Toyota se konečně hlásí o slovo v „plně“ elektrickém segmentu. Plánuje uvést na trh baterie s pevným elektrolytem o vysokém výkonu a další přidružené technologie, které výrazně navýší dojezd vozidel a citelně sníží náklady na výrobu budoucích elektromobilů. Takové vysoké ambice se dají Toyotě věřit a v mnohém připomínají původní výroky o hybridní technologii. Novinky oznámila automobilka v úterý, pouhý den před výroční schůzí s investory.
Ambiciózní oznámení okamžitě rezonovalo i na akciovém trhu, kde hodnota poskočila o pět procent nahoru. Součástí procesu bude podobně jako u ostatních výrobců radikální změna provozu továren i jejich vybavení. Toyota chce dohnat svojí konkurenci a především amerického „drtiče“ Teslu.
Ovšem v oblasti baterií chce být Toyota mezi prvními revolucionáři. Dlouho očekávané baterie s pevným elektrolytem, tj. solid-state baterie plánují uvést do výroby a na trh již v roce 2026, přičemž střídmý odhad počítá s nasazením takové technologie globálně až o čtyři roky později. I další asijské značky se ale cítí být natolik sebevědomé se svým vývojem, že odhady posouvají právě na zmíněný rok.
Čtěte také: Japonci poodhalují novou generaci modelu Toyota C-HR. Dorazí i jako elektromobil
Tyto baterie mají mít mnohonásobně větší hustotu ukládání energie, mají efektivnější provoz a nabídnou dojezdy běžně přesahující 1 000 kilometrů na jedno nabití. Aktuálně nejprodávanější elektromobil planety, Tesla Model Y, nabízí dojezd pohybující se na poloviční hodnotě. Za zmínku rozhodně stojí i rychlejší nabíjecí časy, které slibují snížení na vyšší jednotky minut a menší potíže s degradací. O dva roky později, v roce 2028, by se pak měl dojezd prodloužit až k hranici 1 500 kilometrů na jedno nabití. A to už je výrazně lepší i než většina dnešních spolehlivých spalovacích vozidel. Změna strategie v elektrickém segmentu se projevuje u automobilky teprve od minulého roku.
Toyota chce posunout výrobu elektromobilů na novou úroveň. Její součástí je výrazné snížení nákladů na výrobu, ale i obecná automatizace. Nový typ výrobních linek má rovnou využívat pohonu vozidel pro svůj vlastní pohyb. Jednalo by se tak o výrazné zefektivnění celého procesu. Inspiraci si berou ale i u Tesly a jejich lisovacích Giga přístrojů. Mnoho expertů z oboru se podivuje nad ambicemi a rychlostí, kterou se Toyota chce dostat na přední příčky konkurence Tesly.
Dosavadní postupy totiž nasvědčují spíše opaku. Nové cíle ale mnohem více svědčí o restartu elektrické řady japonské tradiční automobilky. Výrobce v květnu uvedl do provozu novou továrnu na výrobu bateriových elektromobilů. Do roku 2030 chtějí ročně vyrábět přes 1,7 milionů kusů vozidel jen v této samotné továrně. Jde zhruba o polovinu ročních prodejů, které by Toyota chtěla v tomto roce ročně prodat.
Dubnová data čítají pouhých 8 548 bateriových elektromobilů prodaných na všech světových trzích. Zahrnuté jsou i vozy luxusní dceřiné společnosti Lexus. Oproti celkovému loňskému počtu 10,5 milionu prodaných vozů jde skutečně o mizivé hodnoty. Toyota se ale nehodlá jen tak lehce vzdát jak spalovacích, tak hybridních vozidel. Svým klientům chtějí stále nabídnout kompletní portfolio modelů.
Toyota se konečně hlásí o slovo v „plně“ elektrickém segmentu. Plánuje uvést na trh baterie s pevným elektrolytem o vysokém výkonu a další přidružené technologie, které výrazně navýší dojezd vozidel a citelně sníží náklady na výrobu budoucích elektromobilů. Takové vysoké ambice se dají Toyotě věřit a v mnohém připomínají původní výroky o hybridní technologii. Novinky oznámila automobilka v úterý, pouhý den před výroční schůzí s investory.
Ambiciózní oznámení okamžitě rezonovalo i na akciovém trhu, kde hodnota poskočila o pět procent nahoru. Součástí procesu bude podobně jako u ostatních výrobců radikální změna provozu továren i jejich vybavení. Toyota chce dohnat svojí konkurenci a především amerického „drtiče“ Teslu.
Ovšem v oblasti baterií chce být Toyota mezi prvními revolucionáři. Dlouho očekávané baterie s pevným elektrolytem, tj. solid-state baterie plánují uvést do výroby a na trh již v roce 2026, přičemž střídmý odhad počítá s nasazením takové technologie globálně až o čtyři roky později. I další asijské značky se ale cítí být natolik sebevědomé se svým vývojem, že odhady posouvají právě na zmíněný rok.
Čtěte také: Japonci poodhalují novou generaci modelu Toyota C-HR. Dorazí i jako elektromobil
Tyto baterie mají mít mnohonásobně větší hustotu ukládání energie, mají efektivnější provoz a nabídnou dojezdy běžně přesahující 1 000 kilometrů na jedno nabití. Aktuálně nejprodávanější elektromobil planety, Tesla Model Y, nabízí dojezd pohybující se na poloviční hodnotě. Za zmínku rozhodně stojí i rychlejší nabíjecí časy, které slibují snížení na vyšší jednotky minut a menší potíže s degradací. O dva roky později, v roce 2028, by se pak měl dojezd prodloužit až k hranici 1 500 kilometrů na jedno nabití. A to už je výrazně lepší i než většina dnešních spolehlivých spalovacích vozidel. Změna strategie v elektrickém segmentu se projevuje u automobilky teprve od minulého roku.
Toyota chce posunout výrobu elektromobilů na novou úroveň. Její součástí je výrazné snížení nákladů na výrobu, ale i obecná automatizace. Nový typ výrobních linek má rovnou využívat pohonu vozidel pro svůj vlastní pohyb. Jednalo by se tak o výrazné zefektivnění celého procesu. Inspiraci si berou ale i u Tesly a jejich lisovacích Giga přístrojů. Mnoho expertů z oboru se podivuje nad ambicemi a rychlostí, kterou se Toyota chce dostat na přední příčky konkurence Tesly.
Dosavadní postupy totiž nasvědčují spíše opaku. Nové cíle ale mnohem více svědčí o restartu elektrické řady japonské tradiční automobilky. Výrobce v květnu uvedl do provozu novou továrnu na výrobu bateriových elektromobilů. Do roku 2030 chtějí ročně vyrábět přes 1,7 milionů kusů vozidel jen v této samotné továrně. Jde zhruba o polovinu ročních prodejů, které by Toyota chtěla v tomto roce ročně prodat.
Dubnová data čítají pouhých 8 548 bateriových elektromobilů prodaných na všech světových trzích. Zahrnuté jsou i vozy luxusní dceřiné společnosti Lexus. Oproti celkovému loňskému počtu 10,5 milionu prodaných vozů jde skutečně o mizivé hodnoty. Toyota se ale nehodlá jen tak lehce vzdát jak spalovacích, tak hybridních vozidel. Svým klientům chtějí stále nabídnout kompletní portfolio modelů.