Kamionová doprava stále tvoří velmi významnou část přepravy zboží. Jejímu ještě většímu rozšíření brání nedostatek řidičů. To by mohly vyřešit již brzo autonomní nákladní vozy.
Leader v tomto oboru, americká společnost Bot.auto, nyní demonstrovala bezpečnou jízdu za běžného provozu. Nákladní auto se pohybovalo v rušných i méně rušných ulicích, řídilo se dopravními značkami a semafory a následně se napojilo na dálnici I-10 v Houstonu.
Společnost Bot Auto zkušenost sdílela na videích, ve kterých je vidět kamion, který sice má lidského řidiče, nicméně ten do řízení vůbec nezasahuje. Videa byla pořízena jak ve dne, tak v noci. Kamion jede po běžné silnici, často v jednom pruhu. Přitom bezpečně zvládne se vyhýbat jiným autům, čekat na křižovatce, připojit se do jízdního pruhu a nenabourat i tehdy, pokud někdo udělá „myšku“.
Řidič byl při testování připraven zasáhnout, avšak to nebylo nutné. Jak video dosvědčuje, nesáhl ani jednou na volant a ani jednou nestlačil pedál. H2H (hub-to-hub) demonstrace kamionů bez řidiče v Houstonu byla tedy úspěšná.
Na testování se firma připravovala pouhé tři měsíce, od testování na trati až po bezproblémové jízdy ve dne i v noci. O testy se staralo pouhých 45 inženýrů, firma investovala 16,5 milionů dolarů.
Firma využívá platformy s otevřeným zdrojovým kódem a pokročilým hlubokým učení, což vedlo ke zvýšení efektivity celého projektu a vytvoření nového měřítka pro využití rozvíjejících se technologií.
Kamionová doprava stále tvoří velmi významnou část přepravy zboží. Jejímu ještě většímu rozšíření brání nedostatek řidičů. To by mohly vyřešit již brzo autonomní nákladní vozy.
Leader v tomto oboru, americká společnost Bot.auto, nyní demonstrovala bezpečnou jízdu za běžného provozu. Nákladní auto se pohybovalo v rušných i méně rušných ulicích, řídilo se dopravními značkami a semafory a následně se napojilo na dálnici I-10 v Houstonu.
Společnost Bot Auto zkušenost sdílela na videích, ve kterých je vidět kamion, který sice má lidského řidiče, nicméně ten do řízení vůbec nezasahuje. Videa byla pořízena jak ve dne, tak v noci. Kamion jede po běžné silnici, často v jednom pruhu. Přitom bezpečně zvládne se vyhýbat jiným autům, čekat na křižovatce, připojit se do jízdního pruhu a nenabourat i tehdy, pokud někdo udělá „myšku“.
Řidič byl při testování připraven zasáhnout, avšak to nebylo nutné. Jak video dosvědčuje, nesáhl ani jednou na volant a ani jednou nestlačil pedál. H2H (hub-to-hub) demonstrace kamionů bez řidiče v Houstonu byla tedy úspěšná.
Na testování se firma připravovala pouhé tři měsíce, od testování na trati až po bezproblémové jízdy ve dne i v noci. O testy se staralo pouhých 45 inženýrů, firma investovala 16,5 milionů dolarů.
Firma využívá platformy s otevřeným zdrojovým kódem a pokročilým hlubokým učení, což vedlo ke zvýšení efektivity celého projektu a vytvoření nového měřítka pro využití rozvíjejících se technologií.