Autopilot Tesly stále chybuje. Statisticky si nevede špatně, ale lidé i s ním umírají

  • Deník Washington Post zjistil, že od roku 2019 došlo ke stovkám nehod vozů Tesla se systémem Autopilot
  • Řada z nich měla fatální následky
  • Režim Autopilot je asistenční technologie řízení, kterou mohou využívat majitelé elektromobilů Tesla
Tesla Model 3, Full Self Driving

Elektromobil Tesla Model 3 se systémem FSD

Na základě analýzy provedené listem Washington Post došlo jen v USA od roku 2019 k celkem 736 nehodám vozů Tesla s aktivovaným systémem Autopilot. Dle těchto informací při nehodách zemřelo nejméně 17 lidí. Bezpečnostní experti se domnívají, že nárůst počtu nehod pravděpodobně souvisí s rozšířeným zaváděním technologie Full Self-Driving.

Někteří uživatelé se domnívají, že Tesla nepotřebuje řidiče

Deník Washington Post analyzoval data z Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a zjistil, že od roku 2019 došlo v USA k 736 nehodám vozidel využívajících asistenční technologii Autopilot. To je mnohem více, než bylo hlášeno v minulosti. Podle listu při těchto nehodách zemřelo nejméně 17 lidí.

Bezpečnostní expertka Missy Cummings, která je ředitelkou Mason Autonomy and Robotics Center na univerzitě George Masona, uvedla pro Washington Post, že pravděpodobným důvodem nárůstu nehod je rozšířené používání takzvané technologie Tesla Full Self-Driving, jejíž betaverzi testovali řidiči v plném městském provozu.

Tesla Model 3, vážná nehoda

Vážná nehoda elektromobilu Tesla Model 3, ilustrační


Čtěte také: Autonomní auto přejelo psa. Nečekané srážce nezabránil ani „pomalejší“ člověk


Tesla Full Self-Driving je pokročilý asistent, který potřebuje lidský dohled

Další bezpečnostní experti nedávno sdělili deníku Insider, že asistenční systém Tesly v hodnotě 15 000 dolarů zdaleka nesplňuje sliby automobilky o autonomních vozidlech, která dokážou řídit sama a že tato technologie je silně náchylná k chybám.

Na žádost Insideru o komentář reagovala Tesla se zpožděním. Automobilka uvedla, že její asistenční technologie vyžaduje, aby řidič neustále sledoval provoz a měl vozidlo plně pod kontrolou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Autopilot Tesly stále chybuje. Statisticky si nevede špatně, ale lidé i s ním umírají

  • Deník Washington Post zjistil, že od roku 2019 došlo ke stovkám nehod vozů Tesla se systémem Autopilot
  • Řada z nich měla fatální následky
  • Režim Autopilot je asistenční technologie řízení, kterou mohou využívat majitelé elektromobilů Tesla
Tesla Model 3, Full Self Driving

Elektromobil Tesla Model 3 se systémem FSD

Na základě analýzy provedené listem Washington Post došlo jen v USA od roku 2019 k celkem 736 nehodám vozů Tesla s aktivovaným systémem Autopilot. Dle těchto informací při nehodách zemřelo nejméně 17 lidí. Bezpečnostní experti se domnívají, že nárůst počtu nehod pravděpodobně souvisí s rozšířeným zaváděním technologie Full Self-Driving.

Někteří uživatelé se domnívají, že Tesla nepotřebuje řidiče

Deník Washington Post analyzoval data z Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a zjistil, že od roku 2019 došlo v USA k 736 nehodám vozidel využívajících asistenční technologii Autopilot. To je mnohem více, než bylo hlášeno v minulosti. Podle listu při těchto nehodách zemřelo nejméně 17 lidí.

Bezpečnostní expertka Missy Cummings, která je ředitelkou Mason Autonomy and Robotics Center na univerzitě George Masona, uvedla pro Washington Post, že pravděpodobným důvodem nárůstu nehod je rozšířené používání takzvané technologie Tesla Full Self-Driving, jejíž betaverzi testovali řidiči v plném městském provozu.

Tesla Model 3, vážná nehoda

Vážná nehoda elektromobilu Tesla Model 3, ilustrační


Čtěte také: Autonomní auto přejelo psa. Nečekané srážce nezabránil ani „pomalejší“ člověk


Tesla Full Self-Driving je pokročilý asistent, který potřebuje lidský dohled

Další bezpečnostní experti nedávno sdělili deníku Insider, že asistenční systém Tesly v hodnotě 15 000 dolarů zdaleka nesplňuje sliby automobilky o autonomních vozidlech, která dokážou řídit sama a že tato technologie je silně náchylná k chybám.

Na žádost Insideru o komentář reagovala Tesla se zpožděním. Automobilka uvedla, že její asistenční technologie vyžaduje, aby řidič neustále sledoval provoz a měl vozidlo plně pod kontrolou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."