Článek byl naposledy aktualizován 24.2. v 16:55
Aktualizováno 24.2. 2021
Dnes přišel korejský server TheKoreaTimes s informací, že se automobilka Hyundai rozhodla svolat zhruba 82 tisíc elektromobilů kvůli problémům u baterií od firmy LG Chem, které používají i jiní výrobci elektromobilů. Hyundai u nich bude vyměňovat baterie, což ho přijde jistě na ohromnou sumu, nicméně zřejmě to půjde na triko přímo výrobci baterek. V případě automobilů Hyundai Kona Electric se nejedná o kusy vyráběné v ČR, protože ty používají akumulátory od jiného dodavatele.
Podezření na vadné baterie padlo poté, co bylo nahlášeno 15 požárů elektromobilu Hyundai Kona Electric (11 v Jižní Koreji + 4 globálně, a sice 2 případy v Kanadě, 1 ve Finsku a 1 v Rakousku). Hyundai bude u všech potenciálně vadných aut zdarma vyměňovat vadné baterie za funglnové, a to od 29.3. 2021. Majitelům dotčených aut doporučuje nenabíjet vozy na více než 90 % kapacity baterie, dokud nedojde k výměně.
Původní článek z 19.2. 2021
Zprávy ohledně požárů elektromobilů jsou velmi vzácné, nicméně teď to vypadá, že v případě jihokorejské automobilky Hyundai to může být nakonec mnohem větší problém, než se čekalo.
Problém zřejmě tkví ve vadných bateriích, které pro elektromobily Hyundai dodává firma LG Chem, což může v některých případech skončit katastrofou, jako třeba vybouchnutím auta v garáži či na nabíjecí stanici.
Původně to vypadalo, že vzplanutí hrozí pouze u crossoverového modelu Kona Electric, ale podle nových zpráv by problém mohl nastat také u modelu Ioniq Electric a u plně elektrických autobusů, které Hyundai taktéž vyrábí. Po světě jde o více než 32 tisíc vozů Kona Electric, přes 21 tisíc aut Ioniq Electric a 236 autobusů, celkem tedy více než 53 tisíc elektromobilů.
TIP: Nový hasičský vůz je připravený řešit problémy s požáry elektromobilů v ČR
Od české pobočky automobilky Hyundai jsme získali oficiální vyjádření, které je však vzhledem k povaze problému pouze stanoviskem centrály. „Hyundai Motor aktivně spolupracuje s jihokorejskými vládními autoritami tak, aby byla co nejdříve zjištěna příčina tohoto problému.“
Pokud jde o české zákazníky, tak: „svolávací akci, jíž na českém trhu prochází zhruba stovka vozů, zatím neprovází žádné komplikace a nebyl před ani po ní zaznamenán jakýkoliv problém. Záležitost je autoritami aktuálně vyšetřována pouze na území Jižní Koreje.“ Svolávací akce se týká vozů dovážených a prodávaných před rokem 2020, naopak se netýká vozů pocházejících z výrobního závodu HMMC v Nošovicích, který využívá baterie od jiného výrobce.
Zahraniční server Aju.News píše o tom, že by během dnešního dne měla být ohlášena oficiální svolávací akce na všechny tři uvedené elektrické vozy značky Hyundai, právě kvůli vadným bateriím. Celou situaci bedlivě sledujeme a budeme na Elektrickevozy.cz informovat o jejím dalším průběhu.
Článek byl naposledy aktualizován 24.2. v 16:55
Aktualizováno 24.2. 2021
Dnes přišel korejský server TheKoreaTimes s informací, že se automobilka Hyundai rozhodla svolat zhruba 82 tisíc elektromobilů kvůli problémům u baterií od firmy LG Chem, které používají i jiní výrobci elektromobilů. Hyundai u nich bude vyměňovat baterie, což ho přijde jistě na ohromnou sumu, nicméně zřejmě to půjde na triko přímo výrobci baterek. V případě automobilů Hyundai Kona Electric se nejedná o kusy vyráběné v ČR, protože ty používají akumulátory od jiného dodavatele.
Podezření na vadné baterie padlo poté, co bylo nahlášeno 15 požárů elektromobilu Hyundai Kona Electric (11 v Jižní Koreji + 4 globálně, a sice 2 případy v Kanadě, 1 ve Finsku a 1 v Rakousku). Hyundai bude u všech potenciálně vadných aut zdarma vyměňovat vadné baterie za funglnové, a to od 29.3. 2021. Majitelům dotčených aut doporučuje nenabíjet vozy na více než 90 % kapacity baterie, dokud nedojde k výměně.
Původní článek z 19.2. 2021
Zprávy ohledně požárů elektromobilů jsou velmi vzácné, nicméně teď to vypadá, že v případě jihokorejské automobilky Hyundai to může být nakonec mnohem větší problém, než se čekalo.
Problém zřejmě tkví ve vadných bateriích, které pro elektromobily Hyundai dodává firma LG Chem, což může v některých případech skončit katastrofou, jako třeba vybouchnutím auta v garáži či na nabíjecí stanici.
Původně to vypadalo, že vzplanutí hrozí pouze u crossoverového modelu Kona Electric, ale podle nových zpráv by problém mohl nastat také u modelu Ioniq Electric a u plně elektrických autobusů, které Hyundai taktéž vyrábí. Po světě jde o více než 32 tisíc vozů Kona Electric, přes 21 tisíc aut Ioniq Electric a 236 autobusů, celkem tedy více než 53 tisíc elektromobilů.
TIP: Nový hasičský vůz je připravený řešit problémy s požáry elektromobilů v ČR
Od české pobočky automobilky Hyundai jsme získali oficiální vyjádření, které je však vzhledem k povaze problému pouze stanoviskem centrály. „Hyundai Motor aktivně spolupracuje s jihokorejskými vládními autoritami tak, aby byla co nejdříve zjištěna příčina tohoto problému.“
Pokud jde o české zákazníky, tak: „svolávací akci, jíž na českém trhu prochází zhruba stovka vozů, zatím neprovází žádné komplikace a nebyl před ani po ní zaznamenán jakýkoliv problém. Záležitost je autoritami aktuálně vyšetřována pouze na území Jižní Koreje.“ Svolávací akce se týká vozů dovážených a prodávaných před rokem 2020, naopak se netýká vozů pocházejících z výrobního závodu HMMC v Nošovicích, který využívá baterie od jiného výrobce.
Zahraniční server Aju.News píše o tom, že by během dnešního dne měla být ohlášena oficiální svolávací akce na všechny tři uvedené elektrické vozy značky Hyundai, právě kvůli vadným bateriím. Celou situaci bedlivě sledujeme a budeme na Elektrickevozy.cz informovat o jejím dalším průběhu.