponentů nicméně bude řádově vyšší než u jejich 12V ekvivalentu. Většina výrobců automobilů proto zůstávala u 12V. Je to stejné, jako u otázky, co bylo dřív, jestli vejce nebo slepice.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články