Alpine 390 je zatraceně sexy fastback. Prochází testem v arktických podmínkách

Alpine A390 prošel testy v arktických podmínkách. Elektrický fastback s třemi motory a pohonem všech kol bude představen 27. května 2025.
Prověřeno v arktických mrazech
Sportovní elektrický fastback Alpine 390 už doslova klepe na dveře. Jeho představení je plánováno na 27. května 2025 v Dieppe při příležitosti oslav 70. výročí založení značky. Není proto divu, že inženýři finišují s finálními testy, při nichž se dolaďují poslední detaily. Své budoucí vlajkové lodi Alpine natolik věří, že ji prověřuje v extrémních klimatických podmínkách, jak ukazují snímky lehce maskovaného prototypu za polárním kruhem.
Díky nim a tiskové zprávě si můžeme udělat lepší obrázek o finální podobě vozu, přestože je Alpine na detaily jinak celkem skoupá. S délkou 4615 mm, výškou 1532 mm a šířkou 1885 mm nabídne tento pětidvéřový fastbacku dostatek prostoru pro pět cestujících. Design přebírá hodně z konceptu A390_β včetně výrazné světelné identity s futuristickou linií, kterou doplňují speciální osvětlené trojúhelníky nazvané „Cosmic Dust“ a osvětlený pás vepředu.
Sportovní charakter vozu pak naznačují zamaskované aerodynamické prvky, jako je výrazná aerodynamická lišta na kapotě, mikroperforovaná maska chladiče a velké boční otvory. Vzadu můžeme pozorovat náznak integrovaného spoileru, ale více se dozvíme až po jeho odhalení. Z interiéru se Alpine zatím pochlubil pouze sportovním volantem s rovnou spodní částí a ovládacími prvky převzatými z Formule 1, který už používá Alpine 290. Zbytek interiéru by však měl být odlišný, protože A390 se bude prodávat za vyšší cenu jako exkluzivnější a výkonnější nabídka.

Tři motory zvládnou divy
Ještě tajemnější je Alpine u specifikace hnacího ústrojí a baterie. Z toho, co víme, je jisté, že je A390 postavený na platformě AmpR Medium, kterou sdílí s Nissanem Ariya a elektromobily Renault E-Tech, konkrétně s Mégane a Scenicem. Na rozdíl od nich však bude A390 disponovat třímotorovým pohonem všech kol.
Díky individuálním motorům na každém zadním kole nabídne A390 vektorování točivého momentu s přesným rozdělováním výkonu, což zlepší ovladatelnost vozu v různých podmínkách. Jeden z jízdních režimů by měl například umožnit řízené přetáčení vozu na nezpevněném povrchu, podobně jako například Ford Mustang Mach-E Rally.
Pokud jde o výkon a dojezd, můžeme si udělat obrázek podle nejsilnější varianty Nissanu Ariya Nismo, která disponuje dvěma identickými elektromotory o výkonu 215 koní. Pokud by Alpine A390 využil stejné motory a přidal třetí, mohl by se výkon vyšplhat až na 644 koní, čímž by se dostal na úroveň Porsche Macan Turbo s akcelerací z 0 na 100 km/h lehce nad tři sekundy. Je pravděpodobné, že vůz bude s Nissanem Ariya sdílet i baterii, kde největší dostupná varianta nabízí hrubou kapacitu 91 kWh, což dle testovacího cyklu WLTP znamená dojezd až 529 km.
Dostupnost zatím neznámá
Na bližší specifikace, stejně jako na dostupnost a cenu si však budeme muset ještě počkat do 27. května na oficiální představení. Jisté je, že zavedeným sportovním elektromobilům, jako je Tesla Model S Plaid, Audi e-tron GT nebo Porsche Taycan roste vážná konkurence.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.