Audi bude utahovat opasek. Padáka dá 4 500 zaměstnancům a uzavře továrnu

Audi Q8 e-tron facelift

Audi Q8 e-tron ukončí výrobu. Prodejní čísla jsou žalostně nízká | foto: Audi

Po špatných zprávách od japonského Nissanu se dozvídáme o další vlně propouštění, tentokrát mnohem blíže naší zemi. Redukce až 15 % pracovní síly se nevyhne ani prémiová značka německého koncernu, Audi. Samotný Volkswagen musí propustit desítky tisíc pracovníků a Audi přidá další čtyři a půl tisíce. Pro automobilové odvětví jde skutečně o černé období. Podobné nucené úpravy musí učinit i skupina Stellantis.

V Belgii zavře Audi celou továrnu

Audi se začne blíže dívat na pozice nepřímo ovlivňující chod společnosti a továrny, zaměstnanci obsluhující výrobu by měli být nyní chránění. Více v nebezpečí jsou ale pracovní pozice ve vývoji a v administrativě. Po nedávných zprávách o nuceném uzavření třech koncernových továren tak Audi přidělává další starosti.

Audi alespoň na rozdíl od mateřské společnosti nemusí sáhnout zbývajícím zaměstnancům na platy. Volkswagen byl kromě masivního propouštění situací donucen snížit platy plošně o 10 procent. Uzavírání továren se ale automobilka nevyhne. Již bylo rozhodnuto, že s koncem února se s ukončením výroby elektrického modelu Q8 e-tron uzavře i celá výrobní linka. Model se bohužel neprodával podle očekávání a Audi jej nebude dále držet při životě. V bruselské továrně přijdou o pozici 3 000 pracovníků.

Jen na americkém trhu přišlo Audi v třetí čtvrtletí o 21% z běžného objemu prodejů. Prodalo se méně než 47 tisíc vozidel. Jediné modely, které šly proti klesajícímu trendu, jsou elektrický e-tron GT a malé SUV Q3. To drží automobilku nad vodou, v letních měsících zisk společnosti podpořil třetinovým nárůstem. I když nejsou kroky Audi tolik drastické jako v případě Volkswagenu nebo Nissanu, i tak jde o velké propouštění.

Audi RS e-tron GT v barvě Tactical Green

Audi RS e-tron GT je i přes vysokou cenu žádaným elektromobilem | foto: Audi

Temné období pokračuje

Nedávné studie navíc nevidí v automobilovém průmyslu příliš světlé vyhlídky. Kvůli masovému přesunu k elektrickému pohonu by v následující dekádě mohlo o svojí pracovní pozici přijít až 186 tisíc lidí a to pouze v samotném Německu. Doposud o svoje živobytí přišlo již 46 tisíc občanů této země. Jde o první dopady, které lze pozorovat kvůli čínské konkurenci. Evropské automobilky jednoduše tak velkou transformaci nezvládají.

Na vině je jak dražší pracovní síla, ale i vyšší výrobní náklady a pomalé procesy ve výrazné změně produkce. Experti tvrdí, že i elektromobilní průmysl má svůj potenciál, ale automobilky musí jednoduše zůstat konkurenceschopné. Oproti Číně jsou náklady v Evropě až čtyřikrát vyšší.

Zvýšení importních tarifů na čínské vozy zatím situaci pouze vyostřují, ale výraznou úlevu místním automobilkám rozhodně neposkytují. Výrobci se ale musí rychle vzpamatovat, protože útlum přílivu asijských elektromobilů bude zajisté pouze dočasný. Velké skupiny již nyní přiznaly, že je vyšší clo a importní poplatky příliš netíží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Audi bude utahovat opasek. Padáka dá 4 500 zaměstnancům a uzavře továrnu

Audi Q8 e-tron facelift

Audi Q8 e-tron ukončí výrobu. Prodejní čísla jsou žalostně nízká | foto: Audi

Po špatných zprávách od japonského Nissanu se dozvídáme o další vlně propouštění, tentokrát mnohem blíže naší zemi. Redukce až 15 % pracovní síly se nevyhne ani prémiová značka německého koncernu, Audi. Samotný Volkswagen musí propustit desítky tisíc pracovníků a Audi přidá další čtyři a půl tisíce. Pro automobilové odvětví jde skutečně o černé období. Podobné nucené úpravy musí učinit i skupina Stellantis.

V Belgii zavře Audi celou továrnu

Audi se začne blíže dívat na pozice nepřímo ovlivňující chod společnosti a továrny, zaměstnanci obsluhující výrobu by měli být nyní chránění. Více v nebezpečí jsou ale pracovní pozice ve vývoji a v administrativě. Po nedávných zprávách o nuceném uzavření třech koncernových továren tak Audi přidělává další starosti.

Audi alespoň na rozdíl od mateřské společnosti nemusí sáhnout zbývajícím zaměstnancům na platy. Volkswagen byl kromě masivního propouštění situací donucen snížit platy plošně o 10 procent. Uzavírání továren se ale automobilka nevyhne. Již bylo rozhodnuto, že s koncem února se s ukončením výroby elektrického modelu Q8 e-tron uzavře i celá výrobní linka. Model se bohužel neprodával podle očekávání a Audi jej nebude dále držet při životě. V bruselské továrně přijdou o pozici 3 000 pracovníků.

Jen na americkém trhu přišlo Audi v třetí čtvrtletí o 21% z běžného objemu prodejů. Prodalo se méně než 47 tisíc vozidel. Jediné modely, které šly proti klesajícímu trendu, jsou elektrický e-tron GT a malé SUV Q3. To drží automobilku nad vodou, v letních měsících zisk společnosti podpořil třetinovým nárůstem. I když nejsou kroky Audi tolik drastické jako v případě Volkswagenu nebo Nissanu, i tak jde o velké propouštění.

Audi RS e-tron GT v barvě Tactical Green

Audi RS e-tron GT je i přes vysokou cenu žádaným elektromobilem | foto: Audi

Temné období pokračuje

Nedávné studie navíc nevidí v automobilovém průmyslu příliš světlé vyhlídky. Kvůli masovému přesunu k elektrickému pohonu by v následující dekádě mohlo o svojí pracovní pozici přijít až 186 tisíc lidí a to pouze v samotném Německu. Doposud o svoje živobytí přišlo již 46 tisíc občanů této země. Jde o první dopady, které lze pozorovat kvůli čínské konkurenci. Evropské automobilky jednoduše tak velkou transformaci nezvládají.

Na vině je jak dražší pracovní síla, ale i vyšší výrobní náklady a pomalé procesy ve výrazné změně produkce. Experti tvrdí, že i elektromobilní průmysl má svůj potenciál, ale automobilky musí jednoduše zůstat konkurenceschopné. Oproti Číně jsou náklady v Evropě až čtyřikrát vyšší.

Zvýšení importních tarifů na čínské vozy zatím situaci pouze vyostřují, ale výraznou úlevu místním automobilkám rozhodně neposkytují. Výrobci se ale musí rychle vzpamatovat, protože útlum přílivu asijských elektromobilů bude zajisté pouze dočasný. Velké skupiny již nyní přiznaly, že je vyšší clo a importní poplatky příliš netíží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."