Minulý týden se o tom spekulovalo, nyní už to máme potvrzené. Tedy nikoliv od Audi, ale od čínské automobilky SAIC Motor, která se hrdě pochlubila tím, že svou ryze elektrickou platformu dostane do příštích elektromobilů věhlasné německé značky z Ingolstadtu.
Původně samozřejmě neměla věhlasná německá automobilka v plánu zaspat a elektrickou platformu nakoupit od čínské firmy. Nicméně okolnosti ji k tomu donutily. Audi mělo využít připravovanou, novou platformu od koncernu Volkswagen, jenže opakovaně došlo ke zpoždění a současný „deadline“ v podobě roku 2029 je prostě příliš pozdní.
Vedení Audi, které mimochodem vidí budoucnost v elektrickém pohonu a s rokem 2026 pod touto značkou končí spalovací motory, tedy muselo řešit poměrně nepříjemnou a kritickou situaci. Šuškalo se o tom, že Němci pokukují po nějaké technicky vyspělé ryze elektrické platformě v Číně, ale dosud se nevědělo, od jaké firmy.
Čtěte také: Výkladní skříň techniky budoucnosti. Chystá se elektrické Audi A8
Jak uvádí čínský server Jiemian, na prohloubení „strategické“ spolupráce se nyní po rozsáhlých debatách domluvily společnosti Audi a SAIC Motor. Číňané se pochlubili, že se postarají o elektrickou platformu pro budoucí elektromobily Audi, nicméně zatím jsme se nedozvěděli podrobnosti.
V tuto chvíli je důležité říct, že nevíme, zda Audi hodlá získat EV platformu nové generace od IM Motor (dceřiné společnosti SAIC Motor – pozn. redakce) takovou, jaká prostě je, nebo zda půjde spíše o společný vývoj nové architektury pro elektromobily, kde se zapojí jak experti ze SAIC motor, tak i experti z Audi.
Minulý týden se o tom spekulovalo, nyní už to máme potvrzené. Tedy nikoliv od Audi, ale od čínské automobilky SAIC Motor, která se hrdě pochlubila tím, že svou ryze elektrickou platformu dostane do příštích elektromobilů věhlasné německé značky z Ingolstadtu.
Původně samozřejmě neměla věhlasná německá automobilka v plánu zaspat a elektrickou platformu nakoupit od čínské firmy. Nicméně okolnosti ji k tomu donutily. Audi mělo využít připravovanou, novou platformu od koncernu Volkswagen, jenže opakovaně došlo ke zpoždění a současný „deadline“ v podobě roku 2029 je prostě příliš pozdní.
Vedení Audi, které mimochodem vidí budoucnost v elektrickém pohonu a s rokem 2026 pod touto značkou končí spalovací motory, tedy muselo řešit poměrně nepříjemnou a kritickou situaci. Šuškalo se o tom, že Němci pokukují po nějaké technicky vyspělé ryze elektrické platformě v Číně, ale dosud se nevědělo, od jaké firmy.
Čtěte také: Výkladní skříň techniky budoucnosti. Chystá se elektrické Audi A8
Jak uvádí čínský server Jiemian, na prohloubení „strategické“ spolupráce se nyní po rozsáhlých debatách domluvily společnosti Audi a SAIC Motor. Číňané se pochlubili, že se postarají o elektrickou platformu pro budoucí elektromobily Audi, nicméně zatím jsme se nedozvěděli podrobnosti.
V tuto chvíli je důležité říct, že nevíme, zda Audi hodlá získat EV platformu nové generace od IM Motor (dceřiné společnosti SAIC Motor – pozn. redakce) takovou, jaká prostě je, nebo zda půjde spíše o společný vývoj nové architektury pro elektromobily, kde se zapojí jak experti ze SAIC motor, tak i experti z Audi.