Elektromobil Volvo EX30 zaujme i české skeptiky. Cena od 869 000 Kč, dojezd 475 km
- Elektromobil Volvo EX30 je velkým překvapením
- Nabízí velmi slušný dojezd a nečekaně příznivou cenu
- Za částku kolem 900 tisíc pořídíte jen hrstku aut na baterky

Švédsko-čínská automobilka konečně do Česka přiváží svůj malý elektromobil Volvo EX30. Svojí premiéru si malé SUV odbylo již v červnu letošního roku, o čemž jsme informovali. Automobilka nicméně u tohoto modelu volí odlišnou strategii než u zbytku svého portfolia. Své zákazníky si chce získat nejen špičkovou technologií, ale i velmi zajímavě nastavenou cenovou politikou. Upřednostníte Volvo i před dražším Volkswagenem?
Nové Volvo EX30 může být prodejním hitem
Hned na začátek je třeba zmínit, že již v základní výbavě jde o velmi slušně vybavený kousek, který soupeří o přední příčky s nejlépe posazenou cenou. Svojí velikostí se Volvo EX30 skvěle hodí do města. S vozem o délce 4,2 metru nebudete mít sebemenší problém s parkováním. Díky pokročilým asistentům vám s tím vůz navíc milerád pomůže. Český ceník zmiňuje základní cenu od 869 000 korun. Nejspíše by vás nenapadlo, že vaše první vozidlo na baterie ponese „švédský“ znak kvality.
V této cenové a velikostní relaci se řadí ke konkurenci malého čínského hatchbacku MG4 Electric. Vůz z dílen koncernu SAIC taktéž láká na skvělou cenu, ta základní začíná na 779 960 korunách se slabším motorem a menší baterií. Výkonu má Volvo na rozdávání. Do modelu EX30 montuje elektromotor pohánějící zadní nápravu výkonem rovných 200 kW. Vyšší výkon je ovšem daní za lehce nižší dojezd. Ten se s menší LFP baterií o využitelné kapacitě 49 kWh pohybuje okolo 344 kilometrů.

Čtěte také: Když velké Volvo vyperete „na devadesát“! Malé SUV EX30 láká prostorností i cenou
Vyšší verze má dojezd téměř 500 km
Od 944 tisíc korun si můžete při zachování stejného pohonu pořídit větší baterii (64 kWh), která dojezd modelu Volvo EX30 prodlouží blíže k hranici 500 km (475 km). Za cenu, na které startuje Renault Megane E-Tech se dostanete na vrcholnou verzi s pohonem všech kol. Dvojice motorů dodává výkon 315 kW a je vždy párovaná s větší baterií. Zajisté potěší, že doba strávená na nabíjecích stanicích vám příliš času nesebere. Díky podpoře rychlého nabíjení do výkonu 175 kW dobijete 70 % kapacity během 27 minut.
I v případě, že budete od vozu požadovat příplatkovou výbavu, dostanete se na cenu, která bude oproti konkurenci zcela jistě zajímavá. Pořídit si totiž nové Volvo naplněné nejmodernější technologií a se zajímavým typem baterie vás totiž skutečně nemusí vyjít dráž než jeden milion korun. Ač je to stále poměrně vysoká částka, je třeba si uvědomit, že Volvo nenechává své zákazníky jezdit v holých vozech.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.