Přelakovávání automobilů je poměrně nákladný a zdlouhavý proces, a proto se Toyota rozhodla přijít s velice unikátním řešením ve formě techniky, která umí jakýkoliv vůz přebarvit, a to jen pomocí světla a tepla.
Místo tradičního lakování by vůz vjel do speciálního tunelu s topnými prvky na všech stranách, a když se speciální lak aplikovaný na auto dostatečně zahřeje, přejede nad vozem panel vyzařující světlo, který provede transformaci na libovolnou barvu.
Dosažení konkrétní barvy vyžaduje použití světla s určitou frekvencí a udržení této frekvence při předem nastavené teplotě po určitou dobu. Poté stačí nechat lak ztuhnout a je hotovo. Celý proces by pro prodejce vozů i servisy byl velice jednoduchý a tak by mohl mít komerčně velký úspěch.
Čtěte také: S dotací si Češi pořizují prakticky jen dva elektromobily. Které to jsou?
Tradiční proces lakování zahrnuje několik fází a automobil kvůli tomu musí být několik týdnů v servisu. Díky této nové technologii by se doba mohla zkrátit jen na pár dnů a zákazník by si mohl vybrat přesně tu konkrétní barvu, kterou chce, a to nejen z několika málo barev, které jsou obvykle na výběr.
Celý proces změny barvy je řízený elektronicky a může jej ovládat jak operátor, tak robot. Vše probíhá na dálku pomocí komunikace serveru s teplotními čidly zabudovanými do karoserie vozu a s vybráním správného nastavení se vytvoří konkrétní barva.
Díky snížení ceny a času potřebného k změně barvy automobilů by mohl vzniknout nový trend, který by přivedl na vozovky automobily s neobvyklými barvami. Silnice tak mohou v budoucnu brázdit vozy ve více exotických barvách, které jsme dosud neviděli.
Přelakovávání automobilů je poměrně nákladný a zdlouhavý proces, a proto se Toyota rozhodla přijít s velice unikátním řešením ve formě techniky, která umí jakýkoliv vůz přebarvit, a to jen pomocí světla a tepla.
Místo tradičního lakování by vůz vjel do speciálního tunelu s topnými prvky na všech stranách, a když se speciální lak aplikovaný na auto dostatečně zahřeje, přejede nad vozem panel vyzařující světlo, který provede transformaci na libovolnou barvu.
Dosažení konkrétní barvy vyžaduje použití světla s určitou frekvencí a udržení této frekvence při předem nastavené teplotě po určitou dobu. Poté stačí nechat lak ztuhnout a je hotovo. Celý proces by pro prodejce vozů i servisy byl velice jednoduchý a tak by mohl mít komerčně velký úspěch.
Čtěte také: S dotací si Češi pořizují prakticky jen dva elektromobily. Které to jsou?
Tradiční proces lakování zahrnuje několik fází a automobil kvůli tomu musí být několik týdnů v servisu. Díky této nové technologii by se doba mohla zkrátit jen na pár dnů a zákazník by si mohl vybrat přesně tu konkrétní barvu, kterou chce, a to nejen z několika málo barev, které jsou obvykle na výběr.
Celý proces změny barvy je řízený elektronicky a může jej ovládat jak operátor, tak robot. Vše probíhá na dálku pomocí komunikace serveru s teplotními čidly zabudovanými do karoserie vozu a s vybráním správného nastavení se vytvoří konkrétní barva.
Díky snížení ceny a času potřebného k změně barvy automobilů by mohl vzniknout nový trend, který by přivedl na vozovky automobily s neobvyklými barvami. Silnice tak mohou v budoucnu brázdit vozy ve více exotických barvách, které jsme dosud neviděli.