Konec roku se velmi rychle blíží, a tak se dá celkem objektivně srovnat bezpečnost elektromobilů, které během letošního roku přišly na trh. Respektive můžeme srovnat ta vozidla, která během letošního roku prošla nezávislým testem bezpečnosti Euro NCAP. Nikoho asi nepřekvapí, že všechny vozy po právu obdržely po maximálních pěti hvězdičkách a ani jejich dílčí prvky nespadly pod 70 %.
Na čele žebříčku nejbezpečnějších elektrických aut se již tradičně umisťuje Tesla. Ve velmi těsném závěsu, za Modely S a Y se nachází Mercedes se svojí menší limuzínou typu EQE. Všechny modely mají výborná hodnocení, především z pohledu bezpečnosti posádky. Rozdíly jsou jen v jednotkách procent, navíc žádný nespadl pod 95 %.
Na dalších pozicích se umístil malý městský Smart #1, jeho nový konkurent v podobě vozu Ora Funky Cat a Subaru Solterra. Prostřední jmenovaný není pro evropské zákazníky příliš známý. Aktuálně se nabízí na britském a švédském trhu. Se Smartem přitom zdatně drží krok. Rozdíly v hodnocení jsou velmi drobné, většinou se jedná o jedno či dvě procenta v závěsu. V ohledu asistenčních služeb dokonce Smart předběhl.
Čtěte také: Čínský elektromobil BYD Atto 3 exceloval v testu bezpečnosti Euro NCAP
Překvapením pro někoho může být umístění Hyundai Ioniq 6 až na sedmé pozici. Důležité je ale zmínit, že každé vozidlo vyniká lehce v něčem jiném, proto se nedá sedmička považovat za špatné umístění. V bezpečnosti posádky sdílí stejné procenta, jako vítězná Tesla Model S. V těsném závěsu má dvojče Subaru v podobě Toyoty bZ4X. Je zvláštní, že se mezi tyto idenitické modely Hyundai vklínil. Jak Toyota, tak Subaru totiž vlastní naprosto shodné skóre.
První desítku nejbezpečnějších elektromobilů uzavírá čínské Nio ET7 a Volvo C40 Recharge. S hodnocením posádky na hodnotách 91, respektive 92 % se v těchto vozech stále nemusíte obávat jezdit. Oba vozy navíc nabízejí jednu z nejlepších ochran mladých pasažérů. To navíc doplňují skvělým hodnocením asistenčních systémů. Umístil se váš současný nebo vysněný vůz v top desítce?
Konec roku se velmi rychle blíží, a tak se dá celkem objektivně srovnat bezpečnost elektromobilů, které během letošního roku přišly na trh. Respektive můžeme srovnat ta vozidla, která během letošního roku prošla nezávislým testem bezpečnosti Euro NCAP. Nikoho asi nepřekvapí, že všechny vozy po právu obdržely po maximálních pěti hvězdičkách a ani jejich dílčí prvky nespadly pod 70 %.
Na čele žebříčku nejbezpečnějších elektrických aut se již tradičně umisťuje Tesla. Ve velmi těsném závěsu, za Modely S a Y se nachází Mercedes se svojí menší limuzínou typu EQE. Všechny modely mají výborná hodnocení, především z pohledu bezpečnosti posádky. Rozdíly jsou jen v jednotkách procent, navíc žádný nespadl pod 95 %.
Na dalších pozicích se umístil malý městský Smart #1, jeho nový konkurent v podobě vozu Ora Funky Cat a Subaru Solterra. Prostřední jmenovaný není pro evropské zákazníky příliš známý. Aktuálně se nabízí na britském a švédském trhu. Se Smartem přitom zdatně drží krok. Rozdíly v hodnocení jsou velmi drobné, většinou se jedná o jedno či dvě procenta v závěsu. V ohledu asistenčních služeb dokonce Smart předběhl.
Čtěte také: Čínský elektromobil BYD Atto 3 exceloval v testu bezpečnosti Euro NCAP
Překvapením pro někoho může být umístění Hyundai Ioniq 6 až na sedmé pozici. Důležité je ale zmínit, že každé vozidlo vyniká lehce v něčem jiném, proto se nedá sedmička považovat za špatné umístění. V bezpečnosti posádky sdílí stejné procenta, jako vítězná Tesla Model S. V těsném závěsu má dvojče Subaru v podobě Toyoty bZ4X. Je zvláštní, že se mezi tyto idenitické modely Hyundai vklínil. Jak Toyota, tak Subaru totiž vlastní naprosto shodné skóre.
První desítku nejbezpečnějších elektromobilů uzavírá čínské Nio ET7 a Volvo C40 Recharge. S hodnocením posádky na hodnotách 91, respektive 92 % se v těchto vozech stále nemusíte obávat jezdit. Oba vozy navíc nabízejí jednu z nejlepších ochran mladých pasažérů. To navíc doplňují skvělým hodnocením asistenčních systémů. Umístil se váš současný nebo vysněný vůz v top desítce?