3 důvody, proč by mohl být Opel Corsa-e lepším elektromobilem

  • Naše redakce měla možnost dlouhodobě otestovat elektromobil Opel Corsa-e
  • V dnešním speciálním díle se podíváme na to, jaké věci by se daly vylepšit
  • Souhlasíte s uvedenými body, nebo máte zcela jiný názor?
Elektromobil Opel Corsa-e

Otestovali jsme elektrický Opel Corsa-e! | foto: vlastní

Naše redakce měla to štěstí a získala na dlouhodobý test Opel Corsa-e, což je městský prcek, který skrývá mnoho výhod. Abychom však dokázali identifikovat i ty horší stránky, musíme se na vůz podívat pesimistickým okem a říct si, co by mohlo běžnému zákazníkovi při koupi nového auta vadit. Pojďme rovnou na to!

Opel Corsa-e trpí vyšší cenou

Jeden z bodů, který bude velmi ovlivňen subjektivním názorem. Elektrická Corsa se nabízí dle konfigurátoru automobilky za základní cenu 779 990 Kč, která se může zdát na první pohled poměrně vysoká.

Je ovšem potřeba si uvědomit, že s koupí elektroauta zároveň investujete do budoucna. S nižší cenou energií a stále zvyšující se cenou pohonných hmot je jasné, že při najetí určitého počtu kilometrů se začne vyšší cenovka vracet zpátky do peněženky. Samozřejmě za předpokladu, že srovnáváme s adekvátním spalovacím vozem.

Opel Corsa-e, zezadu

Opel Corsa-e, zezadu | foto: vlastní


Čtěte také: Test Opel Corsa-e – Nenápadná trefa do černého?


Dojezd by mohl být o trochu lepší

Doba, kdy byl elektromobil označován za “golfový vozík”, je snad už dávno pryč. V dnešním světě není problém najít elektroauto za slušnou cenovku, které dokáže na jediné nabití urazit přes 200 kilometrů. Jak je na tom ovšem Opel Corsa-e?

Během léta jsme za volantem strávili celkem 3879 kilometrů, přičemž jsme se nevyhýbali husté dopravě, ucpanému městu nebo dálnici. Celková spotřeba se dle palubního počítače zastavila na 13,7 kWh/100 km. Následný dojezd se pak pohyboval okolo 260 až 310 km.

Nutno poznamenat, že v zimě bude dojezd velice ovlivněn, a to platí zejména u platformy e-CMP, na které koncern Stellantis nyní staví veškerá svá elektroauta. Pokud bychom mohli něco doporučit, tak určitě zapracovat na efektivitě elektromotoru a vytápění. Věříme, že u takto malého vozu by Opel dokázal z baterky vyždímat ještě o kapánek více.

Dlouhodobá spotřeba vozu Opel Corsa-e

Dlouhodobá spotřeba vozu Opel Corsa-e | foto: vlastní

Přední kufr zatím chybí

Asi ten nejvíce typický argument toho, kdo se někdy projel vozy jako Tesla nebo Ford Mustang Mach-E. Nenarážíme teď na výkon, ale prostornost. Architektura takových vozů totiž umožňuje přední kufr (tzv. frunk – pozn. redakce), do kterého můžete umístit nejen přebytečnou kabeláž, ale i menší batohy nebo kufr.

Opel Corsa-e bohužel frunk postrádá. Pevně však věříme, že se nyní jedná pouze o limit platformy a inženýři z koncernu už přemýšlí, jak implementovat veškeré vytoužené vybavení elektromobilistů do svých nových vozů.

Měli jste někdy možnost se svézt elektromobilem Opel Corsa-e? Co se Vám na tomto voze asi nejvíce líbilo, nebo naopak nelíbilo? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

3 důvody, proč by mohl být Opel Corsa-e lepším elektromobilem

  • Naše redakce měla možnost dlouhodobě otestovat elektromobil Opel Corsa-e
  • V dnešním speciálním díle se podíváme na to, jaké věci by se daly vylepšit
  • Souhlasíte s uvedenými body, nebo máte zcela jiný názor?
Elektromobil Opel Corsa-e

Otestovali jsme elektrický Opel Corsa-e! | foto: vlastní

Naše redakce měla to štěstí a získala na dlouhodobý test Opel Corsa-e, což je městský prcek, který skrývá mnoho výhod. Abychom však dokázali identifikovat i ty horší stránky, musíme se na vůz podívat pesimistickým okem a říct si, co by mohlo běžnému zákazníkovi při koupi nového auta vadit. Pojďme rovnou na to!

Opel Corsa-e trpí vyšší cenou

Jeden z bodů, který bude velmi ovlivňen subjektivním názorem. Elektrická Corsa se nabízí dle konfigurátoru automobilky za základní cenu 779 990 Kč, která se může zdát na první pohled poměrně vysoká.

Je ovšem potřeba si uvědomit, že s koupí elektroauta zároveň investujete do budoucna. S nižší cenou energií a stále zvyšující se cenou pohonných hmot je jasné, že při najetí určitého počtu kilometrů se začne vyšší cenovka vracet zpátky do peněženky. Samozřejmě za předpokladu, že srovnáváme s adekvátním spalovacím vozem.

Opel Corsa-e, zezadu

Opel Corsa-e, zezadu | foto: vlastní


Čtěte také: Test Opel Corsa-e – Nenápadná trefa do černého?


Dojezd by mohl být o trochu lepší

Doba, kdy byl elektromobil označován za “golfový vozík”, je snad už dávno pryč. V dnešním světě není problém najít elektroauto za slušnou cenovku, které dokáže na jediné nabití urazit přes 200 kilometrů. Jak je na tom ovšem Opel Corsa-e?

Během léta jsme za volantem strávili celkem 3879 kilometrů, přičemž jsme se nevyhýbali husté dopravě, ucpanému městu nebo dálnici. Celková spotřeba se dle palubního počítače zastavila na 13,7 kWh/100 km. Následný dojezd se pak pohyboval okolo 260 až 310 km.

Nutno poznamenat, že v zimě bude dojezd velice ovlivněn, a to platí zejména u platformy e-CMP, na které koncern Stellantis nyní staví veškerá svá elektroauta. Pokud bychom mohli něco doporučit, tak určitě zapracovat na efektivitě elektromotoru a vytápění. Věříme, že u takto malého vozu by Opel dokázal z baterky vyždímat ještě o kapánek více.

Dlouhodobá spotřeba vozu Opel Corsa-e

Dlouhodobá spotřeba vozu Opel Corsa-e | foto: vlastní

Přední kufr zatím chybí

Asi ten nejvíce typický argument toho, kdo se někdy projel vozy jako Tesla nebo Ford Mustang Mach-E. Nenarážíme teď na výkon, ale prostornost. Architektura takových vozů totiž umožňuje přední kufr (tzv. frunk – pozn. redakce), do kterého můžete umístit nejen přebytečnou kabeláž, ale i menší batohy nebo kufr.

Opel Corsa-e bohužel frunk postrádá. Pevně však věříme, že se nyní jedná pouze o limit platformy a inženýři z koncernu už přemýšlí, jak implementovat veškeré vytoužené vybavení elektromobilistů do svých nových vozů.

Měli jste někdy možnost se svézt elektromobilem Opel Corsa-e? Co se Vám na tomto voze asi nejvíce líbilo, nebo naopak nelíbilo? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."