Nové úniky naznačují, že se Nissan chystá k odhalení svých plánů ohledně elektromobility. Dle několika různých zdrojů má v průběhu několika příštích let v Evropě postavit gigatovárnu, která bude vyrábět baterie pro již zavedené či zcela nové elektromobily.
Společnost AESC, která funguje pod automobilkou Nissan, se specializuje na výrobu lithium-iontových baterií. Nové zprávy z agentury Reuters uvádí, že chce v Evropě vybudovat hned dvě továrny, přičemž ta první je již známá. Jde o továrnu společnosti Renault, jež se má nacházet ve Francii. Druhá by pak mohla být hotová do roku 2024 a být právě Nissanu.
Součástí uniklých novinek je však i informace, která tvrdí, že přestože má Nissan pro továrnu v Británii vybranou konkrétní lokalitu (Sunderland), tak není plně rozhodnutý. Finální rozhodnutí by mělo padnout na základě případných dotací a jiných úlev ze strany státu.
Čtěte také: Hvězdný tenista se prý zamiloval do elektromobilu Kia EV6, bude jeho ambasadorem
Kromě toho prý britská vláda ohledně továrny na baterie do elektromobilů komunikuje i s jinými firmami, mezi nimiž je například Britishvolt. O továrně v Británii údajně přemýšlela i samotná Tesla, ovšem od ní nemáme k dispozici žádné informace o tom, jak se rozhodla.
Roční výrobní kapacita továrny Nissanu by pak měla dosahovat 20 GWh, což by mělo stačit k zásobování 200 tisíc elektromobilů, pokud by měly baterie o kapacitě 100 kW. Než se však k takové kapacitě dostane, tak to nějakou dobu potrvá. Při spuštění továrny se počítá s kapacitou 6 GWh.
Výstavba nové továrny na baterie by aktuálně u Nissanu moc nedávala smysl. Přeci jen již menší továrnu v Británii má. Nabízí se tedy otázka, zda se od automobilky dočkáme nového elektromobilu. Kromě toho by pak firma měla své baterie nabízet i jiným výrobcům a případně je zásobovat.
Myslíte si, že se dočkáme od Nissanu nejen velké gigatovárny, ale zároveň nového modelu? Proč by pak tak velká výroba dávala smysl krom obchodního hlediska? Podělte se o názor v diskuzi!
Nové úniky naznačují, že se Nissan chystá k odhalení svých plánů ohledně elektromobility. Dle několika různých zdrojů má v průběhu několika příštích let v Evropě postavit gigatovárnu, která bude vyrábět baterie pro již zavedené či zcela nové elektromobily.
Společnost AESC, která funguje pod automobilkou Nissan, se specializuje na výrobu lithium-iontových baterií. Nové zprávy z agentury Reuters uvádí, že chce v Evropě vybudovat hned dvě továrny, přičemž ta první je již známá. Jde o továrnu společnosti Renault, jež se má nacházet ve Francii. Druhá by pak mohla být hotová do roku 2024 a být právě Nissanu.
Součástí uniklých novinek je však i informace, která tvrdí, že přestože má Nissan pro továrnu v Británii vybranou konkrétní lokalitu (Sunderland), tak není plně rozhodnutý. Finální rozhodnutí by mělo padnout na základě případných dotací a jiných úlev ze strany státu.
Čtěte také: Hvězdný tenista se prý zamiloval do elektromobilu Kia EV6, bude jeho ambasadorem
Kromě toho prý britská vláda ohledně továrny na baterie do elektromobilů komunikuje i s jinými firmami, mezi nimiž je například Britishvolt. O továrně v Británii údajně přemýšlela i samotná Tesla, ovšem od ní nemáme k dispozici žádné informace o tom, jak se rozhodla.
Roční výrobní kapacita továrny Nissanu by pak měla dosahovat 20 GWh, což by mělo stačit k zásobování 200 tisíc elektromobilů, pokud by měly baterie o kapacitě 100 kW. Než se však k takové kapacitě dostane, tak to nějakou dobu potrvá. Při spuštění továrny se počítá s kapacitou 6 GWh.
Výstavba nové továrny na baterie by aktuálně u Nissanu moc nedávala smysl. Přeci jen již menší továrnu v Británii má. Nabízí se tedy otázka, zda se od automobilky dočkáme nového elektromobilu. Kromě toho by pak firma měla své baterie nabízet i jiným výrobcům a případně je zásobovat.
Myslíte si, že se dočkáme od Nissanu nejen velké gigatovárny, ale zároveň nového modelu? Proč by pak tak velká výroba dávala smysl krom obchodního hlediska? Podělte se o názor v diskuzi!