Vyšetřování je u konce. Proč došlo k ojedinělým požárům elektromobilů Hyundai?

Luboš Srb
  • Dozvěděli jsme se, proč elektromobily Hyundai trápily požáry
  • Příčina byla ve výrobě vadných baterií firmou LG Chem
  • Následkem toho došlo k několika požárům
Hyundai Kona Electric z roku 2019, vyráběný v Jižní Koreji
Hyundai Kona Electric z roku 2019, vyráběný v Jižní Koreji

Celou situaci jsme sledovali v souhrnném a průběžně aktualizovaném článku na Elektrickevozy.cz, přičemž zásadní informace přišla před týdnem, kdy se automobilka Hyundai rozhodla vyměnit vadné baterie firmy LG Chem u zhruba 82 tisíc svých elektromobilů, protože u nich hrozí riziko požáru.

Vypadalo to, že je v tom Hyundai docela nevinně a teď to vyjádření automobilky pro server InsideEVs potvrzuje. Výsledky vyšetřování v Jižní Koreji ukázaly, že vada byla na straně partnerské a taktéž jihokorejské firmy LG Chem, která v případě baterií vyráběných v továrně v čínském Nanjingu nedokázala dostatečně oddělit vrstvu kolem anody od katody, čímž logicky došlo ke zkratu elektřiny a vzniku požáru.

V Česku je situace pod kontrolou

Automobilka Hyundai se už v únoru rozhodla svolat zhruba 82 tisíc elektromobilů, u kterých zdarma vymění baterie. Podle českého zastoupení to není v případě českých zákazníků problém, protože od loňského roku v Česku vyráběné elektromobily Hyundai Kona Electric používají baterie od jiného dodavatele, kterého se nebezpečí vzniku požáru netýká. Prakticky jde jen o zhruba stovku řekněme starších aut, která jdou v ČR preventivně na kontrolu.


Čtěte také: Test Hyundai Kona Electric (2021) – Povedený crossover se skvělým dojezdem


Požár elektromobilu Hyundai
Požár elektromobilu Hyundai

15 požárů a dost? Hyundai situaci vyřešil

Podezření na vadné baterie padlo poté, co bylo nahlášeno 15 požárů elektromobilu Hyundai Kona Electric (11 v Jižní Koreji + 4 globálně, a sice 2 případy v Kanadě, 1 ve Finsku a 1 v Rakousku). Hyundai bude u všech potenciálně vadných aut zdarma vyměňovat vadné baterie za funglnové, a to od 29.3. 2021. Majitelům dotčených aut doporučuje nenabíjet vozy na více než 90 % kapacity baterie, dokud nedojde k výměně.

Pokud jde o nový elektromobil Hyundai Ioniq 5, tak ten má mít baterie od jiného dodavatele, u kterého se zatím žádný podobný problém neobjevil. Jde o firmu SK Innovation.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články