Auto budoucnosti? Volkswagen navrhl dechberoucí koncept ID.Code

Matouš Vrchota
  • Nová vize Volkswagenu představuje dosud neviděný koncept
  • Je našlapaný technikou a čtvrtou úrovní autonomní jízdy
  • Nová značka se ale zaměří výhradně na čínský trh
Vize Volkswagen ID.Code
Vize Volkswagen ID.Code

Dnes v Pekingu začíná automobilová Motor Show. Velké množství automobilek se právě zde chystá představit své koncepty a novinky pro nadcházející roky. Chybět mezi nimi nebude ani Volkswagen, který si tuto akci vybral pro odhalení své nové vize elektrické řady ID. Koncept ID.Code naznačuje, jakým designovým směrem se bude německý výrobce v dalších letech ubírat.

Jsou Číňané tolik odlišní zákazníci?

Zbystřit by ale měli především čínští zákazníci. Vedení upřesňuje, že takový koncept se má v budoucnu objevit právě na asijské scéně. I když se na vývoji podílí jak evropská, tak čínská část společnosti se svými partnery, velmi opatrně zaznívají názory, že by se takové modely mohly někdy podívat i mimo místní trh do Evropy. Dali by vůbec konzervativní Evropané takovému konceptu šanci na úspěch? Na dílo Volkswagenu jde totiž o docela odvážný směr.

Vize designérů chce do vzhledu promítnout rychlost a minimalismus budoucnosti. Vnější tvary vyzývají ke sportovní jízdě, karoserie nemá příliš mnoho ostrých hran, celkově je vůz oblejší pro lepší obtékání vzduchu. Zadní část karoserie má navazovat na tradiční vzhled původního Golfu. Vidíte příbuznost zadního sloupku s prvními generacemi legendy? Přední maska je pro Volkswagen velmi atypická. Chybí standardní prvky a rysy. Cílem je prý působit více lidsky. Tento pocit má podpořit i uvítací melodie a schopnost interakce skrze 3D oči v podobně Matrix světlometů.


Čtěte také: Elektromobily Volkswagenu budou o 40 % levnější. Pomůže jim k tomu Čína


Vůz bude mít svého digitálního průvodce

Koncept rozšiřuje možnosti zobrazování informací během jízdy. Jelikož je vůz připraven na autonomní jízdu, bude si moci pasažér vybrat ze široké škály zábavy. Všechna skla vozu fungují současně jako polopropustné displeje a to z obou stran. Již při příchodu k vozu se prý na skle objeví avatar, který vás přivítá a bude vaším neustálým průvodcem. Kromě ovládání vozu vás ale před nástupem upozorní, abyste v případě deště například nezapomněli deštník.

V této fázi projektu nejsou známé parametry pohonu ani kapacity baterie. Předpokládá se ale schopnost autonomní jízdy čtvrté úrovně. U takové úrovně se již řidič nemusí aktivně věnovat provozu a může si jízdu užít i bez zásahu do řízení. Snímky stále zobrazují volant na typickém místě, ten by ale měl být uschovatelný do přístrojové desky. Sedadla se dají uspořádat do salónkového režimu pro lepší komunikaci s cestujícími v druhé řadě. Uspořádání ale umožní i odpočinek v podobě spací polohy.

Vznikne zcela nový Volkswagen

Materiály mají být maximálně přívětivé k životnímu prostředí a plně recyklovatelné. Koncept má taktéž dostat zcela nový operační systém a infotainment. Neměli bychom příliš počítat s tím, že se z konceptu ID.Code v brzké době vyrobí produkční vůz. Jde především o prezentaci vize, kterou se Volkswagen bude postupně na čínském trhu prezentovat. Vzniká zde nová elektrická třída ID.UX, která teprve představí konkrétní modelové koncepty. Z řady by se ale brzy měla stát samostatná dceřiná společnost skupiny Volkswagen. První model by se měl představit nejspíše ještě letos. Do roku 2027 by chtěl výrobce mít na trhu pět modelů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články