Automobilka Audi údajně zvažuje nákup platformy pro výrobu elektromobilů od jednoho ze svých čínských konkurentů. Důvodem má být skutečnost, že platforma Scalable Systems Platform (SSP) mateřské Volkswagen Group má zpoždění a Audi si nemůže dovolit čekat.
Německý magazín Automobilwoche s odvoláním na „firemní kruhy“ uvádí, že automobilka Audi musí být rychlejší ve vývoji elektromobilů, a proto nyní zvažuje koupi ryze elektrické platformy od čínského konkurenta. Věc by mohla být projednána na mimořádném zasedání dozorčí rady již tento týden, přičemž generální ředitel Volkswagen Group, Oliver Blume, uvedl, že projekt již schválil.
Audi má jednat s několika výrobci. Německá prémiová značka nutně potřebuje platformu pro uvedení nových elektromobilů v Číně, protože platforma SSP má zpoždění. Nová elektrická vlajková loď Volkswagenu, projekt Trinity, která bude prvním modelem postaveným na platformě SSP, má přijít nejdříve v roce 2029 a některé zprávy hovoří dokonce o roce 2030. To znamená, že první model Audi založený na SSP je ještě velmi daleko. Plán koncernu přitom předpokládal zahájení projektu Trinity v roce 2026.
Čtěte také: Výkladní skříň techniky budoucnosti. Chystá se elektrické Audi A8
Vzhledem k tomu, že Audi musí zůstat na čínském trhu konkurenceschopné, musí pokračovat v dodávkách nových elektromobilů. To je také důvodem rozhodnutí o koupi externí elektromobilní platformy, i když automobilka na dotaz Automobilwoche uvedla, že o plánech nemá žádné oficiální informace.
Audi v současné době nabízí v Číně dva modely založené na koncernové elektrické platformě MEB, a sice Q4 e-tron a Q5 e-tron, přičemž druhý jmenovaný je pouze převlečeným elektrickým SUV Volkswagen ID.6 X. Audi a její partner firma FAW budují v Číně společný závod na výrobu elektromobilů, který bude od konce roku 2024 vyrábět modely založené na platformě PPE. Mezi tyto modely patří Audi A6 e-tron a Q6 e-tron.
Zatímco platforma PPE přináší ve srovnání s MEB zejména vyšší systémové napětí 800 V, potřebuje Audi architekturu SSP hlavně proto, aby udělalo další pokrok ve vývoji autonomního řízení a softwaru. Zpráva sice nezmiňuje, se kterými čínskými výrobci Audi v současné době jedná, ale nabízí se několik silných kandidátů, včetně firem Geely a Foxconn.
Značka Geely při uvedení své platformy pro elektromobily SEA uvedla, že jí hodlá zpřístupnit ostatním výrobcům jako open-source řešení, zatímco Foxconn je ochoten pro třetí strany vyrábět vozidla založena na platformě MIH. Podobnou filozofii nabízí také dravá automobilka BYD (podle Muska největší konkurent Tesly), která založila značku FinDreams schopnou dodávat elektrické pohony a baterie dalším výrobcům.
Automobilka Audi údajně zvažuje nákup platformy pro výrobu elektromobilů od jednoho ze svých čínských konkurentů. Důvodem má být skutečnost, že platforma Scalable Systems Platform (SSP) mateřské Volkswagen Group má zpoždění a Audi si nemůže dovolit čekat.
Německý magazín Automobilwoche s odvoláním na „firemní kruhy“ uvádí, že automobilka Audi musí být rychlejší ve vývoji elektromobilů, a proto nyní zvažuje koupi ryze elektrické platformy od čínského konkurenta. Věc by mohla být projednána na mimořádném zasedání dozorčí rady již tento týden, přičemž generální ředitel Volkswagen Group, Oliver Blume, uvedl, že projekt již schválil.
Audi má jednat s několika výrobci. Německá prémiová značka nutně potřebuje platformu pro uvedení nových elektromobilů v Číně, protože platforma SSP má zpoždění. Nová elektrická vlajková loď Volkswagenu, projekt Trinity, která bude prvním modelem postaveným na platformě SSP, má přijít nejdříve v roce 2029 a některé zprávy hovoří dokonce o roce 2030. To znamená, že první model Audi založený na SSP je ještě velmi daleko. Plán koncernu přitom předpokládal zahájení projektu Trinity v roce 2026.
Čtěte také: Výkladní skříň techniky budoucnosti. Chystá se elektrické Audi A8
Vzhledem k tomu, že Audi musí zůstat na čínském trhu konkurenceschopné, musí pokračovat v dodávkách nových elektromobilů. To je také důvodem rozhodnutí o koupi externí elektromobilní platformy, i když automobilka na dotaz Automobilwoche uvedla, že o plánech nemá žádné oficiální informace.
Audi v současné době nabízí v Číně dva modely založené na koncernové elektrické platformě MEB, a sice Q4 e-tron a Q5 e-tron, přičemž druhý jmenovaný je pouze převlečeným elektrickým SUV Volkswagen ID.6 X. Audi a její partner firma FAW budují v Číně společný závod na výrobu elektromobilů, který bude od konce roku 2024 vyrábět modely založené na platformě PPE. Mezi tyto modely patří Audi A6 e-tron a Q6 e-tron.
Zatímco platforma PPE přináší ve srovnání s MEB zejména vyšší systémové napětí 800 V, potřebuje Audi architekturu SSP hlavně proto, aby udělalo další pokrok ve vývoji autonomního řízení a softwaru. Zpráva sice nezmiňuje, se kterými čínskými výrobci Audi v současné době jedná, ale nabízí se několik silných kandidátů, včetně firem Geely a Foxconn.
Značka Geely při uvedení své platformy pro elektromobily SEA uvedla, že jí hodlá zpřístupnit ostatním výrobcům jako open-source řešení, zatímco Foxconn je ochoten pro třetí strany vyrábět vozidla založena na platformě MIH. Podobnou filozofii nabízí také dravá automobilka BYD (podle Muska největší konkurent Tesly), která založila značku FinDreams schopnou dodávat elektrické pohony a baterie dalším výrobcům.