Toyota slibuje elektromobily s dojezdem až 1 500 kilometrů. Dorazí brzy

  • Toyota se probouzí ze zimního spánku
  • Nové plány slibují dojezd přes 1 000 km do 3 let, o dalších 500 km do 5 let
  • Hybridy z trhu jen tak nezmizí
Koncept kompaktního SUV od Toyoty

Koncept plně elektrického kompaktního SUV od Toyoty | foto: Toyota

Toyota se konečně hlásí o slovo v „plně“ elektrickém segmentu. Plánuje uvést na trh baterie s pevným elektrolytem o vysokém výkonu a další přidružené technologie, které výrazně navýší dojezd vozidel a citelně sníží náklady na výrobu budoucích elektromobilů. Takové vysoké ambice se dají Toyotě věřit a v mnohém připomínají původní výroky o hybridní technologii. Novinky oznámila automobilka v úterý, pouhý den před výroční schůzí s investory.

Teče Toyotě do bot? Velké plány oznamuje těsně před schůzí akcionářů

Ambiciózní oznámení okamžitě rezonovalo i na akciovém trhu, kde hodnota poskočila o pět procent nahoru. Součástí procesu bude podobně jako u ostatních výrobců radikální změna provozu továren i jejich vybavení. Toyota chce dohnat svojí konkurenci a především amerického „drtiče“ Teslu.

Ovšem v oblasti baterií chce být Toyota mezi prvními revolucionáři. Dlouho očekávané baterie s pevným elektrolytem, tj. solid-state baterie plánují uvést do výroby a na trh již v roce 2026, přičemž střídmý odhad počítá s nasazením takové technologie globálně až o čtyři roky později. I další asijské značky se ale cítí být natolik sebevědomé se svým vývojem, že odhady posouvají právě na zmíněný rok.

Koncept elektrické Toyoty bZ3 a bZ4X


Čtěte také: Japonci poodhalují novou generaci modelu Toyota C-HR. Dorazí i jako elektromobil


Výhody spalovací aut skončí za 3 až 5 let

Tyto baterie mají mít mnohonásobně větší hustotu ukládání energie, mají efektivnější provoz a nabídnou dojezdy běžně přesahující 1 000 kilometrů na jedno nabití. Aktuálně nejprodávanější elektromobil planety, Tesla Model Y, nabízí dojezd pohybující se na poloviční hodnotě. Za zmínku rozhodně stojí i rychlejší nabíjecí časy, které slibují snížení na vyšší jednotky minut a menší potíže s degradací. O dva roky později, v roce 2028, by se pak měl dojezd prodloužit až k hranici 1 500 kilometrů na jedno nabití. A to už je výrazně lepší i než většina dnešních spolehlivých spalovacích vozidel. Změna strategie v elektrickém segmentu se projevuje u automobilky teprve od minulého roku.

Toyota chce posunout výrobu elektromobilů na novou úroveň. Její součástí je výrazné snížení nákladů na výrobu, ale i obecná automatizace. Nový typ výrobních linek má rovnou využívat pohonu vozidel pro svůj vlastní pohyb. Jednalo by se tak o výrazné zefektivnění celého procesu. Inspiraci si berou ale i u Tesly a jejich lisovacích Giga přístrojů. Mnoho expertů z oboru se podivuje nad ambicemi a rychlostí, kterou se Toyota chce dostat na přední příčky konkurence Tesly.

Toyota bZ4X test

Dosud jediný elektrický model Toyoty, bZ4X | foto: vlastní

Čeká Toyotu nová éra úspěchu a obnovené slávy?

Dosavadní postupy totiž nasvědčují spíše opaku. Nové cíle ale mnohem více svědčí o restartu elektrické řady japonské tradiční automobilky. Výrobce v květnu uvedl do provozu novou továrnu na výrobu bateriových elektromobilů. Do roku 2030 chtějí ročně vyrábět přes 1,7 milionů kusů vozidel jen v této samotné továrně. Jde zhruba o polovinu ročních prodejů, které by Toyota chtěla v tomto roce ročně prodat.

