Tak se zdá, že se v Česku přeci jen elektromobilita pomaličku začíná prosazovat i bez dotací, které mnohdy křiví trh. Stoupající čísla lze vidět nejen na samotných registracích vozů, ale zároveň je úspěšně reflektují energetické společnosti, které provozují různé nabíjecí stanice. Mezi největší hráče u nás patří ČEZ, E.ON a Pražská energetika (PRE).
“Elektromobilita se v Česku postupně prosazuje. Za 1. pololetí odebrala e-auta u dobíjecích stojanů skupiny ČEZ o 45 % více elektřiny než ve stejném období loni. Rozšiřujeme i síť dobíječek. Celkem jich máme přes 300, letos otevřeme dalších 80,” komentuje situaci pomocí twitterového příspěvku Daniel Beneš, generální ředitel firmy ČEZ.
V tuto chvíli je v Česku registrováno nad 7 tisíc elektromobilů, což sice není závratné číslo, ale výrobci s postupným nárůstem prodejů počítají. Nelze však očekávat zázraky, zvlášť, když je nyní poměrně velký nedostatek součástek do vozů. To potvrzuje například i automobilka Hyundai, která neplánuje prodat více než 100 kusů modelů Ioniq 5 v Česku za rok 2021. Zároveň je potřeba myslet na to, že hlavní trhy jako Německo má v rámci dodaných počtu kusů přednost kvůli kupní síle či emisním limitům.
Čtěte také: Fakta a mýty o elektromobilech – Je dost nabíjecích stanic?
Co se týče dalších velkých hráčů, tak u nich je situace velmi podobná jako u ČEZu. Růst zájmu o nabíjení zaznamenal E.ON i Pražská energetika, nicméně v jejich režii je zatím podstatně méně nabíjecích stanic. Do budoucna se počítá s dalším velkým růstem. Na vše se ovšem musí s citem a postupně.
Jak situaci v tuto chvíli vnímáte Vy? Myslíte si, že už je dostatek nabíjecích stanic nebo stále čekáte na nutné doplnění u některých hlavních míst? Podělte se o názor v diskuzi!
Tak se zdá, že se v Česku přeci jen elektromobilita pomaličku začíná prosazovat i bez dotací, které mnohdy křiví trh. Stoupající čísla lze vidět nejen na samotných registracích vozů, ale zároveň je úspěšně reflektují energetické společnosti, které provozují různé nabíjecí stanice. Mezi největší hráče u nás patří ČEZ, E.ON a Pražská energetika (PRE).
“Elektromobilita se v Česku postupně prosazuje. Za 1. pololetí odebrala e-auta u dobíjecích stojanů skupiny ČEZ o 45 % více elektřiny než ve stejném období loni. Rozšiřujeme i síť dobíječek. Celkem jich máme přes 300, letos otevřeme dalších 80,” komentuje situaci pomocí twitterového příspěvku Daniel Beneš, generální ředitel firmy ČEZ.
V tuto chvíli je v Česku registrováno nad 7 tisíc elektromobilů, což sice není závratné číslo, ale výrobci s postupným nárůstem prodejů počítají. Nelze však očekávat zázraky, zvlášť, když je nyní poměrně velký nedostatek součástek do vozů. To potvrzuje například i automobilka Hyundai, která neplánuje prodat více než 100 kusů modelů Ioniq 5 v Česku za rok 2021. Zároveň je potřeba myslet na to, že hlavní trhy jako Německo má v rámci dodaných počtu kusů přednost kvůli kupní síle či emisním limitům.
Čtěte také: Fakta a mýty o elektromobilech – Je dost nabíjecích stanic?
Co se týče dalších velkých hráčů, tak u nich je situace velmi podobná jako u ČEZu. Růst zájmu o nabíjení zaznamenal E.ON i Pražská energetika, nicméně v jejich režii je zatím podstatně méně nabíjecích stanic. Do budoucna se počítá s dalším velkým růstem. Na vše se ovšem musí s citem a postupně.
Jak situaci v tuto chvíli vnímáte Vy? Myslíte si, že už je dostatek nabíjecích stanic nebo stále čekáte na nutné doplnění u některých hlavních míst? Podělte se o názor v diskuzi!