Žádný spěch! Toyota prý v Evropě nepřejde na elektromobily ani za 10 let

Matouš Vrchota
  • Ani nové vedení Toyoty nevěří v rychlý nástup elektřiny
  • Své spolehlivé hybridní technologie si ponechají, jak dlouho to jen bude možné
  • Až čas ukáže, který přístup k elektromobilitě je ten správný
Toyota Prius GRMN na neoficiálním renderu
Toyota Prius GRMN na neoficiálním renderu

Názor Toyoty na výhradně elektrické vozy již všichni známe. Bohužel se značka kvůli výrokům a postoji svého bývalého ředitele dostala do nezáviděníhodné pozice. Pod vedením nového ředitele se ale společnost opět dostává do popředí zpráv i hledáčku. Její nové plány i nedávné oznámení jí opět staví do všem známé pozice. Pomohlo tomu i potvrzení vývoje na práci revolučních baterií s nevídaným dojezdem.

Náznaky posunu zde jsou. Kroky jsou ale velmi opatrné

Na jednu stranu by se ale i tyto výroky mohly zdát, že plní pouze účel umlčení mnoha odpůrců nového směru. Toyota i přes všechen nový vývoj chce spalovací a hybridní vozy prodávat jak dlouho to jen půjde. Nakonec tedy tento obchodní model zařízne až legislativa počínající rokem 2035. Ta zakazuje prodej nových vozidel s jakýmkoliv poměrem fosilního pohonu.

Toyota si vytyčila za cíl do roku 2030 vyrábět ročně zhruba 1,7 milionu elektrických modelů. Při zahrnutí spalovacích, hybridních i vodíkových vozidel má jít o dvojnásobek, 3,5 milionu jednotek. Pokud se tedy v EU nestane nic zásadního, budou to především evropští zákazníci, kteří budou bití touto legislativní změnou. Pokud se do té doby výrazně nezlepší situace ohledně vodíkové tankovací infrastruktury, je velmi pravděpodobné, že budou země Starého kontinentu odsouzeny pouze k použití bateriově elektrických modelů.

Toyota Prius PHEV 2023
Toyota Prius PHEV 2023

Čtěte také: Toyota slibuje elektromobily s dojezdem až 1 500 kilometrů. Dorazí brzy


Euro 7 je hloupost. Čeká Toyota na zásadní legislativní změnu?

Provozní ředitel nesouhlasí podobně jako mnoho států se zavedením připravované emisní normy Euro 7. Ta prakticky zařízne konvenční spalovací vozy a jedinou alternativou od čisté elektřiny se stanou pouze hybridní jednotky. Ve znění normy je uvedené snížení produkce oxidů vyrobených vozidel o 55 % do roku 2030 oproti roku 2021. Ovšem v tomto směru se většina společnosti shodne na tom, že i když se normu nepodaří kompletně shodit ze stolu, dojde k výrazné úpravě znění.

Toyota si tak nechává dostatek prostoru na přechod. Rozhodně jde proti proudu většiny, kteří se na novou technologii snaží dostat naopak co nejdříve. Z pohledu zákazníka je tak dostatečně dlouhá doba na „převýchovu“ k novému druhu pohonu, Toyota nicméně bude chtít mít dostatek času na vývoj a přechod na první dobrou. Ustoupí někteří výrobci a půjdou na elektřinu více japonskou cestou nebo Toyota nakonec schytá obrovskou ránu svým pozdním nástupem?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články