Od poloviny března, kdy byl schválený nový dotační program Záruka Elektromobility, požádali podnikatelé o dotaci na 1 623 elektromobilů. Ačkoli, jak už je u nás zvykem, možnost získat 200 tisíc korun na pořízení elektromobilu se běžného motoristy netýká, i toto má pro rozvoj elektromobility v Česku smysl. Zajímavý je přitom i pohled na to, o jaké elektromobily mají podnikatele zájem. Tradiční automobilky v čele s mladoboleslavskou Škodovkou z toho příliš pozitivně nevychází.
Podle statistik z konce dubna, které web Aktuálně.cz získal z Národní rozvojové banky (NRB), Češi milují Teslu. Více než polovina, konkrétně 892 žádostí, se týkala právě americké automobilky. Přesné údaje o konkrétních modelech sice NRB nemá, ale podmínkám dotace u Tesly vyhovují pouze Model 3 a Model Y. Dražší Modely S a X už jsou mimo limit, kterým je cena do 1,5 milionu korun bez daně.
Za Teslou pak zeje doslova propast. Volvu, které je na druhém místě, se podařilo nalákat pouhých 151 lidí. V jeho nabídce splňují podmínky dotace modely EX30, EC40, EX40. V tomto případě bude většina žádostí pravděpodobně směřovat na malé SUV EX30, které se s cenou základní verze 869 tisíc korun včetně DPH stalo po svém uvedení doslova hitem.
Na třetím místě je pak Volkswagen se 71 žádostmi a těsně za ním se 70 žádostmi Škoda se svým Enyaqem. Další automobilky už jen paběrkují. BMW eviduje 65 žádostí, Hyundai 40, čínské MG 31. Všichni ostatní se pak dělí o 80 žádostí na dotací.
Čtěte také: Škoda Elroq nafocena při testech. Líbí se vám elektrický sourozenec Karoqu?
Ve snaze vejít se pod 1,5milionový strop, do něhož je možné žádat u dotaci, některé automobilky dokonce své elektrické modely zlevňují. Takže z toho mohou ve výsledku těžit i běžní zájemci, na něž se dotační program nevztahuje. Naposledy k tomu přistoupila jihokorejská Kia, která své rodinné SUV EV9 se základním stupněm výbavy Earth a pohonem zadních kol nabízí za 1 495 851 korun bez DPH (1 809 980 korun s daní). Ještě na začátku května přitom stálo o 140 tisíc korun víc. Slevy a další zvýhodnění však nasadili i Hyundai nebo Volkswagen. Zlevňuje i Tesla, i když ta to zrovna kvůli dotacím nemá zapotřebí.
Od poloviny března, kdy byl schválený nový dotační program Záruka Elektromobility, požádali podnikatelé o dotaci na 1 623 elektromobilů. Ačkoli, jak už je u nás zvykem, možnost získat 200 tisíc korun na pořízení elektromobilu se běžného motoristy netýká, i toto má pro rozvoj elektromobility v Česku smysl. Zajímavý je přitom i pohled na to, o jaké elektromobily mají podnikatele zájem. Tradiční automobilky v čele s mladoboleslavskou Škodovkou z toho příliš pozitivně nevychází.
Podle statistik z konce dubna, které web Aktuálně.cz získal z Národní rozvojové banky (NRB), Češi milují Teslu. Více než polovina, konkrétně 892 žádostí, se týkala právě americké automobilky. Přesné údaje o konkrétních modelech sice NRB nemá, ale podmínkám dotace u Tesly vyhovují pouze Model 3 a Model Y. Dražší Modely S a X už jsou mimo limit, kterým je cena do 1,5 milionu korun bez daně.
Za Teslou pak zeje doslova propast. Volvu, které je na druhém místě, se podařilo nalákat pouhých 151 lidí. V jeho nabídce splňují podmínky dotace modely EX30, EC40, EX40. V tomto případě bude většina žádostí pravděpodobně směřovat na malé SUV EX30, které se s cenou základní verze 869 tisíc korun včetně DPH stalo po svém uvedení doslova hitem.
Na třetím místě je pak Volkswagen se 71 žádostmi a těsně za ním se 70 žádostmi Škoda se svým Enyaqem. Další automobilky už jen paběrkují. BMW eviduje 65 žádostí, Hyundai 40, čínské MG 31. Všichni ostatní se pak dělí o 80 žádostí na dotací.
Čtěte také: Škoda Elroq nafocena při testech. Líbí se vám elektrický sourozenec Karoqu?
Ve snaze vejít se pod 1,5milionový strop, do něhož je možné žádat u dotaci, některé automobilky dokonce své elektrické modely zlevňují. Takže z toho mohou ve výsledku těžit i běžní zájemci, na něž se dotační program nevztahuje. Naposledy k tomu přistoupila jihokorejská Kia, která své rodinné SUV EV9 se základním stupněm výbavy Earth a pohonem zadních kol nabízí za 1 495 851 korun bez DPH (1 809 980 korun s daní). Ještě na začátku května přitom stálo o 140 tisíc korun víc. Slevy a další zvýhodnění však nasadili i Hyundai nebo Volkswagen. Zlevňuje i Tesla, i když ta to zrovna kvůli dotacím nemá zapotřebí.