ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

BMW i8 Roadster: elektrizující zážitek bez střechy

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Speciální verze s přídomkem Roadster navazuje na klasické provedení loňského sportovního plug-in hybridu BMW i8 Coupé.

Sportovních elektrických BMW přibývá

Plug-in hybridní BMW i8, které je maximálně vhodné pro všechny milovníky rychlé jízdy a nejnovějších technologií, už čítá trojlístek různých modelů. První model je už starý dlouhých šest let, a tak byl nejvyšší čas přijít s něčím inovovaným. V loňském roce (a letos pokud jde o nabídku u samotných dealerů v České republice) jsme se dočkali rovnou dvou nástupců, a sice BMW i8 Coupé a BMW i8 Roadster.

Se stahovací střechou vstříc budoucnosti

„Bezstřechový“ Roadster je opět plug-in hybridní a vychází z konceptu i8 Spyder z roku 2012, ovšem sdílí velkou část komponent právě s nejnovějším kupé modelem. Největší odlišností je bezesporu plně elektrická střecha, která se stáhne během 15 vteřin, a to i při jízdě až do rychlosti 50 km/hod. Můžete si tak lépe vychutnat tichou jízdu na čistě elektrický pohon, nebo naopak zaburácet se spalovacím motorem a trochu provonět interiér a okolí. Při tom zůstávají úchvatné vzhůru otevírající se dveře, tolik charakteristické pro elektrifikované sportovní BMW.

Skvělý výkon a jízda čistě na baterii

Pokud jde o výkon, plug-in hybridní sestava s pohonem všech kol (AWD) zajišťuje celkový výkon 374 koní (275 kW) a 570 Nm. Elektromotor dává 143 koní s okamžitým točivým momentem 250 Nm, spalovací motor pak 231 koní s točivým momentem až 320 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/hod zabere jen za 4,6 sekundy (což je o 0,2 sekundy pomalejší než u modernizovaného modelu i8 Coupé). Maximální rychlost činí 250 km/hod.

A pár odlišností najdeme také ve spotřebě a dojezdové vzdálenosti, které se stejně kapacitní 34 Ah (11,6 kWh) baterií činí 1,8 litrů na 100 km v případě kombinované spotřeby spalovacího motoru, dále 14,5 kWh na 100 km u elektrického pohonu, a dojezd se pak oproti Coupé modelu zkrátil o 2 km na 53 km čistě na baterie. Holt odlišná aerodynamika kvůli stahovací střeše je zde znát.

Cena a dostupnost

Plug-in hybridní BMW i8 Roadster se v České republice prodává od května 2018, a to za cenu od 4,2 milionů korun.

zdroj: BMW

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Názor: 4 elektrické vozy, které změní svět jednou provždy

Názor: 4 elektrické vozy, které změní svět jednou provždy

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Elektromobilová revoluce již odstartovala. Nicméně největší vlna, která změní svět jednou provždy, nás v příštích pár letech teprve čeká.…

ČEZ díky dotacím pořídil nové elektromobily Hyundai Ioniq

ČEZ díky dotacím pořídil nové elektromobily Hyundai Ioniq

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Pětice nových elektromobilů poslouží energetikům ve čtyřech krajích České republiky při plnění pracovních povinností. Počet elektromobilů jezdících po silnicích…

Test Volkswagen e-Golf: seznámení s Automobilem

Test Volkswagen e-Golf: seznámení s Automobilem

DNES  |  Tomáš Drahoňovský  |  diskuze (0)

Ano, skutečně jsem ve slově Automobil napsal velké A. Právě elektrický Golf se totiž stane u mnoha z nás…

Mobilní zobrazení