V České republice došlo v dubnu k výraznému meziročnímu nárůstu prodeje nových elektromobilů, konkrétně o čtvrtinu. Tento růst je poprvé přičítán nové podpoře pro nákup elektromobilů, kterou mohou podnikatelé využívat od poloviny března. Přestože mají firmy spíše zájem o koupi jednoho vozidla, než o nákup většího počtu elektromobilů, ukazuje se podpora jako významná motivace.
Také prodejci automobilů potvrzují, že nový program podpory vedl k výraznému zvýšení zájmu o elektromobily. Marketingový ředitel jednoho z nich, Tomáš Brada, uvedl, že pokud se porovná prodej elektromobilů v loňském roce a začátkem letošního roku, je jasně viditelný značný nárůst zájmu po zavedení dotací v polovině března.
V rámci programu “Záruka Elektromobilita” jsou nejčastěji poptávány modely značek Tesla, Volvo a Škoda Auto. Předseda představenstva Národní rozvojové banky, Tomáš Nidetzký, uvedl, že dosud bylo podáno 1700 žádostí, což naznačuje, že se převážně jedná o jednotlivé žádosti, nikoli o flotilové nákupy. Tento fakt ukazuje, že podnikatelé mají zájem především o pořízení jednoho elektromobilu.
Čtěte také: Objevte svět elektromobilů: 3 způsoby, jak si je v Česku vyzkoušet
Některé modely Tesla se vyrábějí v Číně a statisticky patří mezi automobily dovážené z Číny do Evropy. Čínské elektromobily v současnosti tvoří přibližně 20 % všech nových elektroaut v Evropské unii. USA se vzhledem k vysokým dovozům z Číny rozhodly uvalit na čínské elektromobily stoprocentní clo.
Tato opatření vytvářejí tlak na evropský trh, jelikož by čínské zboží mohlo zaplavit Evropu a ohrozit domácí výrobce. Evropská komise již dříve zahájila šetření čínských dotací na elektroauta. Pokud by Brusel uznal tyto dotace za neférové, mohlo by být na čínská vozidla uvaleno clo ve výši desítek procent. Rozhodnutí se očekává v nejbližších týdnech.
V České republice došlo v dubnu k výraznému meziročnímu nárůstu prodeje nových elektromobilů, konkrétně o čtvrtinu. Tento růst je poprvé přičítán nové podpoře pro nákup elektromobilů, kterou mohou podnikatelé využívat od poloviny března. Přestože mají firmy spíše zájem o koupi jednoho vozidla, než o nákup většího počtu elektromobilů, ukazuje se podpora jako významná motivace.
Také prodejci automobilů potvrzují, že nový program podpory vedl k výraznému zvýšení zájmu o elektromobily. Marketingový ředitel jednoho z nich, Tomáš Brada, uvedl, že pokud se porovná prodej elektromobilů v loňském roce a začátkem letošního roku, je jasně viditelný značný nárůst zájmu po zavedení dotací v polovině března.
V rámci programu “Záruka Elektromobilita” jsou nejčastěji poptávány modely značek Tesla, Volvo a Škoda Auto. Předseda představenstva Národní rozvojové banky, Tomáš Nidetzký, uvedl, že dosud bylo podáno 1700 žádostí, což naznačuje, že se převážně jedná o jednotlivé žádosti, nikoli o flotilové nákupy. Tento fakt ukazuje, že podnikatelé mají zájem především o pořízení jednoho elektromobilu.
Čtěte také: Objevte svět elektromobilů: 3 způsoby, jak si je v Česku vyzkoušet
Některé modely Tesla se vyrábějí v Číně a statisticky patří mezi automobily dovážené z Číny do Evropy. Čínské elektromobily v současnosti tvoří přibližně 20 % všech nových elektroaut v Evropské unii. USA se vzhledem k vysokým dovozům z Číny rozhodly uvalit na čínské elektromobily stoprocentní clo.
Tato opatření vytvářejí tlak na evropský trh, jelikož by čínské zboží mohlo zaplavit Evropu a ohrozit domácí výrobce. Evropská komise již dříve zahájila šetření čínských dotací na elektroauta. Pokud by Brusel uznal tyto dotace za neférové, mohlo by být na čínská vozidla uvaleno clo ve výši desítek procent. Rozhodnutí se očekává v nejbližších týdnech.