Elektromobil Hyundai Ioniq 5 je konečně v Česku, ale nejásejte předčasně
- Hyundai Ioniq 5 je elektromobil, který nás nadchnul už od prvního dne
- Ve světě je beznadějně vyprodaný a čekací lhůty jsou dlouhé
- Dozvěděli jsme se, že do Česka se dostane jen maximálně 100 kusů

První čistokrevný elektromobil od jihokorejské automobilky stojí za to a je podle nás trefou do černého. Využívá novou ryze elektrickou platformu e-GMP, která přináší výhody ať už v podobě větší prostornosti, delšího dojezdu téměř 500 km či velmi praktického rychlého nabíjení. Cena začínající na lehce nad 1 milionem vypadá také sympaticky, ovšem problém je jinde.
Hyundai Ioniq 5 je v Česku nedostupné zboží
Pokud budete chtít v Česku sehnat elektromobil Hyundai Ioniq 5, tak zřejmě už budete mít smůlu nebo si počkáte nejspíš až do příštího roku. Zjistili jsme, že v největší továrně v Jižní Koreji vyráběný vůz dorazí letos na český trh maximálně v počtu 100 kusů, a ani to ještě není jisté.
Důvodem jsou prioritní trhy, mezi které Česko prostě nepatří a v elektromobilitě už vůbec ne. Hyundai do Evropy posílá loď, která uveze zhruba 3 000 až 6 000 aut, nicméně většina jich zůstane v Norsku, dále v Německu, či Nizozemsku. A ostatní si rozeberou už jen zbylé drobky.
Od českého zastoupení jsme se dále dozvěděli, že v příštím roce prý bude situace snad o něco lepší a lidé z Hyundai vybojují o něco více kusů. Což upřímně nezní příliš povzbudivě a nevypadá to, že by se ze stovky mělo stát výrazně vyšší číslo.
Čtěte také: Nový král nabíjení? Hyundai Ioniq 5 dosahuje na nabíječce šílené rychlosti

Co výroba ryzího elektromobilu v Nošovicích?
Jak už jsme dříve zjistili, v Nošovicích se Hyundai Ioniq 5 vyrábět nebude a i dnes nám to bylo potvrzeno samotným šéfem Hyundai Motor Czech s tím, že se výroba ani výhledově neplánuje. Česko má zkrátka omezené zdroje výroby a fabrika by nový model vyrábět nezvládla.
V Česku se však bude v příštích letech vyrábět jiný nový elektromobil značky Hyundai, a sice nová generace Kony. Přijít by mohla za 2-3 roky a stejně jako předchozí generace bude mít opět značku Made in Czech Republic. Půjde totiž opět o model, který bude přinášet na výběr různé typy pohonu a čistá elektřina bude jen jednou z variant.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.