ElektrickéVozy.cz

BMW i8 jako safety car s technologií bezdrátového nabíjení

  |  komentovat  |  autor:

Zatímco nejsledovanějšímu automobilovému závodu Formule 1 dominuje v pozici safety car německý Mercedes-Benz, prostor u elektrické verze tohoto šampionátu ovládla nová hybridní vozidla automobilky BMW.

BMW i8

Je to už dávno, co BMW představilo svůj městský hybridní hatchback i3 společně se sportovním hybridem i8. Obě dvě vozidla způsobila jistý rozruch, ať už díky svému neotřelému vzhledu či díky výkonu, který nabízejí. Tedy hlavně model i8, který se s výkonem 362 koňských sil a maximální tabulkovou rychlostí 250 km/h může hrdě postavit vedle takové velikány hybridních vozidel jako Tesla Model S nebo Fisker Karma. A proto není divu, že právě dvě vozidla BMW i8 – společně s párem svých menších sourezenců i3 – byla Mezinárodní automobilovou federací vybrána na post safety car Formule E.

Všechny čtyři vozy byly speciálně upraveny pro potřeby Mezinárodní automobilové federace na post oficiální safety car. Plný rozsah úprav vozů zatím neznáme, víme ovšem, že upravená vozidla byla minulý týden během závěrečné zkoušky Formule E úspěšně odzkoušena na dráze v Pekingu.

Ať už jsou ale úpravy jakékoli, zdá se, že žádná pravděpodobně nepřekoná nový způsob nabíjení těchto čtyř vozidel. Zástupci šampionátu Formule E minulý týden totiž oficiálně představili první plně upravené safety car, konkrétně model i3, které ke svému dobíjení nepoužívá klasický kabel. Místo toho je vybaven systémem Qualcomm Halo – indukčním nabíjecím systémem umožňujícím bezdrátové nabíjení. Tato technologie byla vyvinuta americkou firmou Qualcomm Incorporated, společností světového významu v oblasti 3G, 4G a bezdrátových systémů příští generace. Technologie Qualcomm Halo využívá rezonanční magnetické indukce pro přenos energie mezi pozemní podložkou a nabíjecí deskou nacházející se na spodní straně vozidla. Auto lze pak jednoduše zaparkovat na základní podložku a nabíjení se spustí automaticky. Organizátoři slibují, že touto technologií zanedlouho dovybaví i zbývající tři vozidla.

Formule E je zbrusu nový šampionát organizovaný pod záštitou Mezinárodní automobilové federace, kterého se účastní 10 týmů, každý složen ze dvou jezdců. Ti řídí plně elektrické formule schopné dosáhnout rychlosti přes 225 kilometrů v hodině. Šampionát úmyslně cílí na novou generaci fanoušků motosportu a snaží se vzbudit větší zájem o elektrické vozy, které by se měly stát běžnou součástí městského provozu.

ČLÁNKY:, , , , , ,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení