Spolehlivost elektromobilů se dále zlepšuje. Spalovací auta jsou na tom hůře

Matouš Vrchota
Servis elektromobilu Tesla | foto: Filip Vodo
Servis elektromobilu Tesla | foto: Filip Vodo

Elektromobily jsou rok od roku spolehlivější. Nová data ADAC ukazují, že mladé vozy mají nižší poruchovost než spalovací auta.

Elektromobily jsou čím dál tím spolehlivější

Elektromobily za posledních pět let urazily dlouhou cestu a jsou čím dál více k vidění v každodenním provozu. Díky tomu již máme k dispozici i více statistických dat, aby se jejich provoz a spolehlivost dala porovnat se spalovacími protějšky. O nejnovější průzkum se postaral německý automobilový klub ADAC.

Nebudeme zacházet do podrobností rozdílů jednotlivých typů pohonu, Němci se tentokrát zaměřili na spolehlivost provozu. Začít můžeme hned jednou z nežádanějších statistik. U vozidel vyrobených mezi lety 2020 a 2022 byla průměrná poruchovost elektromobilu na 4,2 promile. Tedy z tisíce provozovaných vozidel bylo nutné neplánovaně servisovat opravdu jen 4,2 vozu.

Spalovací vozy mají tuto hodnotu lehce, nicméně nijak zásadně, vyšší a to 10,4 vozidel z tisícovky. U mladých vozidel tak lze jednoznačně konstatovat, že poruchovost se stabilně snižuje a to nezávisle na použitém typu pohonu. Ještě před rokem 2020 byla poruchovost elektromobilů dvojnásobná.

Servis vozu značky Škoda | foto: Škoda
Servis vozu značky Škoda | foto: Škoda

Tesla se zlepšuje, propadákem je Hyundai

Nejvíce elektromobily zlobí nízkonapěťový akumulátor. Tato součást je dlouhodobě na prvním místě servisních středisek. Tvoří celou polovinu návštěv. Druhou nejčastější poruchu pociťují majitelé elektromobilů na motorech nebo vysokonapěťovém systému. Jde ale o pouhých 18 procent.

S třinácti procenty jde o potíže s pneumatikami, desetina případů hlásí problémy s osvětlením, generátorem nebo obecně na elektroinstalaci. Naprosto mizivé procento se potýká s potížemi spojenými s klíči, přístupem do vozu a imobilizéry.

Překvapivě nejčastěji odstaveným vozem je Hyundai Ioniq 5. Především se jedná o modelové roky 2021 a 2022. U Tesly a Modelů Y a 3 jde spolehlivost výrazně vzhůru, ze 4,4 se dostává i na pouhého 0,5 vozu. Podobně kvalitně je na tom i Volkswagen ID.4. Jde především o data, která ADAC sbírá prostřednictvím svých přidružených asistenčních služeb a vozů porouchaných během jízd. Individuální opravy mohou hodnoty lehce ovlivnit.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články