BMW i4 dostává facelift a nespočet dílčích vylepšení, které potěší

  • BMW i4 dostává modernizovanou verzi
  • Odlišnosti najdeme v designu, ale i například v dojezdu
  • Co všechno bylo vylepšeno?
BMW i4 (2024) facelift

BMW i4 (2024) facelift | foto: BMW

Pro čtyřkovou řadu BMW nastal čas pro drobné omlazení. Změny se netýkají pouze standardní spalovací verze, zajímavé novinky se dostávají i do elektrické varianty i4. Rozšiřuje se počet motorizací, dojezd, i detaily v designu.

BMW i4 má nové motorizace a delší dojezd

Nová verze pohonu BMW i4 používá stejnou velikost baterie jako vrcholná verze M50 o kapacitě 83,9 kWh. Výkon dvojice motorů 295 kW pohání všechna čtyři kola. Ovšem s vyšším výkonem se zákonitě zvyšuje i spotřeba a proto je dojezd stanoven na rozmezí 444 a 548 kilometrů. Ve velké míře bude záležet na sportovních ambicích majitele. Hodnoty již podléhají metodice WLTP, od reality by se tak příliš lišit neměly.

S úpravami masky by se ale dojezd měl upravit u dosavadních třech pohonných systémů. Zatímco ikonické ledvinky zůstaly nezměněné, změnil se typ jejich povrchu. Dosud byla celá přední maska uzavřena a pouze na ledvinkách byl vytvořený 3D vzorovaný efekt. Nové vozy dostanou ale pod touto sekcí nové sání vzduchu. Verze BMW i4 M50 bude na první pohled odlišitelná celkově přepracovanou maskou. Tyto úpravy se pozitivně projeví na dojezdu. Jde ale o jednotky nebo nejvíce nízké desítky kilometrů.


Čtěte také: Strategická spolupráce. V elektrických BMW brzy najdeme rukopis Rimacu


Novější systém a méně tlačítek

Drobného vylepšení se dočkal i nabíjecí systém. Palubní nabíječka pojme maximálně 11 kW střídavého proudu, na rychlých stanicích se tok zastaví při 205 kW. Výjimkou je základní motorizace eDrive35, která je ochuzena o 25 kW výkonu. Nabíjení totiž pomáhá lepší systém teplotního managementu. Vozy by měly udržet stabilnější vyšší hodnoty během prvních 30 minut nabíjení.

Drobných změn se dostalo i LED světlometům, nově jsou uspořádané vertikálně. Redesignovaný je i volant a středový panel přišel o pár tlačítek. BMW připravuje zákazníky na dotykové ovládání klimatizace pomocí dotykového displeje nebo hlasového ovládání.

Vozy budou dostávat nejnovější operační systém BMW OS 8.5 s novým uspořádáním funkcí v nabídkách. Změny jsou tedy spíše drobnějšího kalibru.

Cena a dostupnost

Nové ceny BMW i4 (2024) se dozvíme pravděpodobně do konce května. V nabídce dealerů se omlazený model objeví počátkem druhé poloviny roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW i4 dostává facelift a nespočet dílčích vylepšení, které potěší

  • BMW i4 dostává modernizovanou verzi
  • Odlišnosti najdeme v designu, ale i například v dojezdu
  • Co všechno bylo vylepšeno?
BMW i4 (2024) facelift

BMW i4 (2024) facelift | foto: BMW

Pro čtyřkovou řadu BMW nastal čas pro drobné omlazení. Změny se netýkají pouze standardní spalovací verze, zajímavé novinky se dostávají i do elektrické varianty i4. Rozšiřuje se počet motorizací, dojezd, i detaily v designu.

BMW i4 má nové motorizace a delší dojezd

Nová verze pohonu BMW i4 používá stejnou velikost baterie jako vrcholná verze M50 o kapacitě 83,9 kWh. Výkon dvojice motorů 295 kW pohání všechna čtyři kola. Ovšem s vyšším výkonem se zákonitě zvyšuje i spotřeba a proto je dojezd stanoven na rozmezí 444 a 548 kilometrů. Ve velké míře bude záležet na sportovních ambicích majitele. Hodnoty již podléhají metodice WLTP, od reality by se tak příliš lišit neměly.

S úpravami masky by se ale dojezd měl upravit u dosavadních třech pohonných systémů. Zatímco ikonické ledvinky zůstaly nezměněné, změnil se typ jejich povrchu. Dosud byla celá přední maska uzavřena a pouze na ledvinkách byl vytvořený 3D vzorovaný efekt. Nové vozy dostanou ale pod touto sekcí nové sání vzduchu. Verze BMW i4 M50 bude na první pohled odlišitelná celkově přepracovanou maskou. Tyto úpravy se pozitivně projeví na dojezdu. Jde ale o jednotky nebo nejvíce nízké desítky kilometrů.


Čtěte také: Strategická spolupráce. V elektrických BMW brzy najdeme rukopis Rimacu


Novější systém a méně tlačítek

Drobného vylepšení se dočkal i nabíjecí systém. Palubní nabíječka pojme maximálně 11 kW střídavého proudu, na rychlých stanicích se tok zastaví při 205 kW. Výjimkou je základní motorizace eDrive35, která je ochuzena o 25 kW výkonu. Nabíjení totiž pomáhá lepší systém teplotního managementu. Vozy by měly udržet stabilnější vyšší hodnoty během prvních 30 minut nabíjení.

Drobných změn se dostalo i LED světlometům, nově jsou uspořádané vertikálně. Redesignovaný je i volant a středový panel přišel o pár tlačítek. BMW připravuje zákazníky na dotykové ovládání klimatizace pomocí dotykového displeje nebo hlasového ovládání.

Vozy budou dostávat nejnovější operační systém BMW OS 8.5 s novým uspořádáním funkcí v nabídkách. Změny jsou tedy spíše drobnějšího kalibru.

Cena a dostupnost

Nové ceny BMW i4 (2024) se dozvíme pravděpodobně do konce května. V nabídce dealerů se omlazený model objeví počátkem druhé poloviny roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."