ElektrickéVozy.cz

BMW i8 jako safety car s technologií bezdrátového nabíjení

  |  komentovat  |  autor: Tomáš Pour

Zatímco nejsledovanějšímu automobilovému závodu Formule 1 dominuje v pozici safety car německý Mercedes-Benz, prostor u elektrické verze tohoto šampionátu ovládla nová hybridní vozidla automobilky BMW.

BMW i8

Je to už dávno, co BMW představilo svůj městský hybridní hatchback i3 společně se sportovním hybridem i8. Obě dvě vozidla způsobila jistý rozruch, ať už díky svému neotřelému vzhledu či díky výkonu, který nabízejí. Tedy hlavně model i8, který se s výkonem 362 koňských sil a maximální tabulkovou rychlostí 250 km/h může hrdě postavit vedle takové velikány hybridních vozidel jako Tesla Model S nebo Fisker Karma. A proto není divu, že právě dvě vozidla BMW i8 – společně s párem svých menších sourezenců i3 – byla Mezinárodní automobilovou federací vybrána na post safety car Formule E.

Všechny čtyři vozy byly speciálně upraveny pro potřeby Mezinárodní automobilové federace na post oficiální safety car. Plný rozsah úprav vozů zatím neznáme, víme ovšem, že upravená vozidla byla minulý týden během závěrečné zkoušky Formule E úspěšně odzkoušena na dráze v Pekingu.

Ať už jsou ale úpravy jakékoli, zdá se, že žádná pravděpodobně nepřekoná nový způsob nabíjení těchto čtyř vozidel. Zástupci šampionátu Formule E minulý týden totiž oficiálně představili první plně upravené safety car, konkrétně model i3, které ke svému dobíjení nepoužívá klasický kabel. Místo toho je vybaven systémem Qualcomm Halo – indukčním nabíjecím systémem umožňujícím bezdrátové nabíjení. Tato technologie byla vyvinuta americkou firmou Qualcomm Incorporated, společností světového významu v oblasti 3G, 4G a bezdrátových systémů příští generace. Technologie Qualcomm Halo využívá rezonanční magnetické indukce pro přenos energie mezi pozemní podložkou a nabíjecí deskou nacházející se na spodní straně vozidla. Auto lze pak jednoduše zaparkovat na základní podložku a nabíjení se spustí automaticky. Organizátoři slibují, že touto technologií zanedlouho dovybaví i zbývající tři vozidla.

Formule E je zbrusu nový šampionát organizovaný pod záštitou Mezinárodní automobilové federace, kterého se účastní 10 týmů, každý složen ze dvou jezdců. Ti řídí plně elektrické formule schopné dosáhnout rychlosti přes 225 kilometrů v hodině. Šampionát úmyslně cílí na novou generaci fanoušků motosportu a snaží se vzbudit větší zájem o elektrické vozy, které by se měly stát běžnou součástí městského provozu.

ČLÁNKY:, , , , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení