Evropský parlament změní výši dovozových cel pro vozy vyráběné v Číně. Komise dnes představila koncept nových podmínek pro dovoz bateriových vozidel. Místo plánového tarifu 21,3 % se výše sníží na 9 %. Nebude se to ale týkat plošně všech výrobců, nejvíce na tom bude benefitovat americká Tesla, která z Číny do Evropy dováží Model 3. U ostatních, zejména čínských automobilek je pokles cel na elektromobily skoro zanedbatelný.
Ještě v červnu to přitom vypadalo, že se situace pro asijské výrobce značně ztíží. Vysoké dotace, které automobilky od čínského státu získávají, totiž ve zbytku světa velmi ztěžují situaci a prodeje zavedených výrobců. Nejen pro Evropu tak představují produkty z Číny poměrně velkou ekonomickou hrozbu.
Nové znění reaguje na mnoho komentářů a doporučení třetích stran. Nakonec místo drastického zvýšení dojde pouze k drobné úpravě. Například elektromobily značky Tesla vyráběné v Šanghaji (tj. pouze Model 3, ostatní modely pro Evropu nejsou z Číny – pozn. redakce) budou nyní odvádět 9% importní clo místo navrhovaných 21,3 %.
Čtěte také: Volvo se vrací do Evropy. Vysoké clo ukončí import elektromobilů z Číny
Komise se rozhodla snížit zátěž Tesle především z důvodu, že se nejedná o čínskou společnost, ale pouze využívají místní továrny. Firma jako taková tedy netěží státní dotace podobně jako skupiny SAIC, Geely nebo BYD. O shovívavost požádal i samotný Elon Musk. Jeden z hlavních důvodů byl právě i umístění zázemí, které se nachází v Texasu ve Spojených státech. Společnost se ke snížení cla zatím oficiálně nevyjádřila.
Ani zbytek čínských společností však nebude platit plošně nastavených 21,3% cla. BYD vyšel z lokálních společností nejlépe, tomu EU přidělila taxu 17 %. Majitel Volva, Geely, poskočí na 19,3 %. Nejhůře z toho vyšla skupina SAIC, která naopak připlatí. Její vyhrazená taxa činí 36,3 %. I tak jde o mírné snížení oproti zamýšleným 37,6 %. Jestliže se ale čínské automobilky nebudou domlouvat na podmínkách s vládou evropských zemí, budou muset počítat s navýšenou sazbou 36,3 %.
Evropský parlament změní výši dovozových cel pro vozy vyráběné v Číně. Komise dnes představila koncept nových podmínek pro dovoz bateriových vozidel. Místo plánového tarifu 21,3 % se výše sníží na 9 %. Nebude se to ale týkat plošně všech výrobců, nejvíce na tom bude benefitovat americká Tesla, která z Číny do Evropy dováží Model 3. U ostatních, zejména čínských automobilek je pokles cel na elektromobily skoro zanedbatelný.
Ještě v červnu to přitom vypadalo, že se situace pro asijské výrobce značně ztíží. Vysoké dotace, které automobilky od čínského státu získávají, totiž ve zbytku světa velmi ztěžují situaci a prodeje zavedených výrobců. Nejen pro Evropu tak představují produkty z Číny poměrně velkou ekonomickou hrozbu.
Nové znění reaguje na mnoho komentářů a doporučení třetích stran. Nakonec místo drastického zvýšení dojde pouze k drobné úpravě. Například elektromobily značky Tesla vyráběné v Šanghaji (tj. pouze Model 3, ostatní modely pro Evropu nejsou z Číny – pozn. redakce) budou nyní odvádět 9% importní clo místo navrhovaných 21,3 %.
Čtěte také: Volvo se vrací do Evropy. Vysoké clo ukončí import elektromobilů z Číny
Komise se rozhodla snížit zátěž Tesle především z důvodu, že se nejedná o čínskou společnost, ale pouze využívají místní továrny. Firma jako taková tedy netěží státní dotace podobně jako skupiny SAIC, Geely nebo BYD. O shovívavost požádal i samotný Elon Musk. Jeden z hlavních důvodů byl právě i umístění zázemí, které se nachází v Texasu ve Spojených státech. Společnost se ke snížení cla zatím oficiálně nevyjádřila.
Ani zbytek čínských společností však nebude platit plošně nastavených 21,3% cla. BYD vyšel z lokálních společností nejlépe, tomu EU přidělila taxu 17 %. Majitel Volva, Geely, poskočí na 19,3 %. Nejhůře z toho vyšla skupina SAIC, která naopak připlatí. Její vyhrazená taxa činí 36,3 %. I tak jde o mírné snížení oproti zamýšleným 37,6 %. Jestliže se ale čínské automobilky nebudou domlouvat na podmínkách s vládou evropských zemí, budou muset počítat s navýšenou sazbou 36,3 %.