Německá automobilka BMW svolává ve Spojených státech některé verze elektrického sedanu i4 modelového roku 2024. Důvodem je potenciální problém s podélným nosníkem podvozku na levé zadní straně, který se týká zhruba 1 150 modelů i4 eDrive40, i4 xDrive40 a i4 M50 v americké specifikaci vyrobených mezi 7. březnem a 27. dubnem 2024.
Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu nemusel být nosník u elektromobilu BMW i4 vyroben dodavatelem podle specifikací. Existuje přitom riziko, že obsahuje trhliny v oblasti příruby nýt a mohl by obsahovat trhliny v oblasti, kde podpírá podběh zadního kola.
To může nejen narušovat strukturální integritu podvozku, ale v případě nárazu může nosník prasknout. Může přitom nejen poškodit druhou řadu sedadel a zranit cestující, kteří na nich sedí. Závažnější je riziko možného poškození vysokonapěťového akumulátoru, což by mohlo zapříčinit jeho vzplanutí.
V rámci svolávací akce vymění prodejci dotčenou část zdarma. Německá automobilka nicméně uvedla, že si není vědoma žádných nároků vyplývajících ze záruky, stížností zákazníků nebo nehod či zranění, které by s tímto problémem přímo souvisely.
Čtěte také: Konečně! Česko má zavést pokuty za nedodržení bezpečné vzdálenosti
Pro BMW to není první svolávací akce pro její elektromobil BMW i4 (2024) v tomto roce. Ta únorová se však týkala pouze čtyřech vozů prodaných ve Spojených státech, u nichž hrozilo přehřívání kvůli nedostatečným svárům v bateriových modulech.
Ve druhém čtvrtletí přitom bylo i4 nejprodávanějším elektromobilem bavorské značky na americkém trhu. Svého zákazníka si zde našlo něco málo přes 7 000 kusů.
Německá automobilka BMW svolává ve Spojených státech některé verze elektrického sedanu i4 modelového roku 2024. Důvodem je potenciální problém s podélným nosníkem podvozku na levé zadní straně, který se týká zhruba 1 150 modelů i4 eDrive40, i4 xDrive40 a i4 M50 v americké specifikaci vyrobených mezi 7. březnem a 27. dubnem 2024.
Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu nemusel být nosník u elektromobilu BMW i4 vyroben dodavatelem podle specifikací. Existuje přitom riziko, že obsahuje trhliny v oblasti příruby nýt a mohl by obsahovat trhliny v oblasti, kde podpírá podběh zadního kola.
To může nejen narušovat strukturální integritu podvozku, ale v případě nárazu může nosník prasknout. Může přitom nejen poškodit druhou řadu sedadel a zranit cestující, kteří na nich sedí. Závažnější je riziko možného poškození vysokonapěťového akumulátoru, což by mohlo zapříčinit jeho vzplanutí.
V rámci svolávací akce vymění prodejci dotčenou část zdarma. Německá automobilka nicméně uvedla, že si není vědoma žádných nároků vyplývajících ze záruky, stížností zákazníků nebo nehod či zranění, které by s tímto problémem přímo souvisely.
Čtěte také: Konečně! Česko má zavést pokuty za nedodržení bezpečné vzdálenosti
Pro BMW to není první svolávací akce pro její elektromobil BMW i4 (2024) v tomto roce. Ta únorová se však týkala pouze čtyřech vozů prodaných ve Spojených státech, u nichž hrozilo přehřívání kvůli nedostatečným svárům v bateriových modulech.
Ve druhém čtvrtletí přitom bylo i4 nejprodávanějším elektromobilem bavorské značky na americkém trhu. Svého zákazníka si zde našlo něco málo přes 7 000 kusů.