V reportu se píše, že samořídící elektromobil Jaguar I-Pace jedoucí nízkou rychlostí se nedokázal vyhnout psovi, který zničehonic zkřížil dráhu vozidlu. Ten bohužel na místě zemřel.
Z dosavadního šetření a na základě sesbíraných důkazů a kamerových záznamů prozatím vyplývá, že střet byl nevyhnutelný a za žádných okolností mu nešlo zabránit. Server dodává, že jakkoliv mohla být prvotní informace pomyslnou vodou na mlýn pro všechny odpůrce těchto technologií, je důležité si uvědomit, že ke stejnému výsledku by došlo i v případě, kdyby řízení záviselo na lidském protějšku.
Čtěte také: V Česku vyrostla první plovoucí fotovoltaická elektrárna. Stojí za ní ČEZ
Paradoxně v kabině vozu seděl i člověk — operátor, který však blížícího se psa zaregistroval dokonce později než autonomní systémy. S ohledem na skutečnost, že zvíře se přiblížilo k vozu z boku a během vteřiny změnilo pohyb směrem k němu, neexistoval způsob, jak se mu vyhnout.
Sagar Behere, viceprezident pro bezpečnost ze společnosti Foretellix, mimo jiné jednoho z lídrů na trhu, při analýze události pro magazín TechCrunch sdělil, že klíčovým faktorem je načasování, které však v tomto případě nemůže být kladeno za vinu nikomu, protože zvíře provedlo naprosto chaotický manévr.
Rovněž zdůraznil, že nejde o snahu obhajovat samořídící vozy za každou cenu, ale i přes sebevětší úsilí a snahu maximalizovat bezpečnost, existují situace, kdy jsou šance zabránit nehodě minimální.
Waymo pracující v autonomním režimu zasáhlo a usmrtilo zvíře v ulicích San Francisca, informuje server Autoblog s odvoláním na oficiální zprávu podanou Ministerstvem dopravy státu Kalifornie.
V reportu se píše, že samořídící elektromobil Jaguar I-Pace jedoucí nízkou rychlostí se nedokázal vyhnout psovi, který zničehonic zkřížil dráhu vozidlu. Ten bohužel na místě zemřel.
Z dosavadního šetření a na základě sesbíraných důkazů a kamerových záznamů prozatím vyplývá, že střet byl nevyhnutelný a za žádných okolností mu nešlo zabránit. Server dodává, že jakkoliv mohla být prvotní informace pomyslnou vodou na mlýn pro všechny odpůrce těchto technologií, je důležité si uvědomit, že ke stejnému výsledku by došlo i v případě, kdyby řízení záviselo na lidském protějšku.
Čtěte také: V Česku vyrostla první plovoucí fotovoltaická elektrárna. Stojí za ní ČEZ
Paradoxně v kabině vozu seděl i člověk — operátor, který však blížícího se psa zaregistroval dokonce později než autonomní systémy. S ohledem na skutečnost, že zvíře se přiblížilo k vozu z boku a během vteřiny změnilo pohyb směrem k němu, neexistoval způsob, jak se mu vyhnout.
Sagar Behere, viceprezident pro bezpečnost ze společnosti Foretellix, mimo jiné jednoho z lídrů na trhu, při analýze události pro magazín TechCrunch sdělil, že klíčovým faktorem je načasování, které však v tomto případě nemůže být kladeno za vinu nikomu, protože zvíře provedlo naprosto chaotický manévr.
Rovněž zdůraznil, že nejde o snahu obhajovat samořídící vozy za každou cenu, ale i přes sebevětší úsilí a snahu maximalizovat bezpečnost, existují situace, kdy jsou šance zabránit nehodě minimální.