Hyundai si dělá starosti s bateriemi. Sestavuje elitní tým, který má situaci změnit

Matouš Vrchota
Elektromobil s baterií v podvozku | foto: Autovista24
Elektromobil s baterií v podvozku | foto: Autovista24

Hyundai nechce ztratit tempo v závodě o baterie. Zakládá elitní tým, který má vývoj urychlit. Soběstačnost teď řeší i Tesla, Toyota a BYD.

Hyundai si nechce nechat ujet vlak

V Hyundai Group začíná narůstat nervozita. Zatímco konkurence udává tempo v oblasti baterií, korejský gigant nechce zůstat pozadu. Obavy z pomalejšího pokroku ve vývoji vlastních článků vedly k zásadnímu kroku – Hyundai sestavil specializovaný tým expertů, jehož úkolem je otočit vývoj správným směrem.

Není přitom sám, kdo teď cítí tlak. Celý segment elektrických aut žije nedávným představením přelomové megawattové platformy čínského BYD. A to je jasný signál: zrychlit, nebo ztratit dech.

Nově vzniklý tým, nazývaný jednoduše „B Task Force“, tvoří špičkoví inženýři, které vede Jung Jun-cheul (šéf výroby) a Choi Jae-hoon (vedoucí vývoje baterií). Jejich cílem je nejen revidovat dosavadní výrobní postupy, ale hlavně přijít s řešeními, která Hyundai posunou na špičku technologického závodu.

Nejde přitom o úplně novou kapitolu. Hyundai už několik let buduje vlastní bateriový výzkum, přičemž doposud využíval především články od dodavatelů jako LG Energy Solution nebo SK On. Tyto spolupráce sice pokračují dál, ale je čím dál zřetelnější, že automobilka nechce být závislá jen na externích partnerech.

Hyundai Kona Electric (2024) | foto: Luboš Srb
Hyundai Kona Electric (2024) | foto: Luboš Srb

„In-house“ výroba je čím dál častějším jevem

Hyundai není jediný, kdo sází na vlastní komponenty. Podobnou filozofii razí i další velcí hráči. Tesla sice stále spolupracuje s Panasonicem, ale zároveň už ve své továrně vyrábí pokročilé články typu 4680. Toyota jde podobnou cestou – ve svých japonských provozech vyrábí baterie pro vlastní potřebu a tím si drží vývoj i kvalitu pevně v rukou.

A pak je tu BYD. Čínský obr, který před třemi dekádami začínal jako čistě bateriová firma, dnes vyrábí auta, autobusy i elektroniku. Na rozdíl od ostatních si ale své baterie nechává výhradně pro sebe – žádné dodávky třetím stranám, vše jen pro vlastní modely. Je to strategie, která mu umožňuje naprostou soběstačnost.

Proč o to všechno tolik firem usiluje? Výroba vlastních baterií přináší hned několik výhod. Automobilky si mohou články přizpůsobit přesně podle potřeb konkrétních vozidel. To zajišťuje lepší integraci s řídicími systémy a celkovou architekturou auta. A co víc – jakmile je vývoj hotový, mohou se výrazně snížit náklady na výrobu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články