Společnost Honda představila demonstrační výrobní linku pro solid-state baterie, která se nachází v Sakura City. Demonstrační linka má celkovou podlahovou plochu přibližně 27 400 m².
Linka je vybavena zařízením, které umožňuje ověření každého výrobního procesu, včetně vážení a míchání elektrodových materiálů, potahování a válcování sestavy elektrod a formování článků a montáž modulu. Stavba budovy továrny byla dokončena na jaře tohoto roku a nyní je instalováno téměř veškeré klíčové zařízení. Honda plánuje zahájit výrobu baterií na této demonstrační lince v lednu 2025.
Baterie typu all-solid-state nahradí lithium-iontové baterie typu liquid-state. Díky tomu by měla mít elektrická do konce tohoto desetiletí vozidla dvojnásobný dojezd a dokonce více než 2,5krát větší dojezd do roku 2040.
Modely vozidel se solid-state bateriemi chce Honda dodávat ve druhé půlce dvacátých let. Honda má cíl, že bude do roku 2050 prodávat jen elektromobily. Očekává se, že solid-state baterie budou bateriemi nové generace, které vyřeší problémy, jako je dojezd, cena a doba nabíjení.
Výrobní linku na solid-state baterii představil shodou okolností v tyto dny také čínská automobilka Chery. Ta se rozkládá v areálu o výměře 100 000 m² ve městě Wu-chu v provincii An-chuej. Podle Chery se zde budou baterie vyrábět během několika měsíců. Baterie by měly dosahovat energetické hustoty až 500 Wh/kg.
Společnost Honda představila demonstrační výrobní linku pro solid-state baterie, která se nachází v Sakura City. Demonstrační linka má celkovou podlahovou plochu přibližně 27 400 m².
Linka je vybavena zařízením, které umožňuje ověření každého výrobního procesu, včetně vážení a míchání elektrodových materiálů, potahování a válcování sestavy elektrod a formování článků a montáž modulu. Stavba budovy továrny byla dokončena na jaře tohoto roku a nyní je instalováno téměř veškeré klíčové zařízení. Honda plánuje zahájit výrobu baterií na této demonstrační lince v lednu 2025.
Baterie typu all-solid-state nahradí lithium-iontové baterie typu liquid-state. Díky tomu by měla mít elektrická do konce tohoto desetiletí vozidla dvojnásobný dojezd a dokonce více než 2,5krát větší dojezd do roku 2040.
Modely vozidel se solid-state bateriemi chce Honda dodávat ve druhé půlce dvacátých let. Honda má cíl, že bude do roku 2050 prodávat jen elektromobily. Očekává se, že solid-state baterie budou bateriemi nové generace, které vyřeší problémy, jako je dojezd, cena a doba nabíjení.
Výrobní linku na solid-state baterii představil shodou okolností v tyto dny také čínská automobilka Chery. Ta se rozkládá v areálu o výměře 100 000 m² ve městě Wu-chu v provincii An-chuej. Podle Chery se zde budou baterie vyrábět během několika měsíců. Baterie by měly dosahovat energetické hustoty až 500 Wh/kg.