Zásilkovna testuje první vodíkové dodávky v Evropě. Bude to budoucnost?

  • Česká logistická firma začíná pronikat do světa vodíku
  • Jako vůbec první v Evropě otestuje vodíkové dodávky
  • Cílem má být vypracování studie, která poslouží k dalšímu rozvoji
Vodík a Zásilkovna

Zásilkovna se pouští do vodíku

Vodíková technologie je zatím stále ještě v plenkách, ovšem to jí nijak nebrání v tom, aby si našla zájemce a fanoušky. Mezi ty se nově řadí i logistická společnost Zásilkovna, která hodlá ve svém provozu otestovat využití automobilu s pohonem na vodík. Firma se tak stane vůbec prvním subjektem v Evropě, který vyzkouší vodíkové dodávky.

České prvenství ve vodíku

Jak logistická firma informuje na svém blogu, tak ve spolupráci se společností HYVIA, která je vodíkovou odvětví automobilky Renault, hodlá testovat dodávky s pohonem na vodík. V rámci této spolupráce bude mateřská skupina Packeta, pod níž Zásilkovna spadá, v Německu zkoušet, jak praktické jsou vodíkové vozy při přepravě zboží.

Testování má probíhat po dobu 3 měsíců, přičemž jeho výsledkem má být detailní studie. Ta má provoz vodíkového automobilu pozorně sledovat a posoudit, zda je v praxi využitelný. Na základě výsledné zprávy se pak rozhodne, jakým směrem se společnost vydá v oblasti rozvoje vodíkové technologie. Jde tak o určitou zkoušku ohněm.

Vodíková dodávka Renault

Vodíková dodávka Renault Master H2-Tech | foto: Renault


Čtěte také: BMW plánuje výrobu vodíkového modelu. Na pomoc si vzalo japonskou Toyotu


O jaké vozy jde?

Jelikož je ve spolupráci namočená automobilka Renault, tak se dá logicky očekávat, že vodíkové vozy budou od ní. Konkrétně půjde o model s označením Renault Master H2-Tech, který slibuje dojezd až 500 km na jedno natankování, jež proběhne během 5 minut.

Při aktuální ceně za 1 kg vodíku to dle zprávy vychází na 2,90 korun za ujetý kilometr, což jsou srovnatelné náklady s provozem benzínových dodávek. Pohon zajišťuje palivový článek o 30 kW čerpající vodík z nádrže, která pojme až 6 kg prvku. Navzdory obavám vodíková výbava nijak neovlivní kapacitu dodávky. Nabídne tak v nákladním prostoru až 12 m³ k přepravě zboží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zásilkovna testuje první vodíkové dodávky v Evropě. Bude to budoucnost?

  • Česká logistická firma začíná pronikat do světa vodíku
  • Jako vůbec první v Evropě otestuje vodíkové dodávky
  • Cílem má být vypracování studie, která poslouží k dalšímu rozvoji
Vodík a Zásilkovna

Zásilkovna se pouští do vodíku

Vodíková technologie je zatím stále ještě v plenkách, ovšem to jí nijak nebrání v tom, aby si našla zájemce a fanoušky. Mezi ty se nově řadí i logistická společnost Zásilkovna, která hodlá ve svém provozu otestovat využití automobilu s pohonem na vodík. Firma se tak stane vůbec prvním subjektem v Evropě, který vyzkouší vodíkové dodávky.

České prvenství ve vodíku

Jak logistická firma informuje na svém blogu, tak ve spolupráci se společností HYVIA, která je vodíkovou odvětví automobilky Renault, hodlá testovat dodávky s pohonem na vodík. V rámci této spolupráce bude mateřská skupina Packeta, pod níž Zásilkovna spadá, v Německu zkoušet, jak praktické jsou vodíkové vozy při přepravě zboží.

Testování má probíhat po dobu 3 měsíců, přičemž jeho výsledkem má být detailní studie. Ta má provoz vodíkového automobilu pozorně sledovat a posoudit, zda je v praxi využitelný. Na základě výsledné zprávy se pak rozhodne, jakým směrem se společnost vydá v oblasti rozvoje vodíkové technologie. Jde tak o určitou zkoušku ohněm.

Vodíková dodávka Renault

Vodíková dodávka Renault Master H2-Tech | foto: Renault


Čtěte také: BMW plánuje výrobu vodíkového modelu. Na pomoc si vzalo japonskou Toyotu


O jaké vozy jde?

Jelikož je ve spolupráci namočená automobilka Renault, tak se dá logicky očekávat, že vodíkové vozy budou od ní. Konkrétně půjde o model s označením Renault Master H2-Tech, který slibuje dojezd až 500 km na jedno natankování, jež proběhne během 5 minut.

Při aktuální ceně za 1 kg vodíku to dle zprávy vychází na 2,90 korun za ujetý kilometr, což jsou srovnatelné náklady s provozem benzínových dodávek. Pohon zajišťuje palivový článek o 30 kW čerpající vodík z nádrže, která pojme až 6 kg prvku. Navzdory obavám vodíková výbava nijak neovlivní kapacitu dodávky. Nabídne tak v nákladním prostoru až 12 m³ k přepravě zboží.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."