Alpha Saga je další elektromobil, jaký svět neviděl. Kdy dojde k naplnění slibu?
- Alpha Motor Corporation představila svůj již čtvrtý elektrický model
- Novinka Saga se pyšní líbivým retro designem a luxusním interiérem
- Společnost slibuje nádherný dojezd a možnost „rychlého nabíjení“

Že technologie a retro nejdou dohromady? Kalifornská startupová společnost Alpha Motor Corporation nás opět vyvádí z omylu a servíruje další překrásný kousek ze svého plátna. V minulosti jsme už mohli sledovat představení modelů Ace, Jax a Wolf, přičemž každý z nich je nabízen v různých výbavách. Přesto, že automobilka zatím neprodala jediný kus, se může pyšnit velmi obsáhlým portfoliem vozů s velmi širokým zaměřením. Pojďme se podívat jak nový model Alpha Saga vypadá.
Alpha Saga ujíždí na svém retro stylu
Jelikož design je to, na čem značka staví především, začněme tím. Na první pohled je viditelná jistá podobnost s modelem Alpha Ace, se kterým sdílí především křivky karoserie. Na čelní straně najdeme o jeden pár světlometů navíc a i samotná maska se zdá býti o trochu vyspělejší a mohutnější. Oproti dříve představenému sourozenci také disponuje pěti dveřmi. Na zadní straně také najdeme úplně jiný design světel, které se oproti dříve představenému sourozenci smrštili do dvou párů kulatých světlometů umístěných pod sebou.
Ačkoliv by se z obrázků mohlo zdát, že nejde o zvlášť velké auto, možná budete překvapeni, na délku měří okolo 4,7 metru, což je více, než má třeba nová Octavia. Pokud bychom zůstali na chvíli u interiéru, musíme říct, že ten vypadá úchvatně.
Minimalistický retro design schovává všechny nejnovější technologie a dohromady ladí opravdu perfektně. Ačkoliv budíky na přístrojové desce zůstali hezky po staru analogové, mezi sedadly se vyjímá velký dotykový displej, který celkový dojem nijak neruší. Interiér dokreslují kožené tmavě hnědé sedačky a leskle černý interiér.

Čtěte také: Chcete čínský Cybertruck? Edison Future EF1-T vypadá lépe a je prošpikovaný technologií
Dlouhý dojezd a nejmodernější technologie
A teď k baterii. Přesné konfigurace bohužel ještě nejsou k dispozici, měli bychom však mít na výběr z jednomotorové a dvoumotorové varianty, přičemž pokud zvolíme první možnost, můžeme počítat s náhonem na zadní kola. Žádný loudal to také nebude, zrychlit z 0 na 100 km/h stihneme dle informací okolo 6 sekund a počítat můžeme s luxusním dojezdem přes 480 kilometrů. Baterie by měla dále obsahovat zařízení k její termoregulaci a bude disponovat funkcí „rychlého dobíjení“.
Dalších podrobností se určitě dočkáme časem, vždyť výroba se očekává až kolem roku 2024, takže času má automobilka více než dost. Vůz je již teď možné rezervovat, to ale není záruka toho, že se zákazníkům klíčky do rukou nakonec dostanou, přeci jen, jedná se o startupový projekt. Pokud o některý z modelů nebude dostatečný zájem, je pravděpodobné, že se do výroby vůbec nedostane, ale doufejme, že tohoto krasavce se na silnicích dočkáme.
Video
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.