Dubnová data čítají pouhých 8 548 bateriových elektromobilů prodaných na všech světových trzích. Zahrnuté jsou i vozy luxusní dceřiné společnosti Lexus. Oproti celkovému loňskému počtu 10,5 milionu prodaných vozů jde skutečně o mizivé hodnoty. Toyota se ale nehodlá jen tak lehce vzdát jak spalovacích, tak hybridních vozidel. Svým klientům chtějí stále nabídnout kompletní portfolio modelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota slibuje elektromobily s dojezdem až 1 500 kilometrů. Dorazí brzy

  • Toyota se probouzí ze zimního spánku
  • Nové plány slibují dojezd přes 1 000 km do 3 let, o dalších 500 km do 5 let
  • Hybridy z trhu jen tak nezmizí
Koncept kompaktního SUV od Toyoty

Koncept plně elektrického kompaktního SUV od Toyoty | foto: Toyota

Toyota se konečně hlásí o slovo v „plně“ elektrickém segmentu. Plánuje uvést na trh baterie s pevným elektrolytem o vysokém výkonu a další přidružené technologie, které výrazně navýší dojezd vozidel a citelně sníží náklady na výrobu budoucích elektromobilů. Takové vysoké ambice se dají Toyotě věřit a v mnohém připomínají původní výroky o hybridní technologii. Novinky oznámila automobilka v úterý, pouhý den před výroční schůzí s investory.

Teče Toyotě do bot? Velké plány oznamuje těsně před schůzí akcionářů

Ambiciózní oznámení okamžitě rezonovalo i na akciovém trhu, kde hodnota poskočila o pět procent nahoru. Součástí procesu bude podobně jako u ostatních výrobců radikální změna provozu továren i jejich vybavení. Toyota chce dohnat svojí konkurenci a především amerického „drtiče“ Teslu.

Ovšem v oblasti baterií chce být Toyota mezi prvními revolucionáři. Dlouho očekávané baterie s pevným elektrolytem, tj. solid-state baterie plánují uvést do výroby a na trh již v roce 2026, přičemž střídmý odhad počítá s nasazením takové technologie globálně až o čtyři roky později. I další asijské značky se ale cítí být natolik sebevědomé se svým vývojem, že odhady posouvají právě na zmíněný rok.

Koncept elektrické Toyoty bZ3 a bZ4X


Čtěte také: Japonci poodhalují novou generaci modelu Toyota C-HR. Dorazí i jako elektromobil


Výhody spalovací aut skončí za 3 až 5 let

Tyto baterie mají mít mnohonásobně větší hustotu ukládání energie, mají efektivnější provoz a nabídnou dojezdy běžně přesahující 1 000 kilometrů na jedno nabití. Aktuálně nejprodávanější elektromobil planety, Tesla Model Y, nabízí dojezd pohybující se na poloviční hodnotě. Za zmínku rozhodně stojí i rychlejší nabíjecí časy, které slibují snížení na vyšší jednotky minut a menší potíže s degradací. O dva roky později, v roce 2028, by se pak měl dojezd prodloužit až k hranici 1 500 kilometrů na jedno nabití. A to už je výrazně lepší i než většina dnešních spolehlivých spalovacích vozidel. Změna strategie v elektrickém segmentu se projevuje u automobilky teprve od minulého roku.

Toyota chce posunout výrobu elektromobilů na novou úroveň. Její součástí je výrazné snížení nákladů na výrobu, ale i obecná automatizace. Nový typ výrobních linek má rovnou využívat pohonu vozidel pro svůj vlastní pohyb. Jednalo by se tak o výrazné zefektivnění celého procesu. Inspiraci si berou ale i u Tesly a jejich lisovacích Giga přístrojů. Mnoho expertů z oboru se podivuje nad ambicemi a rychlostí, kterou se Toyota chce dostat na přední příčky konkurence Tesly.

Toyota bZ4X test

Dosud jediný elektrický model Toyoty, bZ4X | foto: vlastní

Čeká Toyotu nová éra úspěchu a obnovené slávy?

Dosavadní postupy totiž nasvědčují spíše opaku. Nové cíle ale mnohem více svědčí o restartu elektrické řady japonské tradiční automobilky. Výrobce v květnu uvedl do provozu novou továrnu na výrobu bateriových elektromobilů. Do roku 2030 chtějí ročně vyrábět přes 1,7 milionů kusů vozidel jen v této samotné továrně. Jde zhruba o polovinu ročních prodejů, které by Toyota chtěla v tomto roce ročně prodat.

Dubnová data čítají pouhých 8 548 bateriových elektromobilů prodaných na všech světových trzích. Zahrnuté jsou i vozy luxusní dceřiné společnosti Lexus. Oproti celkovému loňskému počtu 10,5 milionu prodaných vozů jde skutečně o mizivé hodnoty. Toyota se ale nehodlá jen tak lehce vzdát jak spalovacích, tak hybridních vozidel. Svým klientům chtějí stále nabídnout kompletní portfolio modelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."