Vzhled Porsche, cena Dacie a dojezd ještě lepší než Tesla. Xiaomi YU7 se blíží

Xiaomi YU7 zaujme futuristickým designem a špičkovou technikou. Nabídne až 770 km dojezdu, výkonné motory a moderní interiér plný displejů.
Xiaomi YU7 na silnici nepřehlédnete
Připravované SUV technologického giganta Xiaomi bude stejně jako jeho prvotina napěchované impozantní technikou. Díky připravovanému záznamu na čínském ministerstvu dopravy známe nové informace. Vůz, který bude pokračovat v designovém směru sedanu, přinese skutečně skvělé parametry.
Spousta prvků si větší model vypůjčí od sedanu. Dostane identické kapkovité světlomety, podobně tvarovaný přední nárazník i velmi příbuzné aerodynamické cítění. Když si odmyslíte typický znak automobilky, vozu by slušelo reprezentovat i německé Porsche. Vypadá jako větší sourozenec Taycanu a rozhodně by mu to v těchto službách slušelo.
Interiér bude prostorný díky třímetrovému rozvoru. Optické kamery doplní střešní Lidar, ale ne ve všech verzích. Xiaomi plánuje testovat i čistě optické systémy. Palubní desku nahradí úzká řada displejů po celé šíři vozu.

Půjde dosáhnout dojezdu 770 km?
Vybírat půjde z jedno či dvou motorové konfigurace. Vrcholná čtyřkolka bude generovat 508 kW výkonu v rozložení 220 kW na přední nápravě a 288 kW na zadních kolech. Střed nabídky bude reprezentovat čtyřkolka o výkonu 365 kW (130 a 235 kW). Na výběr bude i vícero stupňů baterií.
Dvě hlavní budou zastupovat technologii NMC a nabídnou 96,3 kWh, resp. 101,7 kW. Zadokolka bude alternovat i LFP články. Nejvyšší dojezd by se měl pohybovat kolem 770 km. V této fázi je ale nutné počítat s hodnotami podle metodiky CLTC, WLTP hodnoty se tedy velmi pravděpodobně dostanou o něco níže. Dojezd by se u žádné baterie neměl dostat pod 670 km.
Cena a dostupnost
Xiaomi YU7 se začne na čínském trhu prodávat zhruba v polovině letošního roku. U druhého modelu se počítá i s rychlejším rozšířením na další významné zahraniční trhy. Startovací cena byla stanovena na 31 tisíc eur, tedy cca 776 tisíc korun.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.