Vodíková technologie je zatím stále ještě v plenkách, ovšem to jí nijak nebrání v tom, aby si našla zájemce a fanoušky. Mezi ty se nově řadí i logistická společnost Zásilkovna, která hodlá ve svém provozu otestovat využití automobilu s pohonem na vodík. Firma se tak stane vůbec prvním subjektem v Evropě, který vyzkouší vodíkové dodávky.
Jak logistická firma informuje na svém blogu, tak ve spolupráci se společností HYVIA, která je vodíkovou odvětví automobilky Renault, hodlá testovat dodávky s pohonem na vodík. V rámci této spolupráce bude mateřská skupina Packeta, pod níž Zásilkovna spadá, v Německu zkoušet, jak praktické jsou vodíkové vozy při přepravě zboží.
Testování má probíhat po dobu 3 měsíců, přičemž jeho výsledkem má být detailní studie. Ta má provoz vodíkového automobilu pozorně sledovat a posoudit, zda je v praxi využitelný. Na základě výsledné zprávy se pak rozhodne, jakým směrem se společnost vydá v oblasti rozvoje vodíkové technologie. Jde tak o určitou zkoušku ohněm.
Čtěte také: BMW plánuje výrobu vodíkového modelu. Na pomoc si vzalo japonskou Toyotu
Jelikož je ve spolupráci namočená automobilka Renault, tak se dá logicky očekávat, že vodíkové vozy budou od ní. Konkrétně půjde o model s označením Renault Master H2-Tech, který slibuje dojezd až 500 km na jedno natankování, jež proběhne během 5 minut.
Při aktuální ceně za 1 kg vodíku to dle zprávy vychází na 2,90 korun za ujetý kilometr, což jsou srovnatelné náklady s provozem benzínových dodávek. Pohon zajišťuje palivový článek o 30 kW čerpající vodík z nádrže, která pojme až 6 kg prvku. Navzdory obavám vodíková výbava nijak neovlivní kapacitu dodávky. Nabídne tak v nákladním prostoru až 12 m³ k přepravě zboží.
Vodíková technologie je zatím stále ještě v plenkách, ovšem to jí nijak nebrání v tom, aby si našla zájemce a fanoušky. Mezi ty se nově řadí i logistická společnost Zásilkovna, která hodlá ve svém provozu otestovat využití automobilu s pohonem na vodík. Firma se tak stane vůbec prvním subjektem v Evropě, který vyzkouší vodíkové dodávky.
Jak logistická firma informuje na svém blogu, tak ve spolupráci se společností HYVIA, která je vodíkovou odvětví automobilky Renault, hodlá testovat dodávky s pohonem na vodík. V rámci této spolupráce bude mateřská skupina Packeta, pod níž Zásilkovna spadá, v Německu zkoušet, jak praktické jsou vodíkové vozy při přepravě zboží.
Testování má probíhat po dobu 3 měsíců, přičemž jeho výsledkem má být detailní studie. Ta má provoz vodíkového automobilu pozorně sledovat a posoudit, zda je v praxi využitelný. Na základě výsledné zprávy se pak rozhodne, jakým směrem se společnost vydá v oblasti rozvoje vodíkové technologie. Jde tak o určitou zkoušku ohněm.
Čtěte také: BMW plánuje výrobu vodíkového modelu. Na pomoc si vzalo japonskou Toyotu
Jelikož je ve spolupráci namočená automobilka Renault, tak se dá logicky očekávat, že vodíkové vozy budou od ní. Konkrétně půjde o model s označením Renault Master H2-Tech, který slibuje dojezd až 500 km na jedno natankování, jež proběhne během 5 minut.
Při aktuální ceně za 1 kg vodíku to dle zprávy vychází na 2,90 korun za ujetý kilometr, což jsou srovnatelné náklady s provozem benzínových dodávek. Pohon zajišťuje palivový článek o 30 kW čerpající vodík z nádrže, která pojme až 6 kg prvku. Navzdory obavám vodíková výbava nijak neovlivní kapacitu dodávky. Nabídne tak v nákladním prostoru až 12 m³ k přepravě zboží.