Nešťastná náhoda nebo školácká chyba? Audi e-tron GT si šlo hrát s kamením
- Německá automobilka Audi uspořádala výjimečnou automobilovou akci
- Vybraným zájemcům umožnila jízdu se sportovním e-tron GT
- Řidič ovšem nedokázal správně vyhodnotit počasí

Audi nedávno uspořádalo vysokohorskou jízdu, která účastníkům umožňovala tři dny řídit model RS e-tron GT po rakouských silnicích. Trasa zahrnovala také jízdu po malebné vysokohorské silnici na Grossglockner, ale jeden z řidičů bohužel nebude mít na cestu hezké vzpomínky. Jeden z fotografů byl ve správný čas na správném místě, aby pořídil následující snímky.
Audi e-tron GT umí být pořádná mrška
Grossglockner Hochalpenstrasse se vine až do výše 2 504 metrů nad mořem a má délku 47,8 kilometru. Trasa vede dostatečně vysoko do rakouských Alp, takže se stává, že v údolí panuje teplo a letní počasí, ale horní pasáže bývají velmi často zasypané množstvím sněhu. Z fotografií je patrné, že našim cestovatelům počasí příliš nepřálo a to se projevilo na stavu silnic, které jsou mokré a kluzké.
Výšková značka na jedné z fotografií informuje, že k nehodě došlo ve výšce 2 076 metrů nad hladinou moře. Z fotografií se nezdá, že došlo k významnému poškození elektromobilu. Podle pozice auta to vypadá, že vzhledem ke kluzké vozovce a pravděpodobné nedotáčivosti došlo k vyjetí e-tronu GT ze silnice a následnému nárazu do kamenitého horského svahu.

Čtěte také: Audi e-tron GT v jednom ohni! Majitel si luxusní elektromobil příliš nevychutnal
Automobilka si účastníky hýčkala
Náraz byl tak silný, že došlo k vystřelení airbagů. Jediné zjevné poškození je vidět na spodní části předku vozidla. Nemáme žádné informace o zraněních při nehodě, ale rozsah poškození vozu se nezdá být tak velký, aby došlo k vážnému zranění.
Soudě podle itineráře Audi pro tuto akci se událost stala druhý den cesty. Účastníci si užili předchozí noc ve čtyřhvězdičkovém hotelu s lázněmi a v den nehody na ně čekalo ubytování v hotelu s pěti hvězdami. Vůz Audi RS e-tron GT je vybaven dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 637 koní s točivým momentem 830 Nm. Lithium-iontová baterie s kapacitou 93,4 kWh poskytuje na jedno nabití dojezd zhruba 373 kilometrů.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".