Audi se v příštím roce chystá odhalit produkční podobu nové generace svého vlajkového modelu A8. Podle dostupných informací i odhadů se má jednat o dosud nejvýkonnější model automobilky vůbec. A to i když nebudeme rozlišovat typ pohonného ústrojí. Nová elektrická A8 má být klíčovým modelem pro přechod k výhradně bateriemi poháněným vozům. Kromě zaměření na výkon má model nabídnout nevídaný dojezd na jedno nabití.
Reportáž serveru Autocar zmiňuje, že má vůz mít ve svém základu nově vyvíjenou platformu PPE. Tu Audi staví společně s Porsche. Oznámený model Q6 e-tron se má stát prvním zástupcem na této řadě vylepšených podvozků. Platforma bude škálovatelná a nabídne tolik potřebný základ pro elektromobily s vysokým výkonem. Standardem se stane 800V architektura s maximálním nabíjecím výkonem 270 kW. 70 % kapacity by mělo být možné doplnit během 25 minut.
Platforma umožní užití proměnlivé světlé výšky, různé délky rozvoru náprav i rozchodu kol. Díky tomu bude perfektně připravená i na největší limuzínu z dílen Audi. Ten je založený na konceptu Audi Grandsphere představeném v roce 2021. I když takové vize automobilek málokdy dokončí svojí cestu produkčním modelem, Audi se chce ve svých vizích realizovat v co největší míře. Takže se zřejmě máme na co těšit.
Čtěte také: Také Audi potvrzuje, že pracuje na cenově dostupnějším elektromobilu
Audi nyní prohlašuje, že v době uvedení A8 na trh bude vůz disponovat baterií o kapacitě 120 kWh. Taková velikost úložiště má vozu umožnit překonat vzdálenosti až na 750 kilometrů na jedno nabití. Dá se tedy usuzovat, že i když bude reálný dojezd o něco snížený, stále půjde o vzdálenosti přesahující 600, možná i 650 kilometrů. Vlajkový model bude poháněný dvojicí elektromotorů s uložením na obou nápravách. Kombinovaně vygenerují výkon 710 koňských sil.
Audi RS e-tron GT aktuálně nabízí výkon 637 koní, A8 tak má převzít štafetu nejvýkonnějšího produkčního modelu. I když je výchozí koncept založený velmi úzce na autonomním provozu, dá se očekávat, že v tomto směru bude Audi muset udělat pár ústupků. Vedení společnosti ale chce na minimalistickém pojetí interiéru měnit jen to nezbytné. Hlavní konkurenti modelu A8 se již prodávají a na jejich skladbě se vlastně nic nezměnilo. I nadále bude Audi A8 soupeřit o své uživatele především s Mercedesem EQS a BMW i7.
Audi se v příštím roce chystá odhalit produkční podobu nové generace svého vlajkového modelu A8. Podle dostupných informací i odhadů se má jednat o dosud nejvýkonnější model automobilky vůbec. A to i když nebudeme rozlišovat typ pohonného ústrojí. Nová elektrická A8 má být klíčovým modelem pro přechod k výhradně bateriemi poháněným vozům. Kromě zaměření na výkon má model nabídnout nevídaný dojezd na jedno nabití.
Reportáž serveru Autocar zmiňuje, že má vůz mít ve svém základu nově vyvíjenou platformu PPE. Tu Audi staví společně s Porsche. Oznámený model Q6 e-tron se má stát prvním zástupcem na této řadě vylepšených podvozků. Platforma bude škálovatelná a nabídne tolik potřebný základ pro elektromobily s vysokým výkonem. Standardem se stane 800V architektura s maximálním nabíjecím výkonem 270 kW. 70 % kapacity by mělo být možné doplnit během 25 minut.
Platforma umožní užití proměnlivé světlé výšky, různé délky rozvoru náprav i rozchodu kol. Díky tomu bude perfektně připravená i na největší limuzínu z dílen Audi. Ten je založený na konceptu Audi Grandsphere představeném v roce 2021. I když takové vize automobilek málokdy dokončí svojí cestu produkčním modelem, Audi se chce ve svých vizích realizovat v co největší míře. Takže se zřejmě máme na co těšit.
Čtěte také: Také Audi potvrzuje, že pracuje na cenově dostupnějším elektromobilu
Audi nyní prohlašuje, že v době uvedení A8 na trh bude vůz disponovat baterií o kapacitě 120 kWh. Taková velikost úložiště má vozu umožnit překonat vzdálenosti až na 750 kilometrů na jedno nabití. Dá se tedy usuzovat, že i když bude reálný dojezd o něco snížený, stále půjde o vzdálenosti přesahující 600, možná i 650 kilometrů. Vlajkový model bude poháněný dvojicí elektromotorů s uložením na obou nápravách. Kombinovaně vygenerují výkon 710 koňských sil.
Audi RS e-tron GT aktuálně nabízí výkon 637 koní, A8 tak má převzít štafetu nejvýkonnějšího produkčního modelu. I když je výchozí koncept založený velmi úzce na autonomním provozu, dá se očekávat, že v tomto směru bude Audi muset udělat pár ústupků. Vedení společnosti ale chce na minimalistickém pojetí interiéru měnit jen to nezbytné. Hlavní konkurenti modelu A8 se již prodávají a na jejich skladbě se vlastně nic nezměnilo. I nadále bude Audi A8 soupeřit o své uživatele především s Mercedesem EQS a BMW i7